اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807064082213346

نقش بدنسازی در شنای قهرمانی

کد: 139807064082213346

http://bit.ly/2oV39Y3

، اصفهان , (اخبار رسمی): قطعا نقش بدنسازی در شنای قهرمانی غیر قابل انکار و بدنسازی برای ماندن در قهرمانی اجتناب‌ناپذیر است. اما آنچه که بحث در این خصوص را جذاب می‌کند، بررسی چگونگی تاثیر بدنسازی در شنای قهرمانی است.در این مقاله قطره‌ای از دریای علم بدنسازی و تاثیر آن بر شنای قهرمانی بیان می‌شود.

نقش بدنسازی در شنای قهرمانی
نقش بدنسازی در شنای قهرمانی

دلیل لازم و کافی، نقش بدنسازی در شنای قهرمانی

برای اثبات تاثیر بدنسازی در شنای قهرمانی باید گفت تقویت بیش از اندازه و افزایش حجم عضلات زیر بغل باعث کاهش سرعت شناگر می‌شود و بر کسی پوشیده نیست که عضلات سرشانه قوی و کارآمد از شخص شناگر قدرتمندتر و البته سریع‌تری خواهد ساخت. لذا برنامه بدنسازی علمی و مدون باعث افزایش بازدهی و در نتیجه رسیدن به نتایج مطبوب می‌شود. در ادامه دلایل دیگری نیز به جهت درک بهتر نقش بدنسازی در شنای قهرمانی بررسی می‌شود.

بدنسازی نیاز اساتید و پیش کسوتان

بهترین روش برای کاهش میزان افت اجتناب‌ناپذیر عضلات با افزایش سن، انجام تمرینات استقامتی در خشکی است. به گفته متخصصان از دست دادن معمول عضلانی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، با تمرینات قدرتی منظم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این انجام تمرینات استقامتی باعث افزایش تراکم استخوان شناگر می‌شود. این هر دو باعث طولانی‌تر شدن عمر ورزش حرفه‌ای خواهد شد.

سبک شنا، بدنسازی متناسب

اولین مسله پیش رو، دقت بر سبک اصلی و متمرکز شناگر است. با این انتخاب، سبک تمرینات قدرتی مورد نیاز فرد نیز مشخص خواهد شد. همان‌طورکه یک دونده نیازهای متفاوتی دارد، قطعاً شخصی  که کرال سینه را به عنوان سبک تخصصی برگزیده، تمرینات متفاوتی با فردی با سبک تخصصی شنای قورباغه خواهد داشت. شاید برخی با خود بگویند برای همه سبک‌های شنا باید تمامی بدن درگیر شود، چرا باید ابتدا تمرکز شناگر مشخص شود؟

باید به خاطر داشت که هر کدام از سبک‌های شنا، شناگر را به شیوه خاص خود و متفاوت با دیگری در آب روبه جلو حرکت می‌دهد. به طور مثال اگر شناگرا ن حرفه‌ای به دو گروه دسته‌بندی شوند، گروه اول افرادی‌که کرال سینه یا کرالِ پشت کار می‌کنند و گروه دوم افرادی‌که شنای قورباغه و پروانه کار می‌کنند خواهند بود.

تمرینات گروه اول (کرال سینه و کرال پشت) باید تمرکز بیشتری بر حرکات مربوط به بالاتنه داشته باشند، چرا که این افراد برای شنا کردن نسبت به گروه دیگر بیشتر عضلات بالاتنه‌‌شان درگیر می‌شود. گروه دوم (قورباغه و پروانه) نیز بهتر است بیشتر در طی تمرینات قدرتی‌شان روی عضلات پاها و کمر تمرکز کنند.

آسیب‌های رایج در شنای قهرمانی، راه حل؟ بدنسازی

بخش قابل توجهی از آسیب‌های پیش آمده در شنای قهرمانی به سبب ضعف عضله‌ای خاص در حرکتی مشخص است. که برطرف کردن این معضل خود دلیل دیگری بر اهمیت نقش بدنسازی در شنای قهرمانی است. در ادامه به تعدادی از آسیب‌ها ی رایج اشاره می‌شود.

