اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806314062513253

اصول طراحی آشپزخانه‌ی مدرن

کد: 139806314062513253

http://bit.ly/2LJglbn

، تهران , (اخبار رسمی): آشپزخانه بخشی مهم از خانه است. بسیاری از افراد ممکن است ساعاتی طولانی را برای تهیه‌ی سه وعده‌ی غذایی مناسب خود و خانواده در آن بگذرانند. حتی کنار هم بودن خانواده برای صرف غذا در بسیاری از منازل، آشپزخانه‌ی آنهاست. از این رو مهم است فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن به چه شکل طراحی شود.

آشپزخانه ی مدرن
گاز رومیزی روکار - فروشگاه اینترنتی یراق نما

گاز رومیزی

گاز رومیزی یا صفحه‌ای مدت کوتاهی است که استفاده از آن در منازل متداول شده است و به میزان گازهای فردار شناخته شده و معمول نیست. اما به تازگی استقبال از این نوع اجاق گازها رو به افزایش گذاشته و با توجه به افزایش تقاضاها، تولید یا واردات آنها وارد فاز جدیدی شده است. میزان نوآوری و تنوع در طراحی و ساخت اجاق رومیزی نیز در حال افزایش است. 

مزایای اجاق گاز رومیزی

طراحی فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن مهم است. از مهم ترین وسایل آشپزخانه، اجاق گاز است که بیشترین و مهم ترین دقایق پخت و پز در کنار آن انجام می‌شود. اجاق گازهای رومیزی می‌توانند جلوه‌ای خاص و بی نظیر به آشپزخانه ببخشند.

البته باید مهم ترین مزیت اجاق گاز رومیزی را ذکر کرد. در دوران حاضر خصوصا در انبوه سازی شهرهای شلوغ از جمله پایتخت، فضای کافی برای وسایل حجیم وجود ندارد. در این شرایط تلاش می‌شود وسایلی با حداقل حجم و نیاز به اشغال فضا تهیه شود. این مسئله خصوصا در آشپزخانه اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این بخش از خانه معمولا محلی برای وسایل کاربردی است که خرید و حفظ آنها اجتناب ناپذیر است. تهیه‌ی گاز رومیزی به جای نوع فردار می‌تواند یک راهکار خوب برای این مسئله باشد.

از دیگر مزایای گاز رومیزی خالی بودن فضای زیر آن برای استفاده به عنوان کابینت و کشو است که می‌توان وسایل بی شماری را در آن جای داد و نهایت استفاده از فضای آشپزخانه را داشت.

در خرید اجاق گاز رومیزی به چه مواردی توجه کنیم؟

گاز رومیزی در انواع، جنس‌ها، ابعاد و شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند. انواع آن از نظر سیستم و سوخت مصرفی به دو نوع برقی و گازی تقسیم می‌شود که لازم است خریداران در هنگام سفارش و خرید به آن توجه کنند. در ایران به دلیل ارزان تر بودن گاز شهری نسبت به برق، نوع گازی اجاق گاز رومیزی مورد تقاضاست اما در بسیاری از کشورهای خارجی قضیه عکس است و به علت گران تر بودن گاز، از نوع برقی اجاق گازها استفاده می‌شود.

سطح رویه‌ی گاز رومیزی نیز از جنس‌های مختلف مانند شیشه، استیل، شیشه-استیل، آلومینیوم، سرامیک، لعابی و مانند اینها ساخته می‌شود که هم ظواهر مختلف و هم ویژگی‌های گوناگون برای گاز رومیزی ایجاد می‌کنند. در انتخاب جنس، در کنار ظاهر توجه به کیفیت، دوام و کارایی آن نیز لازم و مهم است.

همچنین توجه به شکل گاز رومیزی نباید فراموش شود. گاز رومیزی در کنار شکل رایج چهارگوش (مربع یا مستطیل) به اشکال دیگری شامل چند ضلعی، دایره و بیضی نیز طراحی و ساخته می‌شود. چنانچه فضا و شرایط لازم برای کار گذاشتن آنها وجود داشته باشد، تهیه‌ی اجاق گاز رومیزی با شکلی تازه و بدیع می‌تواند آشپزخانه را زیباتر سازد و زندگی را از یکنواختی در آورد. روکار یا تو کار بودن اجاق گاز نیز بسته به محل استفاده اهمیت دارد. 

اجاق رومیزی برقی

در این مدل از اجاق‌ها برای تولید حرارت از انرژی الکتریکی استفاده می‌شود. این اجاق‌ها در ایران خصوصا در منازل عموما کاربردی ندارند زیرا این انرژی گران قیمت‌تر از گاز تمام است. اما در برخی از نقاط همانند سکوهای نفتی که امکان استفاده از اجاق گاز رومیزی وجود ندارد، می‌توان از اجاق برقی رومیزی استفاده کرد.

اجاق گاز رومیزی

این محصول با تنوع بسیاری که دارد در کشور بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاز شهری در ایران ارزان‌تر از سوخت‌های دیگر است و برای وسایلی مانند اجاق پخت و پز که مورد استفاده‌ ی روزمره است، به صرفه تر و مناسب‌تر خواهد بود.

هم اجاق گاز رومیزی و هم اجاق‌های برقی را می‌‌توان با صفحاتی از جنس‌های گوناگون تولید کرد. از جمله می‌توان به صفحات استیل شیشه، تمام شیشه، تمام استیل و مانند آنها اشاره کرد. انتخاب جنس صفحه به کاربرد و سلیقه‌ی مشتریان بستگی خواهد داشت.

گاز رومیزی استیل

این اجاق گازها از سری اجاق‌های گاز رومیزی توکار پر تقاضا هستند. فلز استیل دارای مقاومت بالایی است و می‌توان به عمر آن تا سالیان سال اعتماد کرد. این صفحات گازی در دو نوع آجدار و صاف تولید شده‌اند که نوع آجدار به مرور با کاهش تقاضا مواجه و در نتیجه تولید آن نیز کاهش چشمگیری داشته است. علت این کاهش تقاضا دشواری تمیز کردن سطح آج دار است که بهداشت محیط پخت و پز را با مشکل مواجه می‌کند.

اجاق گاز رومیزی استیل با سطح صاف نوعی است که بیشتر خریداری می‌شود اما باید توجه داشت این نوع بیشتر در معرض خش برداشتن است پس بهتر است در شست و شوی آنها از دستمال نرم استفاده شود. اجاق گاز رومیزی استیل در بین برندهای خارجی و داخلی دارای مدل‌های متنوعی است اما از آنجا که طرح‌های داخلی قابل رقابت با طرح‌های خارجی هستند و البته از لحاظ قیمت بسیار مناسب‌تر، انواع برندهای داخلی پیشنهاد می‌شود.

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای

گاز رومیزی شیشه‌ای دارای تنوع زیادی در طراحی و تولید است و تقاضا برای آن نیز، خصوصا به دلیل زیبایی که دارد بسیار است. شیشه‌هایی مقاوم و نشکن با توان بالا در تحمل حرارت در تولید این نوع اجاق گازهای رومیزی استفاده می‌شوند که در کنار زیبایی منحصر به فرد کیفیت و کارایی را نیز تضمین می‌کنند. به دلیل سطح صاف و صیقلی شیشه‌ها، تمیز کردن آنها به مراتب آسان‌تر از انواع دیگر اجاق گاز است؛ زیرا درجه‌ی چسبندگی مواد بر روی شیشه بسیار کم تر از سایر جنس‌ها است.

نمونه‌ی خارجی گاز رومیزی شیشه‌ای در برندهای مختلف وجود دارد اما با توجه به توانمندی‌های برندهای داخل و طراحی‌های خاص و ویژه در این عرصه با برندهای خارجی رقابت وجود دارد. در فروشگاه اینترنتی یراق نما انواع برندهای داخلی موجود است که می‌توان با مراجعه به دسته بندی مربوط به گاز رومیزی بهترین انتخاب را از بین این برندهای داخلی داشت.

اجاق روکار یا توکار؟

گاز رومیزی روکار محصولی به تمام معنا رومیزی است؛ یعنی می‌توان آن را همانند انواع اشیاء جا به جا کرد و از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر و حتی روی زمین قرار داد. این مدل از اجاق گاز رومیزی از ایام قدیم تولید می‌شده و کاربرد داشته است. شاید بیشتر بتوان آنها را در محل کار ببینیمدید که از اجاق گاز رومیزی تنها برای تهیه‌ی چای و گم کردن غذا استفاده می‌شود و قابلیت جابه جایی آن و استفاده از ان در محیط‌های کار آسان‌تر است.

نمونه‌های مدرن از این نوع اجاق گازهای رومیزی نیز تولید می‌شوند که در آنها معمولا پیچ کنترل شعله به سبک گازهای قدیم یا گازهای فردار در جلوی اجاق قرار گرفته است.

اما اجاق گازهای رومیزی یا صفحه‌ای توکار که بیشتر در منازل مدرن امروزی به کار می‌رود، دیگر قابلیت جا به جایی نخواهد داشت. طبیعی است که در آشپزخانه‌ی یک منزل مسکونی با دکوراسیون طراحی شده، اصلا نیازی هم به این جا به جایی نیست بلکه نیاز به ثبات وسیله در محل بیشتر وجود دارد. انواع اجاق گاز رومیزی توکار در هر جای محیط آشپزخانه اعم از کنار دیوار یا پیشخوان جلویی قابل کارگذاشتن است و محل آن در درجه‌ی اول بستگی به شرایط منزل و نحوه‌ی گازکشی و در درجه‌ی بعدی به سلیقه‌ی صاحب خانه خواهد داشت.

اجاق گاز رومیزی دارای فر

برخی از انواع گازهای رومیزی دارای فر کلوچه پزی و قسمت گریل در سایز کوچک هستند. این قسمت‌ها نیز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کمترین فضا را اشغال کنند. در حقیقت کاربرد یک فر با حجم زیاد در گازهای فردار قدیمی بیشتر جنبه‌ی حفظ ارتفاع گاز و استفاده به عنوان میز را دارد که با نوآوری در طراحی گازها و فرهای جدید دیگر نیازی به اشغال چنین فضایی برای فر نخواهد بود.

در  مجموع انتخاب یک گاز رومیزی مناسب از هر نوع، جنس یا شکلی که باشد لازم است با توجه به کارایی، فضای موجود، شرایط نصب و همچنین سلیقه‌ی افراد استفاده کننده صورت گیرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت یراق نما به آدرس www.yaraghnama.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یراق نما

یراق نما به عنوان یک نمایشگاه وفروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ویراق آلات کابینت آشپزخانه سعی درایجاد یک بستر مناسب جهت خرید آسان مشتریان فراهم نموده است.جدیدترین کالاها در گروههای مختلف مانند انواع هود آشپزخانه.سینک ظرفشویی.اجاق گازهای صفحه ای.فر وغیره… راذر یراق کابین عرضه میشود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]