کد: 139904094399913375

برگزاری کلاس آنلاین با نرم افزار کلاس آنلاین

کد: 139904094399913375

https://bit.ly/2C0DqUG

، تهران , (اخبار رسمی): برگزاری کلاس آنلاین به دلیل استفاده گسترده از اینترنت و کاهش هزینه‌ها با استفاده از نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین باب شده است. رومیت برگزار کننده کلاس آنلاین های لایو آموز یکی از بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین است.

برگزاری کلاس آنلاین با نرم افزار کلاس آنلاین
برگزاری کلاس آنلاین

نرم افزار کلاس آنلاین یکی از ملزومات برگزاری هر کلاس آنلاین است. این نرم افزار برای این مهم طراحی شده است که دانشجویان و اساتید بتوانند از راه دور با یکدیگر به تعامل بپردازند و محتوای چند رسانه ای، وبکم و نرم افزارهای کامپیوتر خود را اشتراک گذاری کنند لذا شما با صرف کمترین زمان و کمترین منابع قادر خواهید بود به فضای کلاس آنلاین لایو آموز دسترسی داشته باشید.

به طور کلی می توان گفت لازمه برگزاری کلاس آنلاین استفاده از نرم افزار کلاس آنلاین است. شرکت‌های زیادی نرم افزار کلاس آنلاین را ارائه می‌دهند که بعد از تجربه های طولانی لایو آموز روی انواع مختلف سرویس‌های نرم افزار کلاس آنلاین، نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت را به عنوان یکی از نرم افزارهای پرکاربرد و بی عیب و نقص انتخاب نمودیم.

باپیشرف تکنولوژی و استفاده ی گسترده از اینترنت در جهان ،و به دلیل کاهش یافتن هزینه های رفت و  آمد برگزاری این نوع کلاس ها رایج شده است

کلاس آنلاین یا آموزش مجازی ، کلاس‌های هستند که با به کارگیری از تکنولوژی‌های جدید آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان آموزش آنلاین می‌دهد.

در این مقاله به شرحی از انواع کلاس‌های آنلاین و اینکه چه مزایایی دارند می پردازیم.

کلاس مجازی (Virtual Class) به فضای اینترنتی  گفته می شود که از آن طریق،در صوریکه اینترنت وجود داشته باشد ،بتوان در آن حضور یافت  و آموزش اینترنتی گرفت.

معرفی کلاس‌های آنلاین در این کلاس ها محدودیت‌های زمانی و مکانی وجود ندارد. استاد و دانشجو میتوانند در محیط اینترنت بایکدیگر ارتباط برقرارکنند و به آسانی سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ دریافت کنند. نکته اصلی که باعث جذابیت کلاس‌ها شده است این است که امکاناتی فراهم می‌شود تا افراد بتوانند از هرمکانی در کلاس حضور داشته باشند.

تفاوت بین دوره های حضوری و آنلاین :

  1. بدون نیاز به هماهنگی قبلی برای برگزاری دوره بدون نیاز به مکان مشخص بدون نیاز به امکانات فیزیکی بدون محدودیت زمان و مکان

انواع کلاس آنلاین و نحوه ی برگزاری آن‌ها به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. کلاس های بدون مدرس و با حضور مدرس برگزار میشود.

کلاس های بدون مدرس، بر اساس ویدئو هستند و بدون مدیریی انجام می شود . منابع آموزشی بدون نظارت در اختیار دانش جو ها قرار میگیرد . این مدل از کلاس ها رایج ترین نوع برگزاری می باشد.

اما کلاسی که با حضور استاد صورت گیرد بسیار شبیه کلاس فیزیکی می باشد . که در این نوع کلاس در زمان مشخص برگزار میشود و دانش جویان در ان شرکت می کنند.

دراین نوع کلاس ها امکانات زیادی وجود دارد ازجمله امکان تبادل اطلاعات و فایل صورت میگیرد و در صورت هرگونه سوال یا مشکلی میتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

برای شرکت در کلاس آنلاین ابزارهای زیر مورد نیاز می باشند:

  • کامپیوتر رومیزی، لپ تاب، تبلت یا موبایل اینترنت با سرعت مناسب و پهنای باند زیاد هدست یا اسپیکر و میکروفون جهت مکالمات صوتی آخرین نسخه ی مرورگرهایی نظیر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس

امتیازات استفاده از کلاس‌های آنلاین

  • صرفه جویی در زمان کاهش هزینه های آموزشی فراهم آوردن فرصت به روز آوری دانش دسترسی بدون محدودیت مکان و با اسفاده از اینترنت امکان ضبط کلاس و مشاهده مجدد بهره مندی از بهترین و مجرب ترین اساتید کشور عدم نیاز به تجهیزات فیزیکی اشتراک گذاری فایل و ویدئو و اسلاید آموزشی نظارت خانواده ها بر روند تدریس یاددگیری الکترونیکی با بازدهی بالا دارای انعطاف پذیری بالا افزایش اعتماد به نفس در برقراری ارتباط برگزاری در تمام روزها و تمامی ساعات شبانه روز استفاLanguage ده آسان تمرکز و تعامل بیشتر افزایش سرعت مطالعه قابلیت استفاده از امکانات مولتی مدیا قابلیت طراحی سوال به صورت چند گزینه ای

۷ نرم افزار برتر کلاس مجازی در سال ۲۰۲۰  

در این مقاله به معرفی ۷ نرم افزارها برتر و بستر های کلاس انلاین  می پردازیم:

BigBlueButton یکی از نرم افزارهای محبوب برای کلاس آنلاین است. این نرم افزار دارای قابلیت هایی است که هیچ کدام از نرم افزارهای کلاس آنلاین خارجی و داخلی این امکانات را ندارند. لایو آموز در حال حاضر اجاره کلاس آنلاین را روی سیستم های بیگ بلوباتن کانکت ارائه می دهد. در زیر به امکانات و مزایای این نرم افزار می پردازیم:

BigBlueButton برای تدریس آنلاین با امکاناتی مانند زیر میباشد:

  • امکان به اشتراک گذاری فایل ها و دسک تاپ بدون نیاز به نصب یا افزونه تبادل صوت و تصویر ازمون انلاین نظرسنجی اتاق های برک آوت تخته سفید تعاملی چت شخصی با اعضا شخصی سازی محیط برنامه و حداکثر ۱۵ وب کم ساخته شده است که می توانند در یک زمان پخش شوند.

BigBlueButton همچنین در بیشتر سیستم های اصلی مدیریت یادگیری ادغام می شود.

Newrow Newrow برای تدریس آنلاین ساخته شده است.

امکان برگزاری دوره ها وجود دارد و میتوانید دانش جویان را درکلاس ها شرکت دهید.

  • مبتنی بر وب بدون فلش بارگیری آسان بدون نیاز به نصب با ابزارهای تخته سیاه دیجیتال اشتراک گذاری ارائه ها و فیلم ها اشتراک گذاری صفحه نمایش ضبط ابری برگزاری آزمون

Vedamo این نرم افزار نیازی به بارگیری برای پیوستن به آن ندارد. میتوانید حتی بدون ساخت حساب کاربری و با یک نسخه نمایشی از آن استفاده کنید.

ویژگی های این کلاس :

  • ابزار تخته سفید اتاق های استراحت اشتراک صفحه و اشتراک رسانه

LearnCube مانند دیگر سیستم عامل مبتنی بر وب است . که این امکان را دارد ک بدون نیاز به نصب نرم افزار بتوان آن را بارگذاری کرد.

ویژگی های این نرم افزار شامل :

  • یک تخته سفید تعاملی نام تجاری سفارشی سیستم مدیریت محتوا چت متنی و ضبط کلاس

Electa Live سیستم مدیریت یادگیری را برای دوره های آنلاین فراهم می کند.

