اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807164113013171

آموزش کاشت بذر گوجه فرنگی

کد: 139807164113013171

http://bit.ly/3212gvH

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد مایل هستند در باغچه حیاط خود گوجه بکارند و محصول خود را برداشت کنند. در ادامه آموزش داده شده که چگونه می‌توان بذر گوجه فرنگی کاشت.

آموزش کاشت بذر گوجه فرنگی
آموزش کاشت بذر گوجه فرنگی

خرید بذر صیفی جات و پرورش آنها در باغچه می‌تواند از جمله کارهایی باشد که افراد زیادی به آن علاقه دارند در میان صیفی جات گوجه فرنگی از بذرهای پرطرفدار است. برای پرورش گوجه در منزل پیشنهاد این است که از بذر گوجه گیلاسی یا گوجه چری استفاده شود. این نژاد گوجه کوچکتر است و محصول بیشتری می‌توان برداشت کرد. البته گوجه‌های معمولی درشت هم می‌توان پرورش داد و این کاملا سلیقه‌ای است.

آموزش کاشت بذر گوجه فرنگی

 لازم است یک گلدان کوچک را با خاک مناسب برای کشت بذر که معمولا از مخلوط کوکوپیت و پرلیت استفاده می‌شود پر کرد  و بذر گوجه را در آن کاشت. روی بذر را با 1 سانتی متر خاک پوشاند و آن را آبیاری کرد و در جایی پر نور قرار داد.

توجه: برای کاشت بذرها می‌توان از ظروف یکبار مصرف کاغذی یا پلاستیکی و یا حتی گلدان‌های کاغذی مخصوص این کار استفاده کرد. در واقع بذر فقط مکانی را برای جوانه زنی می‌خواهد و نیازی نیست حتما از گلدان برای این کار استفاده کرد.

برای کاشت گوجه در تعداد زیادتر و درون باغچه نیز پیشنهاد استفاده از سبد کشت بذر است که قیمت ارزانی دارند و می‌توان از فروشگاه اینترنتی بذر آنها را تهیه کرد.

برای اینکه رطوبت خاک بذرها حفظ شود می‌توان آنها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داد. روزانه نیز مکان کاشت بذرها را چک کرد تا از مرطوب بودن خاک گلدان مطمئن شد.

با گذشت 5-10 روز بذر جوانه می‌ند. پس از جوانه زدن باید آنها را به جایی منتقل کرد که نور آفتاب بر روی جوانه‌ها بتابد. سپس باید صبر کرد تا حداقل 2 ردیف برگ به جوانه اضافه شده و ریشه به اندازه کافی برای منتقل شدن آماده شود.

برای انتقال جوانه گوجه به مکان اصلی کشت، به آرامی آن را با خاک اطراف ریشه باید به یک گلدان بزرگ‌تر که حداقل دارای قطر 12 سانتی متر باشد منتقل کرد. عمق گلدان هم بهتر است حداقل 20-25 سانتی متر باشد.

 بهترین زمان برای کاشت گوجه معمولا فصل بهار است اما اگر گوجه را در گلدان و محیط خانه کاشت فقط کافیست شرایط پرورش گوجه در دمای 20 درجه را تامین کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بذر گل و گیاه روکالبا

فروشگاه آنلاین بذر روکالبا انواع بذر اصلاح نژاد و بذر محصولات کشاورزی روکالبا سیدز واردکننده بذرهای کمیاب و خاص از کمپانی روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا. شما میتوانید انواع بذر گیاهان زینتی ، سبزیجات و صیفیجات ، بذر چمن و درختان زینتی و همچنین انواع کود را با مناسبترین قیمت و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]