اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806284058713253

دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی

کد: 139806284058713253

http://bit.ly/2OcfVMj

، تهران , (اخبار رسمی): در دکوراسیون آشپزخانه سینک ظرفشویی اهمیت زیادی دارد. مدل سینک ظرفشویی تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی دارد. در سال‌های اخیر میل به تنوع در دکوراسیون، سازندگان را به سمت تولید سینک ظرفشویی با مواد دیگری برده، امروزه انواع متفاوتی از سینک ظرفشویی با جنس‌های مختلف در کنار نمونه‌های استیل موجود است.

دکوراسیون آشپزخانه های امروزی
سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی و کیفیت و دوام آن تأثیر به سزایی در نمای کلی محیط اطراف دارد. آشپزخانه‌ها بخش بسیار مهمی در خانه هستند و بخش مهمی از کارهای مربوط به خانه و آشپزخانه در کنار سینک ظرفشویی انجام می‌شود

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی و کیفیت و دوام آن تأثیر به سزایی در نمای کلی محیط اطراف دارد. آشپزخانه‌ها بخش بسیار مهمی در خانه هستند و بخش مهمی از کارهای مربوط به خانه و آشپزخانه در کنار سینک ظرفشویی انجام می‌شود. کیفیت این محصول به ویژه مرتبط با اصول بهداشتی است ضمن این که زیبایی و چشم نوازی آن نیز در دکوراسیون محیط بسیار حائز اهمیت است.

جنس سینک ظرفشویی

جنس سینک ظرفشویی می‌تواند از جنس و مواد گوناگون و متنوعی باشد. در دهه‌های اخیر از کودکی تا امروز، سینک‌ها ا بیشتر از نوع فلزی آن بود. نیاز به صاف و صیقلی بودن سینک ظرفشویی، ساخت آن از فلزاتی نظیر استیل یا آلومینیوم را ایجاب می‌کرد. در سال‌های اخیر میل به تنوع و تحول در فضاها و دکوراسیون آنها سازندگان را به سمت استفاده از اجناس و مواد دیگری برای تولید سینک ظرفشویی برده است.

چنان که امروز، انواع متفاوت و مدرنی از سینک ظرفشویی با جنسی از شیشه یا گرانیت و مانند اینها در کنار نمونه‌های استیل آن موجود است.

سینک ظرفشویی با کیفیت را چگونه بشناسیم؟

این که جنس سینک از چه چیز باشد و با چه میزان استحکامی ساخته شده باشد، حائز اهمیت است. اما باید توجه داشت انواع سینک‌های ظرفشویی تولید شده به دلیل رقابت شدید در بازار، جهت حفظ رضایت مشتریان با نهایت دقت، کیفیت و استحکام ساخته می‌شوند. فرقی نمی‌کند که سینک ظرفشویی از جنس شیشه، گرانیت با استیل ساخته شود، زیرا در ساخت سینک با تمام این مواد و اجناس، استحکام امری تضمین شده خواهد بود.

در کنار توجه به میزان استحکام سینک، به هموار و صیقلی بودن تمام سطح آن نیز باید توجه کرد. از نظر اصول بهداشتی این نکته بسیار حائز اهمیت است که سینک‌ها دارای زبری و ناصافی در هیچ نقطه آن نباشند تا از تجمع آلودگی و جرم و باکتری در سطح آن جلوگیری به عمل آید.

سینک ظرفشویی نباید آب را در هیچ نقطه‌ای نگه دارد

نکته بعدی که باید در ساخت سینک ظرفشویی به آن توجه شده باشد، رعایت شیب ملایم مناسب برای راهنمایی آب به سمت خروجی سینک است. چنانچه سینک نصب شده این شیب را نداشته باشد یا در جاهایی از آن گودی و ناهمواری وجود داشته باشد، آب در این قسمت‌ها تجمع خواهد کرد و باعث زردی و ایجاد لک‌هایی خواهد شد که خصوصا در محیط آشپزخانه چندان خوشایند نیست.