از ویژگی های این کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشتراک گذاری پرونده تخته سفید تعاملی ابزار حاشیه نویسی اشتراک گذاری صفحه ضبط جلسه امکان نظرسنجی

Adobe Connect این نرم افزار شامل استانداردهایی است که تا کنون رشد چندانی داشته است و مبتنی بر وب می باشد.

ویژگی های این نرم افزار شامل:

  • سیستم مدیریت محتوا امکان نظرسنجی اشتراک گذاری صفحه و انواع فایل ها تخته سفید تعاملی تبادل صوت و تصویر آزمون آنلاین چت شخصی با اعضا شخصی سازی محیط کلاس یادگیری و آموزش ساده

WizIQ برای استفاده از این کلاس نیاز به نصب نرم افزار نیست.

ویژگی های کلاس مجازی شامل:

  • امکان ضبط مبتنی بر وب تخته سفید تعاملی اشتراک گذاری صفحه امکان نظرسنجی بدون محدودیت مکان و زمان کیفیت صوتی و تصویری بالا

هنگامی که شما یک ایده روشنی در مورد آنچه نیاز دارید و آنچه می خواهید باشید ،داشته باشید؛کشف و انتخاب سیستم عامل مناسب برای شما آسان تر میشود.

انتخاب یک نرم افزار کلاس درس مناسب برای سازمان شما این امکان را به شما می دهدتا بتوانید دانش را بطور مؤثر منتقل کنید و نتایج موفقیت آمیزتری را ایجاد کند.

معایب سیستم آموزش مجازی LMS علاوه برمزایای بسیاری که در ارتباط با این سیتم های آموزشی ذکر شده است. معایبی نیز وجود دارد که از جمله از آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دوری از ارتباطات جمعی (ارتباط عمومی پایین ) عدم ارتباط چهره به چهره وابستگی بیش از حد به تکنولوژی سرعت پایین ارتباطات اینترنتی عدم دسترسی عموم به سیستم های رایانه ای و اینترنت

ویژگی هایی که برای کسب موفقیت بیشتر لازم است،عبارتست از:

  • برخورداری از مهارتهای مدیریت زمان انگیزه خواندن، نوشتن، و مشارکت فعالانه در فعالیتهای کلاسی اختصاص 12 ساعت کاری در هفته در سه نوبت برای یادگیری موثر در سیستم قابلیت انعطاف در استفاده مسائل فناوری اطلاعات پیشقدم بودن به جای اتلاف وقت در سیستم یادگیری الکترونیکی قابلیت یادگیری با استفاده از مطالب چاپی در سرویس آموزش الکترونیکی توانایی یادگیری بطور مستقل و گروهی در سیستم آموزش الکترونیکی دانش کار با رایانه، اینترنت جهت بهره مندی بیشتر دارا بودن مهارتهای رایانه ای در حد مطلوب برای بازدهی بیشتر

حرف آخر امروزه آموزش آنلاین در سراسر دنیا معروف  می باشد و بسیاری از مراکز آموزشی معتبر از این روش استفاده میکنند. ولی متاسفانه بسیاری از مردم براین باورند که افرادی که از طریق آنلاین درس می خوانند دانش علمی کمتری دارند ولی تحقیقات ثابت کرده آن هایی که حضوری درس خوانده اند عملکرد بهتری از خود نشان داده اند . پس زمان آن رسیده است که همه ی مردم آموزش آنلاین را باور کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لایو آموز

گروه آموزشی لایو آموز از سال ۹۰ فعالیت خودش را با مدیریت استاد توسلی شروع کرد و در طی این چند سال با بهره گیری از اساتید به نام موسسات برتر کشور که همگی مولفین و مدرسین برتر ایران هستند به ارایه فیلم های آموزشی و کلاس های آنلاین در زمینه کنکور ارشد و نرم افزار پرداخته اند. نقطه تمایز ما با سایت های آموزشی دیگر استفاده از اساتید برند که در کلاس های حضوری تدریس دارند و به هیچ عنوان از افراد بی تجربه برای آموزش کمک نگرفته ایم.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش