اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806274056012687

چگونه مناسب‌ترین ضخامت عایق الاستومری را پیدا کنیم؟

محاسبه ضخامت عایق الاستومری

کد: 139806274056012687

http://bit.ly/32S3SYy

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب مناسب‌ترین نوع عایق در عایقکاری، بسیار اهمیت دارد. اما بعد از این مرحله باید دانست چه ضخامتی از عایق الاستومری مناسب پروژه مورد نظر است. انتخاب صحیح نیازمند دانش و تخصص بالایی است. در ادامه نحوه انتخاب مناسبترین ضخامت برای عایق‌های الاستومری بررسی شده است.

محاسبه ضخامت عایق الاستومری
محاسبه ضخامت عایق الاستومری

شاید یکی از مهمترین مرحله‌ها در عایق کاری انتخاب عایق مناسب است، اما این فقط قسمت کوچکی از کار است یعنی بعد از انتخاب نوع عایق باید ضخامت، ویژگی و بسیاری فاکتور دیگر را نیز در نظر گرفت.

 عایق الاستومری نیز این گونه است یعنی دارای ضخامت‌ها و ویژگی‌های گوناگون است که باید با توجه به شرایط سنجیده انتخاب شود. محاسبه ضخامت عایق الاستومری نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد.

اگر قرار باشد کمی تخصصی‌تر به موضوع انتخاب ضخامت مناسب عایق الاستومری نگاهی کرد، باید فاکتورهای رسانایی حرارتی را نیز در نظر گرفت.

نحوه اندازه گیری شرایط برای انتخاب بهترین ضخامت عایق الاستومری با استفاده از فاکتورهای رسانایی حرارتی

  • R-value
  • K-value
  • C-value

یکی از کلیدهای اساسی و کارآمد جهت بالا بردن کارآیی تاسیسات مکانیکی، استفاده از عایق مناسب با ضخامت‌های مناسب است.

عملکرد اصلی عایق، کاهش انتقال حرارت در تاسیسات است. علاوه بر این انتخاب مناسب ترین نوع عایق، بهترین طریقه نصب، انتخاب ضخامت و اندازه صحیح بسیار حیاتی است. رعایت موارد ذکر شده باعث کاهش انتقال حرارت و بالا رفتن کارآیی و بهبود عملکرد تاسیسات مکانیکی می‌شود. برای محاسبه کردن ضخامت عایق الاستومری ضروری است که دانست هر نوع عایق چه ویژگی‌هایی دارد.

سه مورد از مهمترین ویژگی‌ها فاکتورهای رسانایی حرارتی (R-value , K-value , C-value) است.

رسانایی حرارتی

رسانایی حرارتی را عمدتا با اصطلاح K-value بیان می‌کنند. سرعت زمان عبور و سرایت گرمای ثابت از یک ماده همگن با درجه حرارت ثابت در جهت عمود بر همان ماده.

مهمترین عامل برای کاهش رسانایی حرارتی در تاسیسات استفاده از عایق الاستومری با ضخامت بالاست، بیشتر عایق‌های الاستومری، رسانایی حرارتی کمتر از یک دارند. بنابراین باید گفت که دانستن نرخ رسانایی حرارتی ماده و عایق الاستومری، یعنی توانایی تشخیص استفاده از مناسب ترین ضخامت عایق برای انواع تاسیسات.

نکته مهم دیگری که باید دانست میزان تغییرات دما در کل تاسیسات است یعنی باید میانگینی از تغیرات دمایی در کل تاسیسات را در نظر گرفت و بعد مناسب‌ترین عایق الاستومری را برای آن انتخاب کرد.

مقاومت حرارتی

مقاومت حرارتی بیشتر با عنوان R-value شناخته می‌شود. اندازه گیری توانایی کاهش جریان گرما به جای توانایی انتقال گرما.

نرخ مقاومت حرارتی به ضخامت عایق الاستومری و همینطور به فاکتور رسانایی حرارتی بستگی دارد مخصوصاً در عایق‌های الاستومری تخت مانند عایق الاستومری رولی. اما در عایق‌های الاستومری لوله‌ای این فاکتور یک مقدار پیچیده‌تر است و علاوه بر ضخامت و فاکتور مقاومت حرارتی به قطر لوله نیز بستگی دارد.

هدایت حرارتی

هدایت حرارتی را با اصطلاح V-value می‌شناسند. میزان رسانایی حرارتی در مواد ترکیب شده در سیستم عایق الاستومری شامل مواد تشکیل دهنده اصلی، رویه عایق و فضاهای خالی ریز داخل عایق.

گاهی برای محاسبه بهترین ضخامت عایق الاستومری نیاز است تا دانش تخصصی بالایی داشت تا با در نظر گرفتن فاکتورهای رسانایی حرارتی که گفته شد انتخاب بسیار دقیق تر انجام شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بازرگانی نیک آراد به ادرس ayegh-nikarad.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیک آراد

شرکت بازرگانی نیک آراد در راستای ارائه محصولات با کیفیت و نوین ساخت و ساز پس از سال ها تحقیق، مطالعه و کسب تجربه از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه تامین متریال ساخت و ساز آغاز نموده و طی سالیان متمادی، همواره در عرضه محصولات نوین این صنعت پیشرو بوده است.این مجموعه در حال حاضر با تکیه بر توانمندی ها، سوابق و دانش فنی مدیران خود، توانسته است با ایجاد روابط همکاری با تولید کنندگان بین المللی و داخلی با مناسب ترین قیمت و کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان عزیز خود باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار