اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990409439827468

سامانه اینترنتی دادگستری البرز

امکان واریز کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

کد: 13990409439827468

https://bit.ly/2BcaSYt

، کرج , (اخبار رسمی): با رونمایی از پنج سامانه الکترونیکی در دادگستری استان البرز، امکان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تنها با چند کلیک فراهم شد.

 امکان واریز کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
صفحه وبسایت دادگستری استان البرز جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد: azadi.qazaalborz.ir

هم وطنان می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی با مراجعه به azadi.qazaalborz.ir و با انتخاب شخص محکوم زندانی و تعیین مقدار کمک نقدی و پرداخت وجه، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نقش داشته باشند

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان البرز، رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح رونمایی از این سامانه ها گفت: با رونمایی از5 سامانه الکترونیکی برای نخستین بار در کشور ، تصدیقی بر پیشرو بودن دادگستری کل استان در طراحی و اجرای برنامه‌های با محوریت تکریم ارباب رجوع و تسریع در فرآیند انجام امورات مراجعان و مردم است.

این گزارش حاکیست : در آیینی که به مناسب هفته قوه قضائیه برگزار شد، حسین فاضلی، ریس کل دادگستری استان البرز در این آیین رونمایی، با اشاره به نتایج پربار برنامه تحول قضایی در دادگستری استان البرز اظهار داشت: امروز از پنج سامانه رونمایی می‌شود که بخشی از آن معروف به «سامانه‌های سه‌گانه زندان‌ها و اقدامات تامینی» است که بدین منظور در سامانه نخست که به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دارد، خیران می‌توانند به آزادی محکومان زندانی کمک کنند.

رییس هیئت امنای ستاد دیه البرز تصریح کرد: در این سامانه که مختص زندانیان استان البرز است هم وطنان و هم استانی‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی با مراجعه به سایت azadi.qazaalborz.ir و با انتخاب شخص محکوم زندانی که قصد کمک به وی دارند و تعیین مقدار کمک نقدی و پرداخت وجه، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: سامانه دوم از سه گانه زندان‌ها به رصد مجرمین حرفه‌ای اختصاص دارد و بدین ترتیب با کمک این سامانه، کلیه مجرمین حرفه‌ای در صورت آزادی در بانک اطلاعاتی آنلاین با هدف اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مورد رصد قرار خواهند گرفت تا از ارتکاب مجدد جرم پیشگیری شود .

رئیس کل دادگستری البرز سومین سامانه از سه گانه زندان‌ها را «سامانه همیار اجرای احکام کیفری (سها) » معرفی کرد و گفت: در این سامانه اطلاعات کلیه زندانیان وارد شده و پس از پالایش به صورت آنلاین، کلیه زندانیان دارای شرایط عفو و برخوردار از نهادهای ارفاقی شناسایی و به قضات و مسئولان به منظور تصمیم گیری معرفی خواهند شد؛ این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به تقاضای شخص نبوده و جمع‌آوری و استخراج اطلاعات به صورت آنلاین و با درخواست قضات قابل دسترس خواهد بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز درادامه، با اشاره به اینکه سامانه چهارم مربوط به فعالین اقتصادی با عنوان «سامانه مشورتی تحلیل اقتصادی دادگستری البرز (سمتاد)» است بیان کرد: در این سامانه اطلاعات کلیه بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص حقوقی و حقیقی دارای فعالیت اقتصادی ثبت و ضبط شده و با هدف کمک به حفظ فعالیت واحدهای تولیدی و تحقق شعار جهش تولید، اطلاعات لازم در اختیار مسئولان قضایی استان و قضات تصمیم گیرنده در خصوص پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن بنگاه‌های اقتصادی است قرار خواهد گرفت و سعی می شود هر نوع تصمیم گیری در خصوص بنگاههای اقتصادی بعد از اخذ تحلیل از این سامانه و بررسی موضوع در شورای مشورتی اقتصادی دادگستری استان صورت گیرد.

وی سامانه GIS را پنجمین سامانه ای معرفی کرد که مورد بهره برداری قرار گرفته و توضیح داد: این سامانه در راستای کمک به اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و حفظ کاربری، ایجاد شده است اما بر اساس زیرساخت های تدارک دیده شده علاوه بر این، نقشه جرایم پرتکرار استان، رصد تغییر کاربری‌ها به صورت هوشمند و آنلاین و ارائه گزارش تغییرات ایجاد شده، بخشی از قابلیت‌های این سامانه است که نتایج پرباری برای استان خواهد داشت.

فاضلی با اشاره به پیشرو بودن دادگستری استان البرز در طراحی و اجرای سامانه‌های برخط و الکترونیک، تصریح کرد: سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام برای نخستین بار در کشور در استان البرز اجرایی شد که با توجه به موفقیت آمیز بودن این سامانه، اجرای آن در کلیه استان‌های کشور تکلیف شده است.

وی از اقدامات دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان البرز به عنوان یکی از بازوان تحقق برنامه‌های تحولی تقدیر کرد و گفت: بی‌شک بدون اقدامات جهادی و از خودگذشتگی همکاران قضایی و اداری در یک سال گذشته و تلاش جهادگونه برای تحقق سیاست های ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه و اجرای برنامه های تحولی دادگستری استان این موفقیت‌ها در دادگستری استان محقق نمی‌شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه