اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807204121912833

مزایا و معایب لنز و معرفی بهترین لنز چشم

چند نوع لنز چشمی وجود دارد؟

کد: 139807204121912833

http://bit.ly/2VM9l0P

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از لنز چشم بسیار ترویج یافته است و فواید و مزایای بسیاری هم نسبت به عینک دارد. لنز چشم براساس تاریخ انقضای آن به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از لنز یک بار مصرف، لنز روزانه، لنز ماهانه، لنز فصلی و لنز سالانه.

چند نوع لنز چشمی وجود دارد؟ مزایا و معایب لنز و معرفی بهترین لنز چشم
معرفی بهترین انواع لنز چشم

لنز چشم براساس تاریخ انقضا دسته‌بندی می‌شود و اگر به بهداشت و مدت زمان استفاده از آن توجه نشود باعث آسیب جدی به چشم خواهد شد

هر چند که استفاده از انواع لنز چشم سابقه‌ای چند دهه‌ای دارد اما در سال‌های اخیر استفاده از آنها به صورت چشمگیری افزایش یافته و حتی افراد زیادی که چشم‌های سالمی دارند تمایل دارند برای زیبایی و تنوع از این وسیله استفاده کنند. استفاده از لنز طبی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که مشکلات عینک را نداشته و زیبایی بیشتری نیز دارند و بیماران حتی می‌توانند از لنزهای طبی رنگی استفاده کنند.

لنز چشم چیست؟

لنز چشم به دیسک‌های منحنی و خمیده پلاستیکی گفته می‌شود که ضخامت بسیار کم و شفافیت بالایی دارند و بر روی لایه اشکی سطح قرنیه چشم قرار می‌گیرد. لنزها معمولا یا با اهداف پزشکی و برای تقویت قدرت بینایی و یا با اهداف زیبایی استفاده می‌شوند. لنزها اولین بار در سال ۱۹۴۹ توسط یک دکتر آلمانی به نام دکتراویگن فیک تولید شد و در کمتر از ۱۰ سال محبوبیت و کاربردی جهانی پیدا کرد.

لنزهای چشمی چند نوع دارند؟

بر اساس نوع و هدف استفاده، می‌توان لنزها را به لنزچشم طبی و غیر طبی تقسیم‌بندی کرد؛ اما لنزهای طبی خود شامل لنزهای نرم (مورد استفاده برای نزدیک بینی و دوربینی)، لنز سخت (مورد استفاده برای آستیگمات‌های بالا و قوز قرنیه) و لنزهای توریک (که خود به لنزهای نرم توریک و سخت توریک تقسیم می‌شوند و برای آستیگمات مورد استفاده قرار می‌گیرند) است. لنزهای طبی چون مستقیماً با قرنیه چشم در ارتباط هستند به عنوان لنزهای تماسی نیز شناخته می‌شوند.

استفاده از لنز چشمی چه فوایدی دارد؟

استفاده از لنزها می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد که اصلی‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

- استفاده از آنها بسیار راحت و آسان است.

- برخلاف عینک‌ها بخار گرفته نمی‌شوند و دید فرد همیشه یکسان است.

- لنزها بر خلاف عینک‌ها قابل شناسایی نیستند و دیده نمی‌شوند، از این رو از نظر زیبایی اعتماد به نفس بیشتری به افراد می‌دهد.

- تأثیر لنزها در بهبود عملکرد چشم در بعضی از افراد در مقایسه با عینک‌ها بسیار بهتر است.

- بهترین گزینه برای ورزشکارانی که در هنگام ورزش قادر نیستند از عینک استفاده کنند، لنز است.

- فردی که از لنز استفاده می‌کند بر خلاف فردی که عینک استفاده می‌کند برای دیدن اطراف نیازی به چرخاندن سر خود ندارد و همانند چشم طبیعی خود می‌تواند نظاره‌گر اطراف باشد

- لنز بر خلاف عینک هیچگونه خستگی در اعضای صورت مانند بینی یا گوش ایجاد نمی‌کند.

- آستیگماتیسم‌های نامنظم با استفاده از لنز بهتر درمان می‌شود.

استفاده از لنز چشمی چه معایبی دارد؟

اما لنز چشم جدا از همه مزایایی که دارد می‌تواند معایبی هم داشته باشد. از جمله معایب لنز چشمی می‌توان به عفونت چشم در صورت استفاده طولانی و عدم رعایت بهداشت، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر، محدودیت استفاده در شرایط آب و هوایی، محدودیت استفاده برای افرادی با بیماری‌هایی مانند دیابت و پرکاری تیروئید و ممنوعیت استفاده برای افرادی که دارای بیماری‌های چشمی مانند بلفاریت هستند.

لنزهای رنگی چه ویژگی‌هایی دارند؟

لنزهای رنگی نیز به دو نوع لنز رنگی و لنز طبی رنگی نمره دار تقسیم می‌شوند. لنزهای رنگی نمره‌دار همان لنز طبی رنگی هستند که به منظور درمان ضعف بینایی استفاده می‌شوند. لنزهای رنگی بدون نمره معمولا به عنوان یک وسیله آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع رنگ‌های مختلف وجود دارند. همچنین لنزهای رنگی بدون نمره می‌توانند برای پوشاندن لک یا کدورت‌های قرنیه چشم استفاده شوند. امروزه سازنده‌های لنز رنگی حتی از مشتریان خود سفارش رنگ قبول می‌کنند و با توجه به درخواست مشتری لنز رنگی مخصوص آنها را می‌سازند.

انواع لنز چشم براساس تاریخ انقضاء و مدت استفاده

لنزهای تماسی براساس مدت زمان استفاده آنها تقسیم بندی می‌شوند از همین رو نباید لنزها را بیشتر از مدت زمان تعیین شده برای آنها استفاده کرد چرا ممکن است باعث ایجاد عفونت در چشم شود.

لنزهای روزانه:

لنز روزانه لنزهایی هستند که فقط برای استفاده در ساعات روز طراحی و ساخته شده‌اند و در هنگام خوابیدن لازم است که از چشم خارج شوند. معمولا نباید لنزهای روزانه را بیشتر از ۱۸ ساعت استفاده کرد.

لنزهای یک ‌بار مصرف:

لنز یک‌بار مصرف نیز لنزهایی هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود ندارد و حتماً باید بعد از خارج شدن از چشم دور ریخته شوند. لنزهای یک ‌بار مصرف نیز مانند لنزهای روزانه نباید در هنگام خواب استفاده شود و حتماً باید از چشم خارج شود

لنز سالانه یا طولانی مدت:

همانطور که از نام آن پیداست، این لنزها برای استفاده‌های طولانی مدت طراحی شده‌اند و در هنگام خواب نیز می‌توان از آنها استفاده کرد. با توجه به آنکه این لنزها برای استفاده طولانی مدت ساخته شده‌اند، بسیاری از افراد در رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن آن کوتاهی می‌کنند که ممکن است به بیماری و عفونت چشمی ختم شود. توصیه می‌شود این نوع لنزها، هر هفته کاملاً تمیز و ضدعفونی شود.

لنز فصلی:

با توجه به اسم این لنز ممکن است افراد برداشت اشتباهی داشته باشند و تصور کنند لنز فصلی، بهار با فصل زمستان متفاوت است در صورتی که به این دلیل این لنزها را فصلی نامگذاری کرده‌اند که عمر آنها بیشتر از ۹۰ روز نیست و بعد از ۹۰ روز باید دور انداخته شوند. لنزهای فصلی نیز همانند لنز سالانه محدودیت و ممنوعیتی برای استفاده رد هنگام خواب ندارد اما باید بهداشت آن کاملاً رعایت شود.

چگونه لنز بگذاریم؟

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن انسان هستند و باید با دقت و حساسیت بالایی از آن نگهداری شود. کسانی که مشکل ضعف بینایی دارند و از لنزهای طبی استفاده می‌کنند و یا کسانی که برای زیبایی لنزگذاری می‌کنند باید آموزش استفاده از لنز را یاد گرفته و اصول آن را به خوبی بدانند تا با مشکلاتی همچون عفونت چشم رو به رو نشوند.