بر روی برخی از انواع فلزی سینک ظرفشویی که استحکام لازم را ندارند، به مرور با قرار دادن ظروف مقداری گودی و تو رفتگی ایجاد خواهد شد، بنابراین لازم است حتما در انتخاب جنس خوب سینک دقت شود.

سینک ظرفشویی استیل

رایج‌ترین و متداول‌ترین نوع سینک که از گذشته تاکنون تولید می‌شده، سینک استیل است. این سینک به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی، جنس ضد زنگ و دوام و استحکامش تولید شده و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. سینک ظرفشویی استیل خود دارای مدل‌های متنوعی است که در ادامه معرفی خواهد شد.

یکی از مدل‌های سینک ظرفشویی که با استقبال بیشتری در خانه‌های مدرن رو به روست، سینک استیل توکار است. مدل این سینک به این جهت توکار گفته می‌شود که لبه‌های آن مخفی و داخل سطح رویی کابینت کارگذاری می‌شود. برای این کار لازم است صفحه رویی کابینت براساس طول و عرض سینک ظرفشویی برش داده شود و سینک از بالا داخل آن کار گذاشته و نصب شود. به این ترتیب بخش‌های باقی‌مانده از سطح کابینت سینک را احاطه می‌کند.

مدل دیگر، که در گذشته بیشتر وجود داشت، سینک ظرفشویی روکار است. این سینک خود دارای چهارچوب است و بر روی کابینتی نصب می‌شود که رویه‌ای ندارد. سینک از قسمت عقب به دیوار می‌چسبد و قاب آن در لبه جلویی معمولا از مرز کابینت عبور می‌کند.

سطح کناری لگن ظرفشویی معمولا دارای آج است. دلایل مختلفی برای آج‌دار ساخته شدن این سینک‌ها وجود دارد. مثلا نگه‌داشتن و هدایت تدریجی آب، جلوگیری از سر خوردن و افتادن ظروف روی سینک و پیشگیری از خش افتادن سطح استیل که این دلیل آخر از همه دلایل مهم‌تر است.

آجدار بودن سینک ظرفشویی محاسنی که ذکر شد را دارد اما یکی از مشکلاتی که ایجاد می‌کند، دشواری شست‌و‌شوی آن است.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

این مدل سینک ظرفشویی یکی از زیباترین و خاص‌ترین مدل‌ها از نظر طراحی و مناسب برای کسانی است که به دنبال دکوراسیون خاص هستند. اما خاصیت خوب آن تنها بصری است و کارایی مانند سایر سینک‌ها ندارد و برای کسانی که به چیزی شیک‌تر از سینک استیل می‌اندیشند، گزینه مناسبی است.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود.

اما نکته‌ای در رابطه با این سینک‌ها وجود دارد این است که به اندازه سینک‌های ظرفشویی استیل قوی نخواهند بود. همچنین باید دقت شود که ظرف‌های بسیار سنگین را داخل آنها قرار نداد هر چند که این نوع سینک‌ها طوری طراحی می‌شوند که برای استفاده روزمره مناسب باشند و مقاومت لازم را داشته باشند و از ایمنی بالایی برخوردار باشند. کاسه استفاده شده در این نوع سینک معمولا از جنس استیل است. سینک‌های شیشه‌ای گران‌تر از سینک‌های استیل هستند. بنابراین اگر شخصی دنبال چیزی شیک، مدرن و زیبا در آشپزخانه خود است این مدل سینک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

البته در این سینک ظرفشویی نیز تمام استانداردهای لازمی که ذکر شد، می‌تواند رعایت شود و شیشه استفاده شده در آنها از شیشه ایمنی با کیفیت بالا ساخته شده است، اما مشکل اصلی این سینک‌ها پس از نصب و استفاده روشن خواهد شد.

