اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202187273214173
در دسترس نیست

متخصص درد چیست

چرا باید به متخصص درد مراجعه کنیم

کد: 140202187273214173

، (اخبار رسمی): شما با وجود متخصص درد نباید متحمل درد بشوید. اگر برای درمان درد خود سردرگم هستید که به چه پزشکی باید مراجعه کنید، تشخیص و درمان را به فوق تخصص درد بسپارید. فوق تخصص درد با پیشرفته‌ترین راهکارهای درمانی سعی دارد که بیماران بدون نیاز به عمل جراحی بهبود پیدا کنند.

چرا باید به متخصص درد مراجعه کنیم
لیزر دیسک کمر
چرا باید به متخصص درد مراجعه کنیم
درمان درد توسط متخصص درد
چرا باید به متخصص درد مراجعه کنیم
درمان درد توسط دکتر محمد حسین دلشاد

دکتر محمد حسین دلشاد فوق تخصص درد که در حوزه درد تخصص و فعالیت دارد، از آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه درد مطلع بوده و کاملا به روز است.

چرا باید به متخصص درد مراجعه کنیم

زمانی که درد زیادی احساس می‌کنیم بسیاری از فعالیت‌های روزانه برای ما دشوار می‌شود و پس از مدتی متوجه اختلال در زندگی روزمره خود خواهیم شد.

درد با ناتوانی که در ما ایجاد می‌کند، کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نهایت درمان درد بسیار مهم است تا به زندگی روزمره خود برگردید. شما با وجود متخصص درد نباید متحمل درد بشوید.

اگر برای درمان درد خود سردرگم هستید که به چه پزشکی باید مراجعه کنید، تشخیص و درمان را به فوق تخصص درد بسپارید.

فوق تخصص درد با به‌روزترین تکنیک‌ها و پیشرفته‌ترین راهکارهای درمانی سعی بر این دارد که بیماران بدون نیاز به عمل جراحی بهبود پیدا کنند.

در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با اینکه چرا باید به متخصص درد مراجعه کنید را برای شما ذکر خواهیم کرد.

1. علت اصلی درد مشخص می‌شود

برای درمان هر دردی ابتدا باید علت اصلی آن مشخص شود، به خصوص اگر مدت زیادی است دچار درد شده‌اید. اگر به پزشک‌های عمومی مراجعه کرده‌اید و همچنان متحمل درد و عوارض ناشی از آن هستید، وقت آن است که به متخصص درد مراجعه کنید.

هدف اصلی مراجعه به این متخصص پیدا کردن علت دقیق آن است. زمانی که شما بدانید علت درد چیست قطعا درمان موثری را نیز دریافت خواهید کرد.

پزشک سوالاتی از شما می‌پرسد و آزمایش‌های تشخیصی نیز در صورت نیاز برای شما تجویز می‌شود. در ادامه،‌ پروسه درمان با موثرترین روش‌ها صورت می‌گیرد.

2.   دچار درد مزمن ناشی از مشکلات آرتریت هستید

زمانی که درد ناشی از آرتریت را تجربه می‌کنید، قطعا روند زندگی مختل می‌شود. رفتن به محل کار، انجام فعالیت‌های روزانه و حتی زندگی اجتماعی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در این مواقع بهترین کاری که می‌توانید برای تسکین درد خود انجام دهید مراجعه به متخصص درد است. افراد به دلیل دردی که دارند بی‌تحرک می‌شوند؛ بی‌تحرکی نیز باعث سفت‌تر شدن مفاصل می‌شود.

با حرکت داشتن می‌توان به کاهش درد ناشی از آرتروز کمک کرد. به طور کلی هدف پزشک کاهش و تسکین درد است تا بتوانید به طور مکرر ورزش منظم داشته باشید.

3.    درمان‌های جایگزین برای بیمار در نظر گرفته می‌شود

روشی که برای کنترل درد بیماران در نظر گرفته می‌شود، تنها به مصرف داروهای روزانه ختم نمی‌شود. تجویز دارو اولین خط درمانی است که برای بیماران در نظر می‌گیرند.

در ادامه درمان‌های غیر دارویی که به عنوان درمان‌های جایگزین شناخته می‌شود برای بیماران در نظر گرفته خواهد شد. درمان‌های جایگزین شامل درمان‌هایی از جمله یوگا، طب سوزنی، ورزش، درمان شناختی رفتاری و... است.

