اطلاعات تماس
  • 02177***** - 021778*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904114402814563

همه آنچه باید درباره جوانسازی پوست بدانید

جوانسازی پوست رازها و نیازها

کد: 139904114402814563

https://bit.ly/2NNn6JD

، تهران , (اخبار رسمی): می‌گویند رسیدن به جوانی جاودانه جزو آرزوهای قدیمی بشر بوده است. در افسانه‌ها و حکایت‌های سرزمین‌های مختلف داستان‌های بسیاری می‌بینیم از جستجوی اکسیر جوانی و آرزوی داشتن زیبایی و جوانی برای همیشه. بهرحال بشر زیباست و زیبایی را دوست دارد. اما راز جوانی و زیبایی چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید!

پوست انسان درست مثل یک موجود زنده مدام در حال تغذیه و بازسازی و ریزش است. پوست حتی به سبک زندگی ما واکنش نشان می‌دهد. برای مثال دست یک کارگر زبر و زمخت می‌شود تا پوست مقاومت بیشتری داشته باشد.

 صورت به عنوان اولین و مهمترین تصویری که از یک انسان به نظر ما می‌آید نقش اساسی در جلوه زیبایی دارد. پوست لطیف و شاداب و عاری از لک و جوش و... برای  خیلی از خانم‌ها دارای اهمیت است و بر زیبایی و اعتماد بنفس آنها می‌افزاید. به خصوص پوست صورت آنقدر حساس است که باید مثل یک نوزاد کوچک مدام مراقب آن بود!

 در این مطلب قصد داریم راجع به بهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست برای شما صحبت کنیم. البته راه های جوانسازی پوست بسیار متنوع هستند و هرکس باید با توجه به نوع پوست خود  و نیازی که می‌بیند راه های جوانسازی پوست را امتحان کند. برای مثال جوانسازی پوست با لیزر، تزریق بوتاکس و یا هیدرودرمی و پاکسازی ممکن است برای همه اشخاص در هر وضعیت و سنی مناسب نباشد.

چرا به جوانسازی پوست نیاز داریم؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که اصلاً پیری پوست چیست و چرا ما باید به فکر مراقبت و جوان سازی پوست دست و صورتمان باشیم. برای پاسخ این سوال باید با پوست بدن انسان آشنا شویم.

 پوست لایه‌ای بسیار نازک و حساس است که روی بافت‌های چربی و عضلانی بدن ما قرار گرفته است. پوست یکی از بزرگترین اعضای بدن است،  بافت زنده ای که با ۲ مترمربع سطح  در تمام بدن گسترده شده و با موها و ناخن‌ها تکمیل شده است. پوست انسان درست مثل یک موجود زنده مدام در حال تغذیه و بازسازی و ریزش است. پوست حتی به سبک زندگی ما واکنش نشان می‌دهد. برای مثال دست یک کارگر زبر و زمخت می‌شود تا پوست مقاومت بیشتری داشته باشد. بدن انسان در طول زندگی ۷۰ ساله بیش از ۴۵ کیلوگرم پوست را می‌سازد و دور می‌اندازد. در واقع می‌شود گفت هرماه پوست فرد عوض می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از روش های جوانسازی پوست روی قدرت ترمیمی پوست و زمان آن هم حساب می‌شود.

پوست ما ۳ لایه اصلی دارد :

روپوست (اپیدرم) که لایه نازک‌تر بیرونی است.

درم که لایه ضخیم‌تر داخلی است.

هیپودرم که پوست را به بافت‌های ماهیچه‌ای متصل می‌کند

افزایش سن و سال روی همه این لایه‌ها اثر می‌گذارد و آنها را ضعیف می‌کند. در واقع با کهولت سن اجزای پوست تحلیل می‌رود. کلاژن و الاستن دو پروتئین مهم پوست هستند که از ۲۵ سالگی به بعد کمتر ساخته می‌شوند و نیاز به تقویت دارند. پوست از آن چیزهایی است که می‌تواند از سبک زندگی ما آسیب ببیند.

 نور خورشید، سیگار، ورزش نکردن، تنفس هوای آلوده، تغذیه نامناسب، اختلالات هورمونی و... همه و همه می‌توانند سلامت پوست را تهدید کنند. در عین حال، پوست آنقدر فهمیده و منعطف است که با مقداری توجه و مراقبت بلافاصله جواب می‌دهد و شادابی و طراوت خود را باز می‌یابد. به همین دلیل باید مراقبت و نگهداری، پاکسازی و رسیدگی‌های ویژه شب و روز و تغذیه مناسب پوست را به عنوان برنامه ثابت زندگی در نظر داشته باشیم.

 اگر به دنبال بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست هستید باید ابتدا نحوه زندگی خود را بازبینی کنید. از خشکی پوست باید جلوگیری کرد و همواره با ماسک های خانگی و لوسیون های مرطوب کننده سطح آب پوست را حفظ کرد.

جوانسازی پوست | علائم پیری پوست را بشناسید

اصلی‌ترین عوارضی که در اثر گذر سالها و یا مراقبت نکردن از پوست در صورت و گردن و دستها بوجود می‌آید موارد زیر هستند:

چین و چروک :

 بطور معمول از ۲۵ سالگی به بعد خطوط پوست یا خط زمان به تدریج در صورت پیدا می‌شود. این خطوط ناشی از حرکت معمول عضلات هستند :

خط پیشانی (خط افقی)

خط اخم ابروها (عمودی)

خطوط دور چشم

خط خنده (دور لب‌ها)

روش های درمان و جوانسازی چین و چروک

جوانسازی پوست با لیزر یکی از روشهایی است که برای خطوط چین و چروک صورت پیشنهاد می‌شود. همچنین تزریق بوتاکس از روش های جوانسازی است که در سالهای اخیر بسیار رایج شده است. بوتاکس نوعی سم است که سلول‌ها را ثابت نگه می‌دارد. از جدیدترین متد جوانسازی پوست می‌توان به آر اف فرکشنال ، لیفت نخ و میکرو نیدلینگ اشاره کرد.

شل شدن پوست

کاهش میزان کلاژن و الاستین و تحیل رفتن سطح چربی پوست باعث شل شدن پوست و از دست رفتن حالت جوانی و شادابی آن می‌شود. احتمال افتادگی پوست در  زیر چشم، گونه‌ها، پیشانی،  زوایای فک و چانه و اطراف لب و بینی و همچنین پوست غبغب و گردن بطور معمول بیشتر است.

 تحلیل رفتن چربی زیر پوست باعث افتادگی و فرسودگی پوست می‌شود. همچنین کمبود کلاژن خاصیت الاسیسیته و کش سانی پوست را از بین می‌برد.  

روش های درمانی برای افتادگی پوست

با مراقبت خانگی از پوست می‌توان تا حدود زیادی از کاهش میزان پروتئین‌های ضروری پوست جلوگیری کرد. در واقع راه های جوانسازی پوست منحصر به روش های کلینیکی نیست و افراد می توانند با ماسک‌های خانگی، قرص ها و کرم های ویتامینه، و تغذیه مناسب شادابی پوست صورت را حفظ نمایند. برای آگاهی از بهترین روش جوانسازی پوست که مختص پوست شما باشد می‌توانید با مشاور تخصصی خود مشورت کنید.

تغییر در لایه های پوست

با گذر زمان و از حدود ۳۵ سالگی به بعد سلول‌های پوستی به مرور خشک و ضعیف می‌شوند. حساسیت پوست نسبت به اشعه مضر فرابنفش آفتاب بالاتر می‌رود و در صورت آسیب دیدن پوست، ترمیم آن به کندی صورت