اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807064082113346

رسیدن به تناسب اندام با شنا

کد: 139807064082113346

http://bit.ly/2nDOijY

، اصفهان , (اخبار رسمی): رسیدن به تناسب اندام با شنا از نگاهی نه تنها کاری سخت یا طاقت فرسا نیست، حتی با رعایت کردن چند پارامتر ساده می‌تواند به روشی مفرح و لذت بخش تبدیل شود. همه تجربیات شیرین بسیاری در ارتباط با استخر، پارک آبی و دریا دارند و توام کردن تفریح، ورزش و سلامتی می‌تواند ایده‌ای به غایت زیبا باشد.

تناسب اندام با شنا
مدرسه شنا امپراطور

تغذیه متناسب با هدف

اولین نکته قابل تامل به صورت کلی این که بدن در فعالیت‌های هوازی نیازمند سوخت چربی و در فعالیت‌های سرعتی و قدرتی نیازمند سوخت گلیکوژن (قند) است. بیشترین میزان جذب قندها دو ساعت اول بعد از ورزش است. بنابراین کسانی که از شنا توقع لاغر شدن دارند و این ورزش را به منظور لاغری انجام می‌دهند دو ساعت بعد از شنا نباید مواد قندی بیش از حد استفاده کنند، تا شنا به کاهش وزن منجر شود.

کاهش یا افزایش وزن و در مجموع تناسب اندام با شنا به این صورت است که اگر نوع شنا کردن با سرعت متوسط و در مسافت طولانی باشد، حرکت هوازی محسوب و همان طور که گفته شد باغث سوختن چربی و در پی آن لاغری می شود. و اگر نوع شنا کردن ما قدرتی، یعنی با سرعت بیشتر و در مسافت و زمان کمتری باشد، باعث سوخت گلیکوژن(قند) شده و به سبب فشار بیشتر به ماهیچه افزایش وزن را در پی دارد.

لاغری

افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید توجه داشته باشند که از مصرف بیش از حد کربوهیدرات (انواع قند، سیب زمین ، برنج، ماکارونی و امثال اینها) به خصوص دو ساعت بعد از تمرین پرهیز کنند، چرا که بدن برای تامین نیاز خود به سراغ ذخایر چربی رفته و باعث لاغری خواهد شد.

چاقی

اگر هدف تناسب اندام با شنا به منظور افزایش وزن است، باید همواره ذخایر کربوهیدرات بدن را پر نگه داشت. بلافاصله بعد از تمرین از انواع قندهای ساده (خرما، شیره و …) استفاده شود. از مصرف پروتویین غافل نباید شد. البته افزایش وزن از طریق شنا محدود است اما در عوض تناسب اندام و هماهنگی عضلات کمترین مزیتی است که در پی خواهد داشت.

چگونگی و میزان مصرف کالری

چون غلظت آب تقریبا ۸۰۰ برابر هواست، هر حرکت دست یا پا به نوعی یک تمرین مقاومتی کوچک برای کل بدن‌ به‌ویژه مرکز بدن، باسن، شانه‌ها و بازوها محسوب می‌شود. پس با شنا کردن، علاوه بر اینکه فرد کالری می‌سوزاند، حجم خالص ماهیچه‌ها را هم افزایش می‌دهد که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. شنای آرام و معمولی حدود 400 تا 500 کالری در ساعت می‌سوزاند و این در حالی‌ است که شنای حرفه‌ای و قدرتی در همین مدت حدود ۷۰۰ تا 800 کالری انرژی مصرف می‌کند.

طراوت پوست، زندگی شاداب

دوستانی که به دنبال تناسب اندام با شنا هستند، قطعا طراوت و شادابی پوست نیز برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نکته مهم در این خصوص تامین آب مورد نیاز بدن قبل و بعد از شناست. برای رسیدن به این مهم بهتر است قبل از شروع تمرین یک لیوان آب نوش جان کرد. در انتهای تمرین حتما آب مورد نیاز بدن را تامین کرد. برای دقت بیشتر در این خصوص می‌تواند یک بار پیش از تمرین وزن کشی کرده و یک بار نیز پس از آن. با به دست آوردن اختلاف وزن به میزان آب از دست رفته بدن خود می‌توان پی برد. اکنون برای جبران باید به میزان یک ونیم برابر آب مصرف شود تا جبران آب از دست رفته شده باشد.

دمای آب

نکته دیگری که در نگاه اول به نظر ساده می‌رسد، دمای آبی است که در آن شنا انجام می‌شود. شنا کردن در آبی با دمای پایین باعث سوخت میزان کالری بیشتری نسبت به آبی با دمای بالاتر خواهد شد. چرا که علاوه بر مصرف کالری برای خود شنا، بدن میزان کالری اضافه تری به جهت حفظ دما می‌سوزاند.

آب، پرستار مفصل

جالب اینجاست که تناسب اندام با شنا با وجود اینکه فرد را خوش‌اندام می‌کند، به بدن سخت نمی‌گیرد. آب در اصل جاذبه را خنثی می‌کند پس وقتی فرد زیر آب است به صورت مجازی بی‌وزن می‌شود و به مفصل‌های خود استراحت می‌دهد، چیزی که واقعا به آن نیاز است. دکتر «جوئل استیجر»، مدیر مؤسسه‌ی علم شنای councilman در دانشگاه ایندیانا، که سال‌ها عمر خود را صرف بررسی تأثیرات شنا کرده‌ است می‌گوید:« شما می‌توانید تقریبا هر روز بدون احتمال آسیب به بدن‌تان شنا کنید». در حالی‌که این وضعیت در مورد ورزش‌هایی مانند دویدن یا تمرینات قدرتی صدق نمی‌کند.

شنا بلد نیستم! باز هم تناسب اندام با شنا

میزان مصرف کالری و به تبع آن کاهش وزن و تناسب اندام با شنا در آماتورها بیشتر از شناگران حرفه‌ای است. شنا گران حرفه‌ای به دلیل تسلت به اصول شنا با حداقل مقاومت آب روبه رو هستند و در آب راحت‌تر حرکت می‌کنند. در نتیجه کالری کمتری نسبت به آماتورها می‌سوزانند. پس برای افراد آماتور که اضافه وزن دارند، شنا یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است.

سلامتی

داده‌های مطرح‌شده در یک کنفرانس در دانشکده‌ی پزشکی ورزشی آمریکا نشان می‌دهد که فشار خون، میزان کلسترول، عملکرد قلب و رگ‌ها، دستگاه عصبی و عملکرد آگاهانه در شناگران با افراد بسیار جوان‌تر از آنها قابل مقایسه است‌. محققان دانشگاه ایندیانا، شناگران تفریحی را با افرادی که شنا نمی‌کردند مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که شناگران در همه‌ی سنین نسبت به افرادی که شنا نمی‌کنند دارای ماهیچه‌های قوی‌تر، کمرِ باریک‌تر و اندام زیباتری هستند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدرسه شنا امپراطور و انجام تمرنات منظم و مفیدوه ارتقای توان جسمانی و تناسب اندام با شنا می‌توانند به سایت این مجموعه به ادرس emperorswim.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی شنا امپراطور

آکادمی تخصصی شنای امپراطور با مدیریت سرکار خانم آزاده محمدی، یکی از بهترین و مجرب ترین مربیان حال حاضر کشور راه اندازی شد و فعالیت خود را در زمینه آموزش شنا در اصفهان آغاز کرد.این آکادمی با هدف اجرای سبک های نوین آموزش شنا برای تمامی سنین و ارائه طرح های ویژه برای لاغری و تناسب اندام به وسیله ورزش شنا شروع به کار کرده است.آب درمانی، اصلاح تکنینک، شنای موزون و شنای قهرمانی از دیگر دوره های آموزشی این مجموعه می باشد. مدرسه شنا امپراطور در زمینه آموزش شنا در اصفهان و همچنین آب درمانی در اصفهان فعالیت های تخصصی خود را از سال 98 آغاز نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی