اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808204206913239

شامپو چیست و چگونه بر اساس نوع مو می‌توان بهترین شامپو را انتخاب کرد؟

کد: 139808204206913239

http://bit.ly/36S62up

، (اخبار رسمی): قبل از این که بشر بداند شامپو چیست، مردم از مواد گیاهی مانند سدر، کتیرا، چوبک و موادی مانند خاک‌های سیلیس دار برای شستشوی موهای خود استفاده می‌کردند که امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و جای خود را به شامپو داده است. انواع شامپو برای انواع مو وجود دارد که برای بهترین انتخاب باید به نکاتی توجه شود.

شامپو چیست و چگونه بر اساس نوع مو می توان بهترین شامپو را انتخاب کرد ؟؟
شامپو چیست و چگونه بر اساس نوع مو می‌توان بهترین شامپو را انتخاب کرد؟

شامپو کلمه‌ای هندو است که از چامپانا می‌آید و معنی اصلی آن، ماساژ دادن است. شامپوهای امروزی سهولت کار مردم برای شستشوی موهای خود را بیشتر کرده‌اند؛ 

شستشوی سر با این مواد، خود مشکلاتی را نیز به همراه داشت؛ زیرا گاهی این مواد از بهداشت لازم برخوردار نبوده و باعث بیماری پوستی و ریزش موی سر می‌شدند. اولین ماده‌ی شوینده‌ ای که بشر از آن برای شستشوی موهای خود استفاده کرده، صابون بوده است.

صابون‌ها ساختار خاصی دارند که این ساختار محدودیت‌های زیادی برای آنها ایجاد می‌کند. برای مثال صابون‌ها در هر آبی به خصوص آب‌های سخت که غلظت یون‌های کلسیم و ... در آن زیاد است، کف نمی‌کنند. همچنین صابون‌ها نمی‌توانند مولکول‌های چربی را به درستی پاکسازی کنند؛ چرا که در میدان الکتریکی ایجاد شده بین مولکول‌های آب و چربی، خود صابون نیز جهت گیری می‌کند.

در این زمان بود که نیاز به یک ماده شوینده قوی‌تر احساس شد؛ تا این که اولین شامپو گیاهی پدید آمد.

چگونه می‌توان بر اساس نوع مو شامپو مناسب را انتخاب کرد؟

اگر فردی دارای یک پوست سر معمولی ست (نه خیلی خشک و نه خیلی چرب) ، آنگاه می‌تواند شامپو خود را بر اساس نوع موهای خود انتخاب کند:

  • یک شامپو آبرسان/ مرطوب کننده، محصولی عالی برای افزودن رطوبت، درخشندگی و نرمی به موهاست. این شامپو برای موهای ضخیم، فر یا خشن مناسب هستند که در آنها رطوبت کافی وجود ندارد.
  • شامپو حجم دهنده یک انتخاب عالی برای موهای نازک به شمار می‌رود.
  • محصولات تقویت کننده و ویتامینه- پروتئینه باید برای موهای آسیب دیده، هایلایت شده، ضعیف شده یا شکننده به کار برده شود. این شامپو معمولا حاوی پروتئین اضافی برای بهبود شرایط موهاست.
  • شامپوهای متعادل کننده غالبا یک گزینه میانه به شمار می‌روند. این محصولات آبرسانی زیاد ندارند، اما باعث خشکی موها نیز نمی‌شوند.
  • شامپو نرم کننده و صاف کننده معمولا با عوامل مرطوب کننده اضافی همراه هستند.
  • شامپو مناسب موهای فر بسیار مرطوب کننده بوده و حاوی موادی است که جعد موها را کاهش می‌دهند. 

علاقه مندان می‌توانند جهت خرید بهترین شامپو با مناسب‌ترین قیمت به سایت زیبالون مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]