قبل از آنکه لنز را لمس کرد باید حتماً دستان خود را با شوینده مناسب و آب کاملاً شستشو داده و آن را خشک کرد. مواد شوینده نباید با لنز تماس داشته باشند چون باعث خشک شدن آن می‌شوند که مشکلاتی را برای چشم به وجود می‌آورد.

لنزها معمولا در جعبه‌های مخصوص قرار دارند و هر لنز مربوط به یک چشم است. باید دقت داشت که از لنز چشم چپ برای چشم راست و یا برعکس استفاده نشود چون به شدت چشمان را اذیت خواهد کرد. همچنین باید توجه کرد که هنگام خارج کردن لنز از جعبه با گرد و غبار و آلودگی تماس نداشته باشد.

باید هنگام برداشتن لنز کاملاً احتیاط کرد تا به آن آسیبی وارد نشود. برای نگه داشتن لنز به هیچ عنوان از ناخن نباید استفاده شود. لنز باید بر روی انگشت به شکل مقعر قرار بگیرد. بعد از برداشتن آن کاملاً بررسی شود که هیچگونه آلودگی بر روی آنها قرار نداشته باشد. توسط انگشتان دست مخالف خود پلک‌های بالا و پایین خود را کشید تا بتوان به راحتی لنز را بر روی قرنیه قرار داد. لنز را بر روی مردمک چشم قرار داد . برای این کار باید سعی کرد پلک نزد و به لنز خیره نشد. باید مطمئن شد که لنز به خوبی در جای خودش قرار گرفته و اگر لازم بود با انگشتتان آن را جا به جا کرد.

پس از گذاشتن لنز چندین بار باید پلک زد و به اطراف نگاه کرد و در صورتی که در چشم احساس سوزش ایجاد شد آن را خارج کرده و با مایع لنز کاملاً تمیز کرد و دوباره در جای خود قرار داد. این اقدامات را برای چشم دیگر نیز باید تکرار کرد.

بهترین مارک لنز چشم در انواع لنز رنگی، لنز طبی و لنز طبی رنگی

امروزه شرکت‌ها و برندهای زیادی هستند که انواع لنزهای طبی و غیر طبی را تولید و روانه بازارها می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بهترین مارک لنز رنگی و لنز چشم می‌توان به لنز چشم ایراپتیکس (Air Optix)، پیور ویژن، مورنینینگ، آرین (Aryan)، دهب (Dahab)، سولکو (Soleko)، ماکسیما (Maxima) زایس (Zeiss)، بلا، بایوفینتی (Biofinity)، بیاند (Beyond)، یوروپا (Europa) و کلیرویژن اشاره کرد. هرکدام از مارک لنزهایی که نامبرده شد مزایا و معایب خاص خود را دارد. فرد باید براساس هدف و نوع استفاده خود، شرایط چشم‌ها، شرایط آب و هوایی و دیگر فاکتورها لنز خود را انتخاب کند.

خرید و فروش لنز چشم در ایران لنز

همانطور که گفته شد شرکت‌های بسیار زیادی هستند که لنزهای طبی و غیر طبی تولید می‌کنند و روانه بازارها می‌کنند. قیمت خرید لنز با توجه به شرایطی مانند نوع برند، طبی یا غیر طبی بودن، رنگی یا عادی بودن، روزانه، فصلی یا سالانه بودن و کیفیت آن متغیر است. قیمت فروش لنز چشم از برندهای مختلف و با توجه به شرایط گفته شده می‌تواند از ۲۵ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر باشد؛ بنابراین نمی‌تواند قیمت خرید و فروش لنز را به صورت قطعی بیان کرد و باید تمامی فاکتورهای بیان شده را در نظر گرفت. ایران لنز سعی کرده است که بهترین و باکیفیت‌ترین لنزها را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان ارائه کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید انواع لنز چشم می‌توانند به سایت iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]