اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807234131513171

آموزش کاشت بذر فلفل چیلی

کد: 139807234131513171

http://bit.ly/31k1HvG

، تهران , (اخبار رسمی): کسانی که به غذاهای تند علاقه دارند و طرفدار فلفل‌های تند هستند می‌توانند پرورش فلفل‌های تند چیلی را در باغ خود انجام دهند و از محصولاتی که خود پرورش داده‌اند استفاده کنند.

آموزش کاشت بذر فلفل چیلی
آموزش کاشت بذر فلفل چیلی

مرحله اول

در میان بذر سبزیجات و صیفی جات بذر فلفل چیلی طرفداران خاص خود را دارد. برای کاشت ابتدا گلدان مناسب را خریداری و مخلوط خاک گلدان تهیه کنید. خاک باغچه معمولاً دارای باکتری‌هایی است که به بذرهای فلفل آسیب زده، از جوانه‌زدن جلوگیری کرده و مانعی برای رشد بوته‌ها می‌شوند.

می‌توان مخلوطی از خاک و کمپوست را از فروشگاه‌ها تهیه کرد تا کیفیت خاک افزایش پیدا کند. هر قدر کیفیت خاک بیشتر باشد، احتمال پرورش موفق گیاه افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه کیفیت خاک را با افزایش مقداری ورمیکولیت می‌توان افزایش داد.

مرحله‌ی ۲: تسریع فرایند جوانه‌زدنی فلفل

۱- یک مشت بذر فلفل چیلی را میان ورقه‌های حوله‌ی کاغذی مرطوب گذاشت. بذرها لازم است به صورت صاف و تک‌لایه روی حوله قرار گیرند تا رطوبت به صورت مساوی میان آن‌ها توزیع شود.

۲- بذرها و حوله‌ی کاغذی را در داخل محفظه‌ای دردار بگذارید. می‌توانید از یک ظرف غذای پلاستیکی با در محکم استفاده کنید. 

۳- بذرها را در قفسه‌ای گرم و دارای تهویه قرار دهیه. هم گرما و هم رطوبت از موارد لازم برای جوانه‌زدن هستند.

۴- پس از گذشت ۲ الی ۵ روز، بذرها را بررسی کنید. اگر متورم شده باشند، برای کاشت آماده هستند. حتی امکان دارد که جوانه‌های کوچکی از داخل برخی از بذرها بیرون زده باشد.

مرحله‌ی ۳: کاشت بذر فلفل

۱- گلدان را با مخلوط خاک پر کنید. فاصله‌ی خالی حداقل ۲.۵ سانتی‌متری میان سطح بالای خاک و لبه‌ی گدان در نظر بگیرید.

۲- بذرهایتان را در داخل گلدان بکارید. فاصله‌ی میان هر دو بذر باید ۵ سانتی‌متر باشد.

۳- مقدار کمی کمپوست روی بذرها بریزید. لازم است فقط حدود ۰.۵ نیم سانتی متر کمپوست روی بذرها داشت تا صرفاً مواد معدنی لازم برای خاک مهیا شود. 

۴- با استفاده از اسپری آب روی بذرها بپاشید. هر چند وقت یک ‌بار این کار را انجام دهید تا رطوبت خاک حفظ شود. آب برای فلفل‌های چیلی علی‌الخصوص در مراحل اولیه‌ی کاشت ضروری است.

۵- وضعیت گلدان را برای مشاهده‌ی رشد بذرها رصد باید کرد. بسته به گونه‌ی فلفلی که انتخاب شده، یک الی ۶ هفته طول می‌کشد تا اولین جوانه بر روی خاک ظاهر شود.

مرحله‌ی ۴: داشت و برداشت فلفل

۱- فلفل‌های چیلی را باید در نزدیکی یک پنجره‌ی آفتاب‌گیر گذاشت. پنجره‌ای را انتخاب کرد که رو به غرب یا جنوب باشد تا بهترین و گرم‌ترین نور برای گیاه فراهم شود. فلفل‌های چیلی با استفاده از نور کامل آفتاب رشد می‌کنند، بنابراین گیاه را در نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن به پنجره می‌توان قرار داد تا امکان برخورد نور آفتاب با آن ماکزیمم شود. 

۲- نور فلوئورسنت برای گیاه فراهم شود. اگر امکان فراهم کردن نور طبیعی کافی برای گیاه در داخل خانه وجود نداشته باشد می‌توان آن‌ها را زیر نور مصنوعی فلوئورسنت قرار داد. این چراغ‌ها لام است حدوداً ۲۰ سانت بالای گلدان قرار گیرند و بین ۱۴ الی ۱۶ ساعت در هر روز روی گیاه روشن باشند تا نور و گرمای کافی را برای آن فراهم کنند.

۳- باید جریان هوای لازم را به صورت روزانه برای گیاه مهیا کد اما از جریان‌های هوای شدید دوری شود. به مدت چند ساعت در روز، پنجره‌ای را باز کرده یا پنکه‌ای با دور کند روشن باشد. ایده‌آل این است که جریان هوا، دمای اتاق را در حالت نسبتاً گرم نگه دارد. جریان‌های شدید هوای داغ و سرد می‌توانند مانع رشد شوند، بنابراین بوته‌های فلفل را باید از وسائل تهویه یا دریچه‌های هواساز دور نگه داشت.

۴- باید پس از مشاهده‌ی جوانه‌ها در بالای خاک، فلفل‌ها را کاملاً خیس کرد. هرگاه حس شود که سطح خاک خشک شده، فلفل‌های چیلی را آبیاری کنید. آن‌قدر به گیاه آب دهید تا اینکه آب اضافی از طریق سوراخ‌های انتهایی گلدان تخلیه شوند.

۵- فرایند رشد را با استفاده از کود سبزیجات به صورت ماهیانه تقویت کنید. از یک کود متعادل ۱۵-۱۵-۱۵ که حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است، استفاده شود.
سه عددی که روی کیسه‌ی کود نوشته شده، نشان‌دهنده‌ی درصد نیتروژن، فسفر و پتاسیم موجود در کود است. کود ۱۵-۱۵-۱۵ درصد یکسانی برای این سه عنصر دارد و این بدین‌معناست که شاخ‌وبرگ، سیستم ریشه، گل‌ها و میوه‌ی فلفل به اندازه‌ی مساوی از غذا بهره‌مند می‌شوند. نیتروژن باعث تقویت شاخ‌وبرگ می‌شود، پتاسیم به رشد گل‌ها و قدرت کلی گیاه کمک می‌کند و فسفر نیز کیفیت ریشه و میوه را ارتقا می‌دهد.

۶- فلفل‌ها را به صورت جداگانه بچینید. به سایز و رنگ استاندارد (قرمز، نارنجی، زرد یا سبز) برای گونه‌ی چیلی خاصی که انتخاب شده، توجه شود. هنگامی که فلفل به سایز و رنگ استاندارد رسید، از قیچی برای چیدن فلفل استفاده شود و ساقه‌ی بالای میوه ا جدا کرد. بوته‌های فلفل چیلی ۹۰ روز پس از جوانه‌زدن، آماده‌ی بهره‌برداری هستند و می‌توان فلفل‌ها را برداشت کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بذر گل و گیاه روکالبا

فروشگاه آنلاین بذر روکالبا انواع بذر اصلاح نژاد و بذر محصولات کشاورزی روکالبا سیدز واردکننده بذرهای کمیاب و خاص از کمپانی روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا. شما میتوانید انواع بذر گیاهان زینتی ، سبزیجات و صیفیجات ، بذر چمن و درختان زینتی و همچنین انواع کود را با مناسبترین قیمت و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]