اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807244136012833

آیا لنز طبی می‌تواند جایگزین عینک طبی باشد؟

استفاده از لنز چشم طبی چه فوایدی دارد؟

کد: 139807244136012833

http://bit.ly/2Bsmm6p

، تهران , (اخبار رسمی): لنز طبی چشم به لنزهایی گفته می‌شود که می‌توان از آنها به جای عینک استفاده کرد. لنز طبی در دو نوع بی رنگ و رنگی وجود دارد. لنز های طبی رنگی علاوه بر زیبایی دارای نمره نیز هستند و افرادی که چشم‌های ضعیفی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. لنز طبی بدون رنگ لنز شفافی است که قابل مشاهده نیست.

استفاده از لنز چشم طبی چه فوایدی دارد؟
مزایای لنز طبی نسبت به عینک

لنز طبی چیست و شامل چند نوع است؟ 

در چند سال اخیر میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا از لنز چشم استفاده می‌کنند. هرچند که دلیل اصلی طراحی و تولید لنزهای چشمی برطرف کردن مشکلاتی مانند ضعف بینایی و عیوب انکساری، آستیگمات‌ها، قوز قرنیه و از این دست مسائل بوده است اما استفاده از لنزهای چشمی در زمینه‌های آرایشی و زیبایی نیز گسترش زیادی پیدا کرده است. افراد زیادی از این وسیله به عنوان یک وسیله برای تغییر در صورت خود و زیباتر شدن استفاده می‌کنند. لنزهای طبی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی پیدا کرده‌اند و علاوه بر آنکه مشکلات چشمی را برطرف کنند در انواع رنگ‌ها نیز یافت می‌شود. لنز طبی رنگی به سیستم‌های پیشرفته محافظت از چشم در برابر نور مجهز شده به همین دلیل است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

لنز طبی چشم و انواع آن

لنزها در اصل دیسک‌هایی منحنی شکل و خمیده هستند که دارای ضخامت بسیار کم و شفافیت بالایی هستند و بر روی سطح قرنیه چشم قرار می‌گیرند. لنزها از جنس پلاستیک هستند و با اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. به لنز طبی و یا غیر طبی که به صورت تماسی استفاده می‌شوند و مستقیما با قرنیه چشم در ارتباط هستند لنز تماسی نیز گفته می‌شود. لنزهای طبی با توجه نوع بیماری چشم دارای انواع مختلفی هستند:

میوپی (نزدیک بینی): برای این عارضه از لنزهای نرم استفاده می‌شود. لنزهای نرم یا هیدروفیلیک، ۲ تا ۳ میلی‌متر دورتر از قرنیه چشم را پوشش می‌دهند. تحمل کردن این لنزها راحت‌ است چون شکل قرنیه را به خود می‌گیرند.

هایپروپی (دوربینی): برای برطرف کردم مشکل دوربینی نیز مانند نزدیک بینی از لنزهای نرم استفاده می‌شود

آستگیماتیسم: آستیگمات به معنی انحراف دید است برای برطرف کردن آن از لنزهای توریک استفاده می‌شود. لنزهای توریک نیز شامل لنزهای توریک سخت و نرم هستند. قطر لنز توریک سخت کوچک‌تر از قطر قرنیه است و ۱۰ تا ۱۵ درصد از قرنیه بدون پوشش باقی می‌ماند تا قرنیه به راحتی به اکسیژن دسترسی داشته باشد. استفاده از لنز سخت به راحتی لنز نرم نیست و نیاز به یک دوره زمانی یک هفته‌ای دارد تا به خوبی با قرنیه سازگار و منطبق شود.

پیرچشمی: لنزهای طبی که برای درمان پیرچشمی استفاده می‌شوند نیز لنز نرم هستند که به صورت دو کانونی یا چند کانونی طراحی شده‌اند.

مزایای استفاده از لنزهای طبی به جای عینک

لنز طبی به عنوان بهترین جایگزین برای عینک‌های طبی شناخته می‌شود و بسیاری از افراد بعد از مدتی که از عینک‌ها استفاده می‌کنند نیاز به لنز را احساس می‌کنند. لنز مشکلات عینک‌ها را ندارد و افراد، دیگر نگران گم شدن، شکستن و بخار گرفتگی آن نیستند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از لنزهای طبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

استفاده از این لنزها بسیار راحت است و تقریباً همه افرادی که مشکل چشمی خاصی نداشته باشند می‌توانند زیر نظر چشم پزشک از آن استفاده کنند.

دامنه طبیعی دید لنز از عینک بسیار بهتر است و چون کاملاً بر روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد همراه با چشم حرکت می‌کند و هیچ قابی برای مسدود کردن دید فرد وجود ندارد و لزومی ندارد همانند عینک سر خود را بچرخاند تا دید بهتری داشته باشد.

لنز طبی بر خلاف عینک‌ها مانع فعالیت‌های فرد نمی‌شود. به عنوان مثال افراد ورزشکار و یا کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند می‌توانند به راحتی از لنز استفاده کنند.

عمده‌ترین مشکل عینک‌های طبی، بخار گرفتگی در جاهای بارانی و مرطوب است که لنزها این مشکل را ندارند.

اعتماد به نفس و حس بهتری که لنز به فرد می‌دهد با عینک قابل مقایسه نیست. از طرفی افراد می‌توانند از لنزهای طبی رنگی نیز استفاده کنند و همزمان با برطرف کردن مشکل ضعف بینایی خود از زیبایی آن نیز لذت ببرند و رنگ چشم خود را تغییر دهند.

لنزها بر خلاف عینک قابل شناسایی نیست و این می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای آنها باشد که مشکلی در داشتن تناسب با پوشش و لباس فرد ایجاد نمی‌کند.

تعدادی از افراد هستند که در صورت استفاده از لنز در مقایسه با عینک دید بهتری دارند، حتی اگر نمره آنها مشابه باشد.

یکی از مشکلات رایج عینک‌ها خسته کردن اعضای صورت مانند بینی و گوش است که لنزها این مشکلات را رفع کرده‌اند و تقریباً فرد وجود جسم خارجی در چشم خود را حس نمی‌کند.

افرادی که چشم‌های آستیگمات نامنظم دارند با استفاده از لنزها بهتر درمان می‌شوند تا عینک.

عدم ایجاد اسکوتوم حلقوی در چشم‌هایی با نمرات دوربینی زیاد. در افرادی که عمل جراحی آب مروارید انجام داده و از عینک استفاده می‌کنند این اسکوتوم مشاهده می‌شود.

افرادی که مشکل دوربینی دارند و نمره چشم آنها بالا است. شیشه عینک آنها به علت خاصیت فیزیکی، اجسام را درشت نمایی می‌کند و حتی چشمان فرد نیز از پشت عینک بزرگ‌تر دیده می‌شود اما لنزها این مشکل را برطرف کرده‌اند.

تقریباً تمامی افرادی که مشکلاتی مانند قوز قرنیه، نامنظمی سطح قرنیه، عمل جراحی آب مروارید و عیوب انکساری دارند به راحتی می‌توانند از لنزهای طبی رنگی و عادی استفاده کنند. افرادی که این مشکلات را به همراه مشکلات دیگری مانند خشکی چشم، بیماری‌های پلک، دیابت و پرکاری تیروئید نیز دارند می‌توانند زیر نظر چشم پزشک از لنز استفاده کنند.

افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند و درجه ضعف بینایی بالایی دارند دیگر قادر به استفاده از عینک‌های آفتابی نیستند اما استفاده ا لنز این امکان را برای آنها به راحتی فراهم می‌کند.

برخلاف عینک‌ها، افراد می‌توانند انواع لنزهای مدت دار را استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانند لنزهای یک بار مصرف، لنز روزانه، لنز ماهانه و لنز سالانه استفاده کنند.

لنزها تضادی با تیپ و آنچه که افراد می‌پوشند به وجود نمی‌آورند. اما عینک‌ها می‌توانند در ظاهر تاثیر بگذارند.

در کنار تمامی مزایای عنوان شده برای لنزها می‌توان معایبی هم برای آنها عنوان کرد.

مهم ترین معایب استفاده از لنزها شامل موارد زیر است :

محدود کردن دسترسی چشم‌ها به اکسیژن کافی که موجب خشکی چشم‌ها می‌شوند.

چون مستقیما با چشم‌ها در تماس هستند در صورت آلوده بودن، می‌توانند باعث عفونت چشم شوند، به همین دلیل نگهداری و رعایت نکات بهداشت در هنگام گذاشتن و برداشتن لنزها بسیار اهمیت دارد.

گذاشتن و برداشتن آن برای تعدادی از افراد سخت و ناخوشایند است و نیاز به آموزش استفاده از لنز دارد.

هزینه خرید و نگهداری از لنزهای تماسی در دراز مدت معمولا گران‌تر از عینک است چرا که بر خلاف عینک‌ها تاریخ انقضا دارند و پس از اتمام تاریخ نمی‌توان از آنها استفاده کرد و باید دور انداخته شوند.

افرادی که دارای بیماری‌‌های چشمی و یا بیماری‌های خاص دیگری باشند و یا در محیط‌های خشک و پر گرد و غبار زندگی کنند برای استفاده از لنز محدودیت‌هایی دارند که باید تحت نظر چشم پزشک باشند.

داشتن آلرژی به محلول‌های ضدعفونی کننده لنزها.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید انواع لنز چشم می‌توانند به سایت ایران لنز به آدرس iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]