اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807174115013451

راهنمای خرید جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی چیست؟

کد: 139807174115013451

http://bit.ly/2AWwc0b

، (اخبار رسمی): جعبه آتش نشانی وسلیه‌ای است که در مواقع حادثه اهمیت آن مشخص می‌شود. وسیله‌ای که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و از خسارت‌های سنگین جلوگیری کند. این مقاله یک راهنما برای تهیه فایرباکس مناسب است.

جعبه آتش نشانی چیست؟ راهنمای خرید
جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی عبارت است از محفظه‌ای جهت نگهداری تجهیزات از جمله قرقره، شلنگ، شیرفلکه، نازل و دیگر اتصالات

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس یکی از پر کاربردترین و بهترین ابزارهای غیر اتوماتیک تجهیزات آتش نشانی به منظور بهره‌برداری از ذخایر آب جهت اطفای حریق است که امروزه در مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری سوله‌های صنعتی و انبارها نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد که در لحظات شروع  آتش سوزی با کارکرد حیاتی خود جزء تجهیزات اولیه در اطفا است.

جعبه آتش نشانی عبارت است از محفظه‌ای جهت نگهداری تجهیزات از جمله قرقره، شلنگ، شیرفلکه، نازل و دیگر اتصالات که در این مقاله جزء به جزء به آنها اشاره خواهد شد.

انواع جعبه‌های  آتش نشانی

این جعبه‌ها با توجه به نیاز مصرف کننده و نظر کارشناسی طراح دکوراسیون به طور کلی شامل موارد زیر است که مطابق سفارش ساخته می‌شود که شامل باکس‌های توکار یا روکار ساخته شده از ورق آهنی، قاب پشت آهنی و درب و فریم آنها استیل و گالوانیزه و ورق روغنی با ضخامت‌های متفاوت  از 0.7 میل تا 2 میل برای آهنی و گالوانیزه و یا 1 میل ، 1.25 میل و 1.5 میل برای باکس‌های استیل است.

جعبه آتش نشانی تک کابین

محفظه نگهداری تجهیزات شامل یک عدد قرقره به همراه 20 یا 25 یا 30 متر شلنگ لاستیکی و یا برزنتی به هماره اتصالات مربوطه از قبیل نازل پاشنده آب، کوپلینگ اتصال شیلنگ به نازل و کوپلینگ اتصال به شیرفلکه برنجی فشار قوی که منبع تغذیه آب با یک درب است.

جعبه آتش نشانی دوکابین

با دو درب و دو محفظه؛ یک محفظه همانند باکس‌های تک کابین و محفظه دیگر جهت نگهداری و قراردادن کپسول‌های آتش نشانی.

جعبه آتش نشانی ایستاده دوطبقه

درب بالای این نوع باکس برای قراردادن شیلنگ و اتصالات آبی مانند باکس‌های تک کابین است و قسمت پایین به منظور پیشگیری از سرقت و همچنین تاثیر در زیبایی ساختمان جهت نگهداری و قراردادن دو تا سه عدد خاموش کننده از نوع پودر و گاز و CO2 در نظر گرفته می‌شود.

جعبه آتش نشانی جای کپسول

محفظه نگهداری کپسول‌های آتش نشانی به منظور پیشگیری از سرقت و آسیب دیدگی ناشی از تصادم و حفاظت از شرایط جوی تولید می‌شود.

جعبه آتش نشانی توکار

باکس‌های توکار در هنگام ساخت ساختمان‌ها در داخل دیوار قرار داده می‌شود و نمای بیرون فقط درب و فریم دور درب آنها قابل رویت است که این امر موجب نظم و زیبایی ساختمان خواهد شد.

جعبه آتش نشانی روکار

در ساختمان‌های قدیمی که محل قرار گیری باکس‌های آتش نشانی در آنها تعبیه نشده است مجبور به لوله کشی روکار و نهایتاً نصب باکس روکار خواهد بود.

جعبه آتش نشانی همباد

این نوع فایرباکس‌ها به صورت توکار و کاملاً هم سطح با سطح دیوار ساخته می‌شود و معمولاً بیشتر در مراکز درمانی از قبیل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز ساخت دارو استفاده می‌‌شود که رفت و آمد اشخاص در آنجا زیاد است تا از برخورد با دستگیره و یا درب‌هایی که از فریم جداست جلوگیری شود.

جعبه آتش نشانی غیر همباد

این باکس‌ها عمق بیشتری به داخل باکس می‌دهد و نصب قطعات و اتصالات در آن‌ها آسان‌تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آتشران

شرکت آتشران پیشرو در تولید جعبه آتش نشانی از سال 1359 تاکنون، مفتخر است که توانسته در سال های طولانی کیفیت و کمیت تولیدات خود به خصوص باکس های آتش نشانی را حفظ و ارتقا دهد. صادرات فایرباکس های به کشورهای خاورمیانه از سال های دور شروع و تاکنون ادامه داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]