شانه و دست

استفاده مداوم و قدرتی از عضلات شانه و دست، آسیب دیدن این نواحی را قابل پیش بینی می‌کند و به نظر، رایج‌ بودنِ این نوع آسیب‌دیدگی منطقی است. زیرا تمامی سبک‌های شنا نیازمند حرکات تکراری و بالا بردن دست‌هاست. این حرکات و آسیب‌دیدگی‌ها دقیقاً مشابه حرکات ورزشکاران رشته بیس‌بال و والیبال است. در نتیجه یک شنا گر حرفه‌ای باید تمرینات جدی بدنسازی شامل تمریناتی برای تقویت بیشتر ماهیچه‌های گرداننده شانه داشته باشد.

گردن و کمر

قسمت بسیار مهم و حیاتی دیگری که بسیار در معرض آسیب قرار دارد گردن و کمر است. به دلیل کشش بیش‌ از حد این نواحی، شخص شناگر به آن مبتلا خواهد شد و لازم به ذکر است که شناگران جوان بیشتر از دیگر افراد دچار این کشیدگی‌ها می‌شوند که مشکل به اشتباهات تکنیکیِ شناگر در حین تمرین باز می‌گردد. در نتیجه تمرین قدرتی، باید بر روی قوی‌تر کردن این عضلات تمرکز داشته و از بروز آسیب‌هایی این‌چنینی جلوگیری کند.

زانو

سومین مشکل شایع  در بین شناگران، مشکل زانوی آن‌هاست. این آسیب بیشتر در افرادی‌که شنای قورباغه انجام می‌دهند قابل مشاهده است. برای جلوگیری از این عارضه  باید به‌ آرامی مسافت شنای قورباغه را بیشتر کرده و زمان تمرینات را افزایش داد. در مقاله‌ای که به‌ تازگی در مجله پزشکی ورزشی آمریکا به چاپ رسیده به این نکته اشاره شده بود که افرادی‌که به صورت تخصصی شنای قورباغه انجام می‌دهند، میزان چرخش داخلی لگنشان کم می‌شود. همین یکی از دلایل بروز آسیب در هنگام انجام حرکت قورباغه است.

نتایج و نقش بدنسازی در شنای قهرمانی

به همین خاطر تمرینات برای عضلات سرینی، راهی مناسب برای تقویت عضلات این ناحیه است و چرخش مناسب لگنی در حین انجام حرکت، باعث کاهش میزان آسیب وارده به زانوها می‌شود.

به عقیده نویسنده، موارد ذکر شده دال بر نقش بدنسازی در شنای قهرمانی است.

مدرسه شنای امپراطور با بهره‌گیری از تجربه مربیان خود توانسته سبک و شیوه منحصر به فردی را در زمینه پرورش ورزشکاران برای کسب مقام در مسابقات داخلی و خارجی در پیش گیرد. آکادمی شنای امپراطور با استفاده از تجربه مربیان خود توانسته یکی از معتبرترین مراکز آموزش شنا در اصفهان باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی شنا امپراطور

آکادمی تخصصی شنای امپراطور با مدیریت سرکار خانم آزاده محمدی، یکی از بهترین و مجرب ترین مربیان حال حاضر کشور راه اندازی شد و فعالیت خود را در زمینه آموزش شنا در اصفهان آغاز کرد.این آکادمی با هدف اجرای سبک های نوین آموزش شنا برای تمامی سنین و ارائه طرح های ویژه برای لاغری و تناسب اندام به وسیله ورزش شنا شروع به کار کرده است.آب درمانی، اصلاح تکنینک، شنای موزون و شنای قهرمانی از دیگر دوره های آموزشی این مجموعه می باشد. مدرسه شنا امپراطور در زمینه آموزش شنا در اصفهان و همچنین آب درمانی در اصفهان فعالیت های تخصصی خود را از سال 98 آغاز نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش