اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980811418267835

شرایط دریافت ویزا شنگن از قصران گشت

کد: 13980811418267835

http://bit.ly/2NAcH3p

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت در طی سال‌های فعالیت خود همیشه کسب حداکثر رضایت مسافران را مهم‌ترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و عالی به مسافران از جمله ویزا شنگن و آژانس‌های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد.

ویزا شنگن قصران گشت
ویزا شنگن شنگن ویزای شنگن ویزای شینکن

بخش ویزای شرکت قصران گشت، جهت رفاه حال متقاضیان حداکثر توان خود را به کار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان و در برخی موارد بدون مراجعه متقاضیان جهت اخذ ویزای کشورهای اروپایی، اقدام می‌کند

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت (عضو فعال یاتا) در سال‌های فعالیت همیشه کسب حداکثر رضایت مسافران را مهم‌ترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و عالی به مسافران از جمله ویزا شنگن و آژانس‌های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. بخش ویزای شرکت، جهت رفاه حال متقاضیان حداکثر توان خود را به کار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در برخی موارد بدون مراجعه متقاضیان  جهت اخذ ویزای کشورهای اروپایی که در ادامه مقاله آورده است، اقدام می‌کند.

برای ورود به منطقه شنگن نیاز به ویزا شنگن (Schengen Visa) است. این ویزا اجازه ورود به ۲۶ کشور اروپایی عضو این قرارداد را می‌دهد. دارندگان ویزا می‌توانند برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخصی به هر یک از این کشورهای شینگن سفر کنند. ویزا شینگن می‌تواند از طرف کشورهای عضو این قرارداد صادر شود و با رعایت برخی قوانین، صاحب آن می‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزا در هر یک از کشورهای منطقه شنگن تردد کند.

ویزا شنگن، نوعی از ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن اجازه می‌دهد که به هر یک از مناطق شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشند. ویزای شینگن، رایج‌ترین ویزای اروپائی است. این نوع ویزا اجازه می‌دهد که وارد کشورهای حوزه شینگن شد تا به این کشورها آزادانه سفر کرد و یا از آنها خارج شد. این به این معناست که هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد. ماهیت و هدف سفر متقاضی نوع و مدت زمان ویزای شینگن را تعیین خواهد کرد. به عبارتی هدف از سفر تور گردشگری است یا فعالیت‌های تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را مشخص می‌کند.

اعضای شنگن:

اکنون ۲۶ کشور عضو شنگن هستند. از این میان سه کشور سوئیس، نروژ و ایسلند با توجه به ابن که عضو اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو شینگن هستند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نیستند؛ البته لازم به ذکر است که اخیرا بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز خارج شده است. کشورهای دیگر نیز از جمله رومانی، بلغارستان و قبرس نیز از جمله کشورهای عضو این پیمان هستند.

اتریش – Austria
آلمان – Germany

مجارستان – Hungary

فرانسه – France

پرتغال – Portugal

اسپانیا – Spain
بلژیک – Belgium

اسلواکی – Slovakia

لهستان – Poland

ایتالیا – Italy

سوئیس – Switzerland

سوئد – Sweden

اسلوونی – Slovenia

هلند – Netherlands

یونان – Greece

نروژ – Norway

دانمارک – Denmark

فنلاند – Finland

ایسلند – Iceland

جمهوری چک – Czech Republic

لاتویا – Latvia

استونی – Estonia

لیتوانی – Lithuania

لوکزامبورگ – Luxembourg

مالت – Malta

لیختنشتاین – Liechtenstein

جزایر فارو – Faroe Islands

شرایط اخذ ویزای شینگن

اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای شینگن شرایطی را تعیین کرده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را دارا نباشد، درخواست ویزای شینگن او رد می‌شود. شرایط گرفتن ویزای شینگن بدین صورت است:

گردش حساب بالا

متقاضیان برای درخواست ویزای شینگن، باید گردش حساب مالی ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنند. افسران ویزا شنگن، میانگین مبالغ ورودی و خروجی را در ۶ ماه اخیر محاسبه می‌کنند و سپس طبق آن برای اعطا و یا عدم اعطا ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

تعیین هدف سفر

با این کار، به افسر ویزا کمک می‌شود تا راحت‌تر برای اعطای ویزا تصمیم‌گیری کند. اگر شخصی با هدف گردشگری می‌خواهد به منظقه شینگن سفر کند، می‌تواند یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کند.

تمکن مالی مناسب

تمکن مالی متقاضی، به افسران ویزا ثابت می‌کند که آنها در پرداخت هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه خود، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه‌ها، از شخص دیگری کمک نخواهد گرفت.

زمان درخواست ویزای شینگن

بنابر اطلاعات کمیسیون اروپایی، درخواست ویزای شینگن خود را حداقل 15 روز قبل از شروع تاریخ سفر باید ارسال کرد. اما ممکن است کنسولگری مدارک بیشتری را درخواست کند و یا زمان بیشتری برای بررسی درخواست نیاز باشد. بدین خاطر باید بین 30 تا 60 روز قبل از زمان سفر برای اپلای ویزای اقدام شود.

مراحل اخذ ویزای شینگن

مرحله اول:

در این مرحله باید دانست که به چه نوع ویزایی نیاز است. بسته به هدف از سفر به کشورهای شینگن، ویزاهای متفاوتی صادر می‌شود. برای مثال ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان، ویزای توریستی شینگن، ویزای کاری یا ویزای تجاری،ویزای علمی. بنابراین باید برای افزایش سرعت کارت خود، هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی را مشخص کرد.

مرحله دوم:

مرحله دوم، مشخص کردن کشور مقصد است. بعد از این‌ کار باید از طریق سفارت یا یکی از کنسول‌گری‌ها و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزا شینگن اقدام کرد. اگر شخصی قصد سفر به یک کشور از اعضای شینگن را دارد، باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزا اقدام کند. اما در صورتی‌که شخص قصد سفر به بیش از دو کشور شینگن را دارد، باید درخواست خود را به سفارت کشوری که بیشتر روزهای سفرش را در آنجا است، ارائه دهد.

اما اگر مدت اقامت در هر یک از کشورها مشخص یا برابر نباشد، می‌توان درخواست اخذ ویزای شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشور که مقصد اول‌ است، ارائه دهد.

مرحله سوم:

مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست ویزا را باید پیدا کرد. با توجه به فرآیند زمان‌گیر اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌های شینگن، باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کرد. هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام شود، قطعاً بهتر خواهد بود. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا سه ماه قبل از شروع سفر است. دیرترین زمان نیز ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه می‌شود که حداقل سه هفته قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام شود.

مرحله چهارم:

گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، یکی دیگر از مراحل اخذ ویزای شینگن است. برای ادامه مراحل اخذ ویزای شینگن از سفارت کشور مقصد، باید وقت گرفت. در برخی از سفارت‌ها امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین و در برخی دیگر از طریق مراجعه حضوری وجود دارد.

مرحله پنجم:

در این مرحله باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرد. فرم درخواست ویزا را دانلود و آن را با صداقت تکمیل کرد. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را می‌توان دانلود یا از سفارت تهیه کرد. تمامی قسمت‌های فرم باید کامل شود. باید دقت داشت که فرم را در دو نسخه چاپ کرد و هر دو نسخه را باید امضا کرد.

مرحله ششم:

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا شینگن را باید جمع آوری کرد. مدارک لازم شامل مدارک شناسایی، دو عکس رنگی، بیمه سفر، روز بیط رفت و برگشت، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر است. سایر مدارک اضافی را از سفارت‌ کشور مقصد باید پرسید و به سفارت ارائه داد.

مرحله هفتم:

بعد از طی مراحل گفته شده، برای شخص وقت مصاحبه مشخص می‌شودد. باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مدنظر مراجعه کرد. روز مصاحبه باید مدارک لازم را به افسر کنسولی که با شخص مصاحبه می‌کند تحویل داد. در طول مصاحبه سوالاتی در مورد محل اقامت‌، هدف و سایر جزییات سفر پرسیده خواهد شد. باید سعی کرد که در نهایت صداقت پاسخ‌های درست را ارائه داد تا با پاسخ‌های فرم درخواستی هم‌خوانی داشته باشد.

مرحله هشتم:

هزینه اخذ ویزا را باید پرداخت کرد. هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن باید هزینه‌ لازم را پرداخت کرد. هزینه اخذ ویزا توسط اعضای شینگن تصویب شده و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

مرحله آخر:

در آخر باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای خود بود. بررسی درخواست توسط سفارت معمولاً ۱۵ روز به طول می‌انجامد. البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر نیز شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست اعلام خواهد شد.

طی مراحل اخذ ویزای شینگن باید توجه داشت که تمامی مدارک ترجمه شده باید مهر دادگستری داشته باشند. در غیر این‌صورت مدارک فاقد اعتبار است. معمولا دارالترجمه‌ها پس از ترجمه مدرک متقاضی برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند. در صورت موافقت با درخواست، پاسپورت دارای برچسب ویزا خواهد بود و یک تاریخ اعتبار برای ویزای آن مشخص می‌شود. مدت اعتبار ویزای شینگن تا ۹۰ روز طی بازه زمانی شش‌ماهه است. همچنین یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به کشورهای عضو شینگن برای شخص تعریف می‌شود که می‌تواند از یک تا نامحدود متغیر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی قصران گشت

ژانس خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت (عضو فعال یاتا) سال هاست که مشغول خدمتگزاری به هموطنان عزیز کشورمان و شرکت های تجاری در زمینه‌های مختلف صنعت توریسم می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی