اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13981018438826793

همه چیز دربارۀ بهداشت و سلامت زنان

کد: 13981018438826793

https://bit.ly/32lzPLR

، (اخبار رسمی): در دنیای امروز سالم زندگی کردن، کار سادهای نیست. هرروز گامی کوچک در جهت سلامتی خود بردارید.

همه چیز دربارۀ بهداشت و سلامت زنان
همه چیز دربارۀ بهداشت و سلامت زنان
همه چیز دربارۀ بهداشت و سلامت زنان
همه چیز دربارۀ بهداشت و سلامت زنان

پزشکان متخصص زنان کرج بر این باورند که باید رفتارهای سالم را در حالی که هنوز جوان هستید تبدیل به یک عادت کنید و در طول زندگی ادامه دهید.
نگرانی‌های بهداشتی زنان کمی با نگرانی‌های مردان متفاوت است. اگر زن هستید، با رعایت این نکات به‌زودی احساس رضایت و شادمانی خواهید داشت. برای اینکه در هر سنی بهترین حس را داشته باشید، مهم است که شیوۀ زندگی هوشمندانه را یاد بگیرید و گزینه‌هایی را برای سلامتی انتخاب کنید.
استرس را مدیریت کنید
مهم نیست که در چه مرحله از زندگی خود هستید؛ دختر، مادر، مادربزرگ! یک زن در نقش‌های زیادی ظاهر می‌شود و با فشار و استرس زیادی روبه‌رو می‌شود. هرروز تنها چند دقیقه برای استراحت وقت بگذارید. «سلامت روان برای سلامتی جسمی شما مهم است». همچنین می‌توان استرس را با ورزش، تکنیک‌های آرامش یا مراقبه مدیریت کرد.
علائم سرطان پستان را بررسی کنید
باید مراقب هرگونه تغییر در سینه‌ها بود و سریعا تغییرات را به پزشک خود گزارش داد. همۀ زنان 40 ساله و مسن‌تر باید سالانه ماموگرافی انجام دهند زیرا ماموگرافی بهترین روش برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه است. اگر مبتلا به سرطان سینه هستید، برای کاهش دردهای ناشی از سرطان به یک کلینیک درد مراجعه کنید. نیازهای بهداشتی زنان با افزایش سن تغییر می‌کند، اما اصول بهداشت زنان همچنان یکسان است.
مرتبا به متخصص زنان مراجعه کنید
متخصصان زنان و زایمان با تمرکز روی دستگاه تولیدِ‌مثل زنان، متخصص در حفظ بهداشت زنان هستند. این پزشکان با طیف گسترده‌ای از مسائل، از جمله زنان و زایمان یا بارداری و زایمان، قاعدگی و باروری، عفونت‌های مقاربتی (STI)، اختلالات هورمونی و موارد دیگر سروکار دارند.

در شهر کرج برخی از خانم‌ها برای مسائل بهداشت عمومی ترجیح می‌دهند به جای یک پزشک خانواده به بیمارستان زنان کرج مراجعه کنند، برخی خانم‌ها نیز ترجیح می‌دهند برای به‌دنیا آوردن فرزندشان به جای استفاده از روش‌های قدیمی زایمان، زایمان طبیعی بدون درد را امتحان کنند. ممکن است متخصص زنان و زایمان بیمار را به متخصص دیگری ارجاع دهد.
همیشه بخندید
خنده دارویی قوی برای بدن محسوب می‌شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، روحیه را تقویت می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و به‌دلیل پایین آوردن سطح هورمون کورتیزول، استرس را کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. هیچ‌چیزی به‌غیر از یک خندۀ خوب نمی‌تواند بدن را متعادل کند.
خندیدن باعث ایجاد امیدواری می‌شود، ارتباطات را بهبود می‌بخشد، شما را هوشیار و متمرکز می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند، کنترل عصبی داشته باشید و دیگران را زودتر ببخشید. برای داشتن حال بهتر و شادی بیشتر برنامه‌ریزی کنید. به تماشای یک نمایش کمدی بروید، با دوستان خود در ارتباط باشید، به موزیک‌های نشاط آور گوش کنید و....

نگرش مثبت داشته باشید
یک ذهنیت مثبت می‌تواند اعتماد‌به‌نفس بیشتری به شما بدهد، روحیۀ شما را بهبود بخشد و حتی احتمال بروز شرایطی مانند فشارخون بالا، افسردگی و سایر اختلالات مرتبط با استرس را کاهش دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که در زندگی به نیمۀ خالی لیوان نگاه کرد. براساس مطالعه‌ای که در سال 2016 در ژورنال شخصیت و تفاوت‌های فردی منتشر شده است، «نگرش مثبت نه تنها به شما کمک می‌کند با سرعت کمتری سن خود را طی کنید، بلکه این اطمینان را به شما می‌دهد که در طول روند زندگی احساس خوشبختی کنید و بدون استرس باشید».
میان‌وعده‌های سالم میل کنید
اگر شما خانمی پرمشغله هستید و دائما بیرون از منزل به‌سر می‌برید، بهتر است برای میان‌وعده‌هایتان به جای خوراکی‌های شیرین و چرب، میان‌وعده هایی سالم (مثل توت، کشمش، بادام و ...) را جایگزین کنید.
مرتبا ماساژ بگیرید
از آنجایی که استرس، تأثیرات منفی زیادی بر بدن دارد (از اضطراب و افسردگی گرفته تا سکته‌های قلبی) باید از هر فرصتی برای پایین آمدن سطح استرس خود استفاده کرد. ماساژ گرفتن، راهی عالی برای انجام این کار است. برطرف کردن این تنش‌ها برای سلامتی روحی و جسمی بسیار مهم است و باعث می‌شود احساس پیری در هنگام افزایش سن حفظ شود.
تأثیرات ورزش منظم بر بدن
ورزش منظم، مجموعه‌ای از مزایای سلامتی از جمله کاهش فشارخون، کاهش کلسترول و بیماری‌های قلبی و عروقی، جلوگیری از دیابت، بهبود خلق‌و‌خو و کاهش مرگ‌و‌میر را فراهم می‌کند. برای زنان، به علت ترکیب خاص هورمون‌ها این مزایا گسترش می‌یابد.
بسیاری از مسائل بهداشتی که زنان با آن روبه‌رو هستند، با ورزش مداوم قابل بهبود است. این یکی از بهترین گزینه‌های پیشگیری است که باید در کودکی و در طول زندگی، مورد تشویق قرار گیرد.
مرتبا آب بنوشید
مزایای نوشیدن مرتب آب برای بدن، عبارتند از:

  •  اکسیژن را در سراسر بدن تأمین می‌کند.
  • باعث تقویت سلامتی و زیبایی پوست می‌شود.
  • دمای بدن را تنظیم می‌کند.  
  • به حفظ فشار خون کمک می‌کند.
  • باعث افزایش عملکرد حین ورزش می‌شود.
  • وزن را کاهش می‌دهد.
  • مفاصل را روان می‌کند.
  • اکسیژن را در سراسر بدن تأمین می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان