اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109016833712687
در دسترس نیست

دیوار هبلکس از به روزترین و مدرن ترین دیوارهاسنت و دارای مزایای فراوانی است

تسلیح دیوارهای هبلکس

کد: 140109016833712687

، تهران , (اخبار رسمی): دیوار هبلکس که آن را با استفاده از بلوک های هبلکسی یا AAC اجرا می کنند، نوعی از دیوارهای نسل جدید می باشد که برای اجرای دیوارهای داخلی و پیرامونی در پروژه های ساخت و ساز مختلف اجرا می شود.

تسلیح دیوارهای هبلکس
بلو کهای هبلکسی

بلوک های AAC نسل به روزتری از مصالح ساختمانی می باشد و امروزه مورد توجه سازندگان بسیاری قرار گرفته و می بینیم که میزان استفاده از این نوع بلوک ها هر روزه در حال افزایش است.

دیوار هبلکس که آن را با استفاده از بلوک های هبلکسی یا AAC اجرا می کنند، نوعی از دیوارهای نسل جدید است که برای اجرای دیوارهای داخلی و پیرامونی در پروژه های ساخت و ساز مختلف اجرا می شود. دیوارهای سازه با استفاده از مصالح ساختمانی متفاوتی اجرا می شود، مانند بلوک آجری، بلوک سیمانی و آجرهای سفال. همه این ها جز مصالح قابل قبول برای ساخت و ساز می باشند و در هر پروژه ای با توجه به نوع پروژه از یکی از این نوع بلوک ها استفاده می شود.

بلوک های AAC نسل به روزتری از مصالح ساختمانی است و امروزه مورد توجه سازندگان بسیاری قرار گرفته و می بینیم که میزان استفاده از این نوع بلوک ها هر روزه در حال افزایش است و در کل دنیا و ایران مورد استقبال قرار گرفته است. این بلوک ها دارای مزیت هایی نسبت به بلوک های دیگر است که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

این بلوک ها از سیلیس، آهک، پودر آلومینیوم و سیمان تشکیل شده است.

مزیت دیوارهای هبلکس چیست؟

  1. مهمترین ویژگی دیوارهای هبلکسی وزن کم دیوار است.
  2. این گونه بلوک ها دارای ساختاری است، که عمدتاً از فضاهای خالی تشکیل شده و وزن آن در مقایسه با بلوک های دیگر بسیار سبک است.
  3. نکته ای که در مورد ایمنی سازی ساختمان ها اهمیت دارد، کاهش بار مرده ساختمان است. دیوارهایی که در ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می شود از نوع دیوارهای باربر است و به همین دلیل هر چه میزان وزن کمتری داشته باشد، تاثیرپذیری اندکی در تحمل فشارهای وارده بر اثر تکانش ها را دارد و در نتیجه ایمنی بیشتری برای ساختمان فراهم می کند.  
  4. از دیگر الزاماتی که در ساخت خانه ها ضروری است، عایق کاری ساختمان ها از نظر حرارتی و صوتی است. در صورتی که از این بلوک ها برای ساخت دیوارها استفاده شود، دیگر نیازی به استفاده از عایق های حرارتی و ... نیست.  این بلوک ها خود یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب هستند.
  5. دیوار هبلکس نیاز به مصالح ساختمانی کمتری برای نازک کاری های روی آن دارد، چون سطح همواری دارد و بعد از اجرا پستی و بلندی های کمتری ایجاد می کند.
  6. در اجرای این دیوارها نیاز به ملات بستر نیست و بلوک ها با استفاده از چسب مخصوص به هم متصل می شوند.
  7. این دیوارها در مقایسه با دیوارهای دیگر دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و از نرخ مقاومت در برابر آتش بسیار مناسبی برخوردارند به صورتی که تا 8 ساعت توانایی مقاومت در برابر شعله مستقیم را دارند.

معایب دیوارهای هبلکس چیست

یکی از معایب اصلی دیوارهای هبلکس تحمل فشار و مقاومت کم آن است. نرخ جذب رطوبت بالا که گاهی باعث ایجاد ترک بر روی نازک کاری های دیوار می شود از دیگر معایب این بلوک ها است.

نکته دیگر عدم امکان تسلیح دیوارهای هبلکس به وسیله ی میلگرد بستر است و دلیل آن این است که این دیوارها دارای ملات بستر نیستند و یا بهتر بگوییم که ملات بستر آن چسبی بوده و ضخامت بسیار اندکی دارد و برای تسلیح آن باید از المان های دیگر مانند تسمه دوخت و بست های رادیکالی استفاده کرد. که در مجموع میلگرد بستر قدرت تسلیح بیشتری دارد.

نکته

میلگرد بستر المانی است که در میان ردیف های دیوار قرار می گیرد و باعث تقویت و یکپارچه سازی دیوار می شود. میلگرد‌های بستر از دو مفتول فولادی که در موازات یکدیگر قرار دارند تشکیل شده‌است، این مفتول ها که به صورت موازی می‌باشند، از نوع مفتول‌های آجدار بوده و در ضخامت 4 میلی‌متر می‌باشند. باتوجه به‌اینکه این المان در داخل ملات میان ردیف‌ها مدفون می‌شود نیازی نیست که ضخامت آن بیشتر از 4 میلیمتر باشد البته کمتر از این ضخامت نیز درست نیست. از میان این دو مفتول یک مفتول دیگر می‌گذرد که اتصال مفتول‌های موازی به یکدیگر نیز توسط آن انجام می‌شود. این مفتول میانی و نوع اتصال آن تفاوت میان میلگردهای بستر نردبانی و خرپایی است. اگر مفتول میانی به صورت قائم به مفتول‌های موازی متصل گردد ما نوع نردبانی این محصول را داریم و اگر این مفتول به صورت زیگزاک به مفتول‌های موازی متصل گردد نوع خرپایی این المان را داریم.

منبع: https://sazeplus.com/اجرای-میلگرد-بستر/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیک آراد

شرکت بازرگانی نیک آراد در راستای ارائه محصولات با کیفیت و نوین ساخت و ساز پس از سال ها تحقیق، مطالعه و کسب تجربه از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه تامین متریال ساخت و ساز آغاز نموده و طی سالیان متمادی، همواره در عرضه محصولات نوین این صنعت پیشرو بوده است.این مجموعه در حال حاضر با تکیه بر توانمندی ها، سوابق و دانش فنی مدیران خود، توانسته است با ایجاد روابط همکاری با تولید کنندگان بین المللی و داخلی با مناسب ترین قیمت و کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان عزیز خود باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان