اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904074394914508

استفاده از شکر در گز

کد: 139904074394914508

https://bit.ly/389H0I5

، اصفهان , (اخبار رسمی): شکر یا ساکارز به‌طور طبیعی در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود.که هر دو حاوی ۱۵ درصد ساکارز می‌باشند.

استفاده از شکر در گز (انتشارفوری)
استفاده از شکر در گز

منابع تجاری عمده استفاده از شکر در گز اصفهان عبارت‌اند از:

– چغندرقند
– نیشکر

شکر یا ساکارز به‌طور طبیعی در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود.که هر دو حاوی ۱۵ درصد ساکارز می‌باشند.چغندرقند در کشورهای معتدل می‌روید (ازجمله بیشتر کشورهای اروپایی)درحالی‌که نیشکر در کشورهای گرمسیری می‌روید.قند یا شکر معمولاً با درجه خلوص بسیار بالایی (بالای ۹۶/۹۹ درصد خلوص) تولید می‌گردد.بیشتر قسمت باقی‌مانده آب است.برخلاف تفاوت بسیار در ماده خام و برخی تفاوت‌ها در فرآوری، محصول نهایی که شکر سفید باشد
تقریباً یکسان بوده و احتیاج به یک آزمایشگاه بسیار پیچیده است تا منبع شکر یا قند را تشخیص دهد.

حلالیت شکر 

حلالیت و سرعت حل شدن شکر به نوع، اندازه، بزرگی ابعاد و حرارت ماده حل‌کننده بستگی دارد.محلول شکر و یا محلول اشباع‌شده آن می‌تواند تحت شرایط خاص و در اثر از دست دادن آب به‌صورت کریستال درآید.شکر جاذب الرطوبه است و در اثر جذب رطوبت به‌صورت چسبناک و کلوخه درمی‌آید.
به علت جاذب الرطوبه بودن و چسبناک شدن (در رابطه با حلالیت آن در آب) شکر می‌تواند در برخی موارد به‌عنوان ماده نگهدارنده عمل کند.

افزودن شکر به میوه‌ها و یا برخی مواد غذایی باعث کاهش آب آزاد می‌گردد، بنابراین شرط لازم برای فعالیت میکروارگانیسم‌ها محدود می‌گردد.

شکر در درجات مختلف دمایی

– چنانچه شکر را در حرارت بیش از ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم نماییم، رنگ آن تغیر کرده

– در حرارت حدود ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قهوه‌ای شده و رنگ کاراملی به وجود می‌آید

– در حرارت حدود ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تبدیل به کربن می‌گردد.

شکر شیرین‌کننده گز اصفهان

به ‌طور کلی در تولید گز از شکر به‌ عنوان شیرین‌کننده و بهبود دهنده بافت استفاده می‌گردد و روی ویژگی‌های گز و فرآیند پخت آن نیز تأثیرگذار است.

در دهه‌های اخیر نقش شکر در تغذیه و تندرستی مورد موشکافی بسیار دقیقی قرارگرفته است و به‌طور عمده توجه به‌سلامت دندان‌ها، چاقی و کیفیت رژیم غذایی معطوف گردیده است.

گز رژیمی و بدون شکر

همچنین در چندین سال اخیر، مطالعات و تلاش‌های زیادی جهت تولید گز رژیمی و بدون شکرو جایگزینی سایر شیرین‌کننده‌ها برای استفاده افراد مبتلابه دیابت و سایر علاقه‌مندان انجام‌گرفته است.در این راستا، نتیجه مطالعات و تحقیقات انجام‌یافته، مع‌الأسف ستفاده از هرگونه شیرین‌کننده منوط به نظر و مجوز مراجع ذیصلاحاو انجام پژوهش‌های خاص بر روی تأثیر این جایگزین‌ها دارد.

فروشگاه  به گز مرکز عرضه وفروش انواع گز به صورت آنلاین است.ازجمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گزمظفری , گزآنتیک , گزدردشتی , گزشیرین منش و...است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی