اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807064081013171

نحوه کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی و شرایط نگهداری آن

کد: 139807064081013171

http://bit.ly/2lSdzXn

، تهران , (اخبار رسمی): آفتابگردان زینتی و یا Helianthus از دو کلمه Helios (آفتاب) و Anthos به معنی گلی که مسیر آفتاب را دنبال می‌کند گرفته شده که در غرب آمریکا وجود داشته و به مرور زمان به اروپا سپس به کل دنیا انتقال پیدا کرده است.

نحوه کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی و شرایط نگهداری آن
بذر گل آفتابگردان زینتی محصول کمپانی روکالبا

از جمله بذر گل‌های آفتابگردان زینتی که در فروشگاه اینترنتی بذر روکالبا وجود دارد مربوط به بذر گل آفتابگردان زینتی چند رنگ میکس است.

زمان کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی

گل آفتابگردان زینتی روز بلند اختیاری است و با کشت بذر در بهار، در تابستان به گل می‌رود. با تغییر زمان کاشت بذر تا آبان می‌توان از گلدهی گیاه استفاده کرد.

نحوه کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی

  • خاک را قبل از کاشت بذر گل آفتابگردان نرم کرد.
  • یک سوراخ عمیق در خاک حفر و فاصله بذرها از هم باید 15 تا 45 سانتی متر باشد، که بستگی به نوع آفتابگردان دارد. ردیف‌های گل آفتابگردان باید 76 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. آفتابگردان برای رشد بهتر به فضای زیادی نیاز دارد.
  • برای آفتابگردان‌های بزرگ فضای بین دانه‌ها را 45 سانتی متر و برای آفتابگردان‌های کوچک فضای بین بذرها را 30 سانتی متر در نظر گرفت.
  • در هر سوراخ چند بذر آفتابگردان قرار داده و بعد آن را با خاک باید پوشاند. 
  • بعد از کاشت یک لایه نازک کود روی خاک ریخته و برای ترویج رشد ساقه قوی، کود را در منطقه اطراف بذر گسترش باید داد. همچنین می‌‌توان برای جلوگیری از خیس شدن خاک و خشک نگه داشتن زمین از مالچ هم استفاده کرد.
  • بعد از کاشت، به دانه‌ها آب داده  و خاک را مرطوب باید کرد (خاک نباید خیس شود). 

پرورش و نگهداری گل آفتابگردان زینتی

  • نور

نیاز به نور کامل آفتاب دارد. به سرما مقاوم است، اما برای گلدهی خوب به تابستان‌های گرم و طولانی نیاز دارد؛ بنابراین شبیه گیاهان حساس به سرما با آن رفتار می‌شود. ریشه این گیاه عمیق است و خاک آن باید خوب شخم زده شود. نیاز به خاک مرطوب، ولی با زهکشی خوب، غنی از مواد آلی با pH خنثی تا قلیایی دارد. خشکی خاک را به خوبی تحمل می‌کند.

  • آب

گل آفتابگردان به آبیاری کافی و منظم احتیاج دارد اما می‌تواند تا حدودی دوره خشکی را تحمل کند و این امر به دلیل ریشه مستقیم و توسعه یافته گیاه آفتابگردان است که پتانسیل نفوذ آن در خاک به سه متر می‌رسد. آبیاری منظم و مرتب به خصوص در طی ماه اول به رشد و توسعه مناسب سیستم ریشه این گیاه کمک می‌کند. از طرفی آبیاری بیش از اندازه موجب عدم شکل گیری و یا بد شکل شدن بذرهای شکل گرفته در مرکز گل می‌شود و خیس بودن همیشگی خاک در نهایت موجب زردی برگ‌ها و ریزش آنان و پژمردگی و مرگ گیاه می‌شود.

  • دما

گیاه آفتابگردان بهترین رشد خود را در دمای ۲۵-۲۱ درجه انجام می‌دهد اما دما را تا ۳۳ درجه و همچنین ۱۷ درجه به خوبی تحمل کرده و به رشد خود نیز ادامه می‌دهد هر مقدار که گرما بیشتر شود بهتر است که آب بیشتری نیز در اختیار گیاه قرار داد و یا فواصل آبیاری را کوتاه تر کرد اما هر مقدار که هوا سردتر باشد بهتر است که فواصل آبیاری را نیز بیشتر کرد و همچنین در این شرایط به آب کمتری نیز احتیاج است.

  • خاک

خاک سبک دارای کود حیوانی پوسیده که در اثر آبیاری  فراوان باطلاقی نشود و همچنین خاکی با زهکش خوب و حاوی مواد ارگانیک همانند خاک برگ و یا کود پوسیده دامی به رشد این گیاه کمک می‌کند. همچنین اضافه کردن شن به میزان ۱۰٪ میزان کل حجم مخلوط خاک به زهکش بهتر خاک کمک می‌کند. آفتابگردان به شوری خاک نسبتا مقاوم است و در محدوده‌ای از اسیدیته خنثی رشد خوبی دارد.

  • تکثیر گیاه

ازدیاد آفتاب گردان زینتی از طریق بذر انجام می‌شود. برای کشت بذر آفتابگردان ابتدا باید خاک محل کشت را تا عمق مناسب شخم زد و سپس در اواسط بهار نسبت به کاشت بذرها اقدام کرد. (توصیه می‌شود خاک محل کشت از زهکشی مناسبی برخوردار باشد و برای تقویت خاک می‌توان از کمپوست و یا خاک برگ و کود پوسیده دامی استفاده کرد ) بذرها در عمق ۲ تا ۳ سانتی متری و به فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر از هم کاشته می‌شوند در صورتی که بذر در محیط گلخانه و یا منزل کشت شود می‌تواند در بستر آماده از خاک برگ و شن بذرها را کاشته و سپس پس از برطرف شدن دوران یخبندان و متعادل شدن هوا گیاهان جوان را که ۴ برگی و یا ۶ برگی شده‌‌اند را به محیط باز منتقل کرد. از زمان کاشت تا رویش گل‌ها زمانی بین ۸ الی ۱۰ هفته نیاز است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت روکالبا به ادرس rocalbaseeds.ir و بخش بذر گل (زینتی – فصلی) مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بذر گل و گیاه روکالبا

فروشگاه آنلاین بذر روکالبا انواع بذر اصلاح نژاد و بذر محصولات کشاورزی روکالبا سیدز واردکننده بذرهای کمیاب و خاص از کمپانی روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا. شما میتوانید انواع بذر گیاهان زینتی ، سبزیجات و صیفیجات ، بذر چمن و درختان زینتی و همچنین انواع کود را با مناسبترین قیمت و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]