این جنس سینک خیلی سریع دچار خش و آسیب می‌شود. این مسئله نه تنها در کاهش زیبایی اولیه محصول تأثیر دارد، بلکه استفاده‌کنندگان را از نظر بهداشتی نیز دچار مشکل می‌سازد. زیرا در خش‌ها و ناصافی‌های ایجاد شده قطعا امکان تجمع آلودگی و جرم وجود دارد. مسئله دیگر لک برداشتن جنس شیشه است. شیشه نسبت به جنس‌های دیگر بیشتر در معرض ایجاد لکه‌هاست و در وضوح نشان دادن آنها نیز کاملا بی‌نظیر است! بنابراین دلایل و مشکلات دیگر، تهیه این مدل خیلی زود صاحبانش را پشیمان کرده است، اما هستند کسانی که با خرید آن اصلا پشیمان نمی‌شوند.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی از ترکیب جنس سنگ گرانیت با رزین و مواد دیگر تهیه می‌شود. این مدل سینک نیز می‌تواند رنگ‌های گوناگون داشته باشد و به دلیل زیبایی و خاص بودن ظاهری جلوه خوبی به دکوراسیون آشپزخانه خواهد داد. چنانچه سینک ظرفشویی گرانیتی از نوع با کیفیتش تهیه شود، سالیان سال در آشپرخانه به زیبایی خودنمایی خواهد کرد اما اگر آن را از انواع نامرغوب و فاقد کیفیت لازم تهیه کرد، همانند سینک‌های شیشه‌ای می‌تواند دردسر ساز شود.

مشکلاتی از قبیل شکستگی، ترک برداشتن، نشان دادن لکه‌های آب و عرق کردن زیر لگن‌ها از نمونه این مشکلات است. اما از نظر تنوع رنگ محصولی خوب است.

مدل‌های سینک ظرفشویی

سینک‌ها از هر جنسی که تهیه شوند، می‌توانند در مدل‌های تک لگن، دو لگن یا دوقلو طراحی و تولید شوند که خریدار با توجه به اندازه محیط آشپزخانه یا بر اساس نیاز آن را انتخاب می‌کند.

کاربرد سینک نوع دوقلو بیشتر است و به دلیل گنجایش بیشتر کارایی بیشتری دارد. این سینک‌ها در اکثر آشپزخانه‌های جدید کار گذاشته می‌شوند.

در مورد دوقلو بودن سینک‍‌ها نباید نگران فضای اشغال شده بود زیرا براساس استانداردهای موجود می‌توان ابعاد گوناگونی از این نوع سینک را تهیه کرد.

برخی از سینک‌های دوقلو در هر دو طرف دارای بخش مسطح هستند که در صورتی که فضای کافی برای نصب‌شان در آشپزخانه باشد، بهترین و کارآمدترین نوع سینک به شمار می‌روند. زیرا می‌توان در فضای باز آنها کار شست‌وشو را راحت‌تر انجام داد. برخی از آنها تنها در یک طرف دارای بخش مسطح هستند که آن نیز به نوبه خود کارایی لازم را خواهد داشت و فضای کمتری را نیز از نظر طولی نسبت به نوع قبلی اشغال خواهد کرد.

در پایان باید گفت انتخاب سینک در کنار همه موارد و استانداردهایی که گفته شد، به سلیقه افراد بستگی دارد. با تنوعی که در روزگار حاضر در تولید محصولات موجود است، هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب وجود نخواهد داشت.

در سایت یراق نما کلیه مدل‌های سینک موجود است. در این فروشگاه اینترنتی انواع مدل‌های سینک ظرفشویی با جنس‌ها و کیفیت‌های عالی ارائه می‌شود. مشخصات و اطلاعات دقیق هر محصول در کنار تصویر آن ثبت شده است و می‌توان سینک ظرفشویی متناسب با سلیقه خود را با توجه به کیفیت و کارایی آن انتخاب کرد. فروشگاه اینترنتی یراق نما همچنین عرضه‌کننده محصولات مشابه نظیر اجاق گاز رومیزی است که می‌توان مدل‌ها و انواع گوناگون آن را مشاهده کرده و سفارش آن را ثبت کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یراق نما

یراق نما به عنوان یک نمایشگاه وفروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ویراق آلات کابینت آشپزخانه سعی درایجاد یک بستر مناسب جهت خرید آسان مشتریان فراهم نموده است.جدیدترین کالاها در گروههای مختلف مانند انواع هود آشپزخانه.سینک ظرفشویی.اجاق گازهای صفحه ای.فر وغیره… راذر یراق کابین عرضه میشود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]