اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807294146313171

خرید بذر صیفی جات برای کاشت در منزل

کد: 139807294146313171

http://bit.ly/2qM5iGx

، تهران , (اخبار رسمی): کسانی که تمایل به کاشت بذر صیفی جات در باغچه منزل خود دارند می‌توانند از طریق خرید بذر صیفی جات اقدام به کاشت بذر کرده و در منزل خود پرورش دهند.

خرید بذر صیفی جات
خرید بذر صیفی جات برای کاشت در منزل

به برخی محصولات گیاهی خوراکی و اغلب خوردنی صیفی جات گفته می‌شود که انواع سبزیجات و میوه‌ها را شامل می‌شود، به دلیل اینکه صیفی جات از طریق گلدهی تولید می‌شوند میوه محسوب خواهند شد. از جمله انواع صیفی جات می‌توان به سیب زمینی، گوجه فرنگی، کدو، بادمجان و هویج جزء اشاره کرد.

اگر صیفی جات محصول مهندسی کشاورزی و نتیجه انتخاب مصنوعی باشند به عنوان صیفی جات پرورشی، صیفی جات گلخانه‌ای و صیفی جات کشاورزی نامیده می‌شوند. می‌توان با خرید بذر صیفی جات به راحتی محصول مورد نظر خود را پرورش داد.

تقویم کاشت سبزی و صیفی

سبزیجات بر اساس زمان کشت و دمای مورد نیاز به دو گروه سبزیجات فصل سرد و گرم تقسیم می‌شوند. بر این اساس می‌تون یک تقویم کاشت سبزیجات برای خود داشت و اقدام به کشت سبزیجات دلخواه خود کرد.

سبزیجات فصل سرد: بذر در درجه حرارت پایین (حدود ۲-۳ تا ۷-۸ درجه سانتی‌گراد) جوانه می‌زند و رشد بهینه آنها در هوای خنک (۱۶-۲۷ درجه سانتی‌گراد) انجام می‌گیرد. آنها دمای نزدیک به یخبندان را تحمل می‌کنند.

سبزی‌های فصل خنک در شرایطی که میانگین و متوسط دمای ماهیانه حدود C°۲۰ باشد، رشد مناسبی و خوبی دارند. چنانچه متوسط دما بین C°۱۸-۱۶ باشد، بهترین رشد و مرغوب‌ترین محصول را خواهد داشت.

سبزی‌های مقاوم به سرما:  مارچوبه، ریواس، سیر، موسیر، اسفناج، شلغم،تربچه، پیاز، جعفری، کلم‌پیچ، نخودفرنگی، کلم‌قمری، کلم‌گل‌سبز، کلم‌تکمه‌ای، تره‌فرنگی.

نیمه‌مقاوم به سرما: کلم‌گل‌معمولی، چغندرلبوئی، چغندربرگی، کاهو، سیب‌زمینی، هویج ، آندیو ، آرتیشو.

نکات کلی سبزی کاری

نکات کلی برای کاشت سبزی و صیفی جات در منزل به شرح زیر است:

حتی المقدور محلی را انتخاب کرد که حداقل ۶ ساعت در روز آفتاب مستقیم داشته باشد.

قسمت‌هایی از باغچه که در محل گودتری قرار گرفته برای سبزیکاری مناسب نیستند زیرا رطوبت زیاد موجب پرورش قارچ‌ها و پوسیدگی ریشه می‌شود.

بستر کشت باید سبک و ترکیبی از خاک، شن و خاکبرگ و قابل نفوذ به هوا باشد زیرا سبزیجات در زمین‌های سخت که فاقد هوا باشد رشد نمی‌کنند. زهکش خاک نیز باید تأمین باشد و آب مازاد از دسترس گیاه خارج شود. چنانچه بعد از آبیاری آب خیلی دیر داخل خاک نفوذ کند و پس از خشک شدن سطح خاک سله بندد و شکاف‌هایی روی سطح خاک دیده شود دلیل بر مقادیر زیاد رس در خاک است و باید مقداری ماسه و خاکبرگ به خاک افزود. همچنین لازم است در زمستان و قبل از کاشت جهت غنی شدن خاک از مواد آلی مقداری کود حیوانی پوسیده با خاک مخلوط کرده و کند و کوب انجام شود.

در مواردی که به باغچه دسترسی نیست می‌توان از جعبه‌های چوبی و گلدان‌های پلاستیکی بزرگ برای کاشت بذر سبزیجات استفاده کرد که البته در این صورت عمق ظرف کاشت نباید از ۱۰ سانتی متر کمتر باشد.

بذر سبزیجات وابسته به بزرگی و کوچکی آن در عمق ۵/۰ تا ۵/۲ سانتی متر خاک می‌کارند و تا زمانی که سبز نشده باشد باید خاک را مرطوب نگه داشت.

بعضی سبزیجات مانند گوجه فرنگی، کلم، تره فرنگی و … برای رشد بهتر باید نشاء کاری شود یعنی اول بذر آنها در خزانه کاشته شده و بعد در محل کاشت اصلی نشاء کاری می‌شود. بنابراین پس از اینکه ارتفاع بوته به حدود ۲۰ سانتی متر رسید و در زمانی که ۲۴ ساعت از آبیاری آنها گذشته است باید از خاک درآورده و به بستر کشت جدید منتقل شوند. البته باید توجه داشت که خاک اطراف ریشه نشاء از هم نپاشد.

سبزیجات سبز شده نباید خشکی ببیند و باید در آبیاری آنها دقت لازم را داشت.

باید به زمان کاشت سبزی مورد نظر توجه داشت و سبزیجات حساس به سرما را دراوایل بهار و بعد از برطرف شدن یخبندان و سرما کشت کرد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعت بیشتر و خرید بذر صیفی جات گلخانه ای می‌توانند به سایت روکالبا به آدرس فروشگاه اینترنتی بذر گل و گیاه روکالبا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بذر گل و گیاه روکالبا

فروشگاه آنلاین بذر روکالبا انواع بذر اصلاح نژاد و بذر محصولات کشاورزی روکالبا سیدز واردکننده بذرهای کمیاب و خاص از کمپانی روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا. شما میتوانید انواع بذر گیاهان زینتی ، سبزیجات و صیفیجات ، بذر چمن و درختان زینتی و همچنین انواع کود را با مناسبترین قیمت و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]