اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904024382212979

ده نکته جالب سرورها که شاید ندانید!

کد: 139904024382212979

https://bit.ly/2ASlyv9

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب بطور خلاصه و مفید به بررسی ده نکته سرورها می پردازیم که ممکن است شما به عنوان مدیر یا کارشناس IT در موردشان چیزی ندانید:

1- به طور کلی تفاوت زیادی از نظر پارامترهای اصلی بین سرورهای نسل های مختلف وجود ندارد. اساسا پردازنده و حافظه کوتاه مدت (رم) مهمترین پارامترهایی هستند که در نسل های مختلف سرورها تفاوت دارد، و این تغییر محسوسی بر روی برنامه های قابل استفاده در سرور ایجاد نمی کند. البته باید در نظر داشت که سرعت انتقال داده و میزان توان برق مصرفی در سرورهای امروزی بهبود یافته است.

2- سرورها بیشتر از آنچه به نظر می رسد کار می کنند. به طور معمول هر 3 سال نسل جدیدی از سرورها معرفی می شوند. با این حال، تحقیقات نشان داده که سرورها به دلیل پیشرفت در سخت افزار می توانند بین 6 تا 10 سال بدون مشکل کار کنند. این پیشرفت و ارتقا در پردازنده و رم باعث می شود که نیاز حداقلی نرم افزارها تا حداقل سه سال تامین شود.

3- حافظه موقت یا رم توسط هیچ کدام از شرکت های عرضه کننده سرور تولید نمی شوند. تحقیقات نشان داده که رم های OEM که توسط شرکت های Hynix، Micron و Samsung تولید می شوند تفاوت چندانی با رم های تایید شده شرکت های عرضه کننده سرور ندارند. این شرکت ها ماژول های رم را با 40 تا 60 درصد قیمت پایین تر و به همراه گارانتی عرضه می کنند.

4- رابطه VMware به سرور همانند رابطه DataCore به استوریج است. استوریج مجازی DataCore را می توان به چندین دستگاه ذخیره سازی اختصاص داد، حتی اگر دستگاه ها توسط شرکت های OEM مستقل تولید شده باشد.

5- سرورهای Blade طوری طراحی شده اند که در عین اینکه به طور قابل ملاحظه ای کوچک و متراکم هستند، توان برق مصرفی کم و سیستم خنک کننده بهینه ای دارند.

6- در ساخت درایوهای HGST برای اولین بار از هلیوم استفاده شده است. هلیوم اصطکاک داخلی را کاهش داده و میزان برق مصرفی را 23 درصد کاهش می دهد.

7- VMware NSX با Nexus 3132Q Cisco سازگار است. به خوبی شناخته شده است که NSX از Arista ، Dell ، Juniper و سایر سوئیچ ها و دستگاه های بالای رک پشتیبانی می کند. اگرچه سیسکو فقط ACI را به بازار عرضه می کند، با این حال با NSX هم سازگار است و در واقع پیوندی بین نرم افزار تعریف شده، و سخت افزار بالای سوئیچ های رک فراهم شده است.

8- امنیت دیتا سنترها توسط فایروال مجازی افزایش یافته است. اکثر فروشندگان فایروال، فایروال مجازی تولید می کنند، که با VMware’s Hypervisor سازگار است.

9- نرم افزار DataCore Parallel I/O رکورد جهانی را برای عملکرد بالا و قیمت برای استوریج ها و سیستم های hyper-converged شکست.

10- اگر به دنبال صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی هستید، سرورهای نسل فعلی، از آنجا که تولید کنندگان باعث بهبود طراحی قطعات می شوند، از راندمان و بازدهی بیشتری برخوردار هستند.

ده نکته جالب سرورها که شاید ندانید!

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رسام سرور

شرکت رسام سرور ایرانیان با هدف ارائه و فروش سرورهای اچ پی، قطعات، استوریج، پشتیبانی و خدمات، نظیر تعمیرات و عیب یابی سرورهای HP، نصب و راه­اندازی سیستم Voip و همچنین پیاده­سازی شبکه با شماره ثبت ۵۰۴۱۴۲ تاسیس گردید. ما با اتکا به کارشناسان و مشاوران مجرب محصولات خود را با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می ­­کنیم تا مشتریان گرامی ضمن اعتماد نسبت به محصول خریداری شده از خدمات ویژه ارائه شده پس از خرید این شرکت بهره­ مند شوند. همچنین در راستای اهداف مشتری مداری مشاوره تلفنی و حضوری توسط کارشناسان خبره در زمینه IT به صورت رایگان برای تمامی مشتریان عزیز انجام می­ گیرد.

اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]