پزشک به‌طور منظم بیمار را تحت نظر دارد تا با بهترین روش و تکنیک‌ها مشکل او را برطرف کند. بسیاری از مشکلات از جمله کمردرد مزمن، استئوآرتریت، درد پس از جراحی، سردرد، فیبرومیالژیا و... توسط فوق تخصص درد به چنین روش‌هایی قابل درمان است.

4.     متخصص درد از آخرین تحقیقات درمانی مطلع است

اینکه شما بتوانید به روزترین و موثرترین راهکارهای درمانی برای درمان درد خود دریافت کنید، بسیار مهم است. دکتر محمد حسین دلشاد که در حوزه درد تخصص و فعالیت دارد، از آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه درد مطلع بوده و کاملا به روز است.

برای مشاهده خدمات کلینیک درد دکتر محمد حسین دلشاد متخصص درد اینجا کلیک کنید.

به همین جهت زمانی که به کلینیک درد مراجعه می‌کنید، نام روش‌هایی برای درمان را می‎شنوید که تا به حال جایی نشنیده‌ بودید. به‌طور مثال یکی از روش‌های درمانی که در کلینیک برای برخی از بیماران در نظر گرفته می‌شود، تزریق ژل به زانو بدون نیاز به جراحی یا RF و لیزر برای درمان برخی از مشکلات کمردرد است.

از دیگر روش‌های درمانی محبوب می‌توان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP نیز اشاره کرد. در این روش پلاسمای خون شما تزریق می‌شود.

5.  درمانی مختص به شرایط خود دریافت می‌کنید

همانطور که گفتیم تمامی مراحل درمانی به‌صورت کاملا تخصصی برای بیماران انجام می‌گیرد. به‌طور مثال به این صورت نیست که دو نفر که زانو درد دارند، درمانی شبیه به یکدیگر دریافت کنند.

هیچ دو نفری شبیه به یکدیگر نیستند و باید درمان‌های مختص خود را دریافت کنند. در این مواقع است که اهمیت مراجعه به متخصص مشخص می‌شود.

پزشک عواملی از جمله استرس، اضافه وزن، افسردگی، شرایط پزشکی و وضعیت بدنی نامناسب را مورد بررسی قرار می‌دهند و با توجه به همه این موارد در نهایت تصمیم به انجام بهترین روش درمانی می‌گیرند.

در این مواقع گاهی برخی نیاز به انجام فیزیوتراپی و برخی دیگر نیاز به تزریق داروهای استروئیدی دارند.

6.  انواع درد توسط متخصص درد درمان می‌شود

انواع درد از جمله حاد و مزمن به راحتی توسط فوق تخصص درد قابل تشخیص و درمان است. برای شناخت بهتر شما از درد باید بگوییم که درد حاد بسیار شدید و معمولا کمتر از شش ماه طول می‌کشد.

درد مزمن به دردی گفته می‌شود که همیشه همراه بیمار است و معمولا حداقل شش ماه یا بیشتر به طول می‌انجامد.

بیماری‌هایی که توسط متخصص درد قابل درمان است:

  •  درد مفاصل
  •  سیاتیک
  •  مشکلات مرتبط با دیسک
  •  آسیب‌های کمری
  •  دردهای تیرکشنده
  •  و...

7. بیماری به‌طور دقیق تشخیص داده می‌شود

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان در خصوص ویژگی یک متخصص درد در نظر گرفت، تشخیص دقیق علت درد بیماران است. حتی اگر قبل از مراجعه به متخصص آزمایش‌هایی را انجام داده‌اید، احتمالا نیاز به انجام آزمایش‌های بیشتری خواهید داشت.

معمولا پزشک درد انجام برخی از روش‌های تشخیص از جمله عکسبرداری با اشعه ایکس، MRI، سی تی اسکن و... را توصیه می‌کند. از دیگر روش‌های تشخیصی که از سوی پزشک تجویز می‌شود، شامل اسکن استخوان یا تست هدایت عصبی است.

پزشک سابقه بیماری‌هایی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و یک معاینه فیزیکی کامل انجام خواهد داد. چنین سوالاتی نیز از شما پرسیده می‌شود:

  •  بین 0 تا 10 باید میزان درد خود را به پزشک بگویید.
  • درد چه زمانی شروع می‌شود؟
  •  درد ثابتی دارید یا خیر؟
  •  چه چیزی به تسکین درد کمک می‌کند؟
  •  چه داروهایی را تا به حال برای تسکین درد خود امتحان کرده‌اید؟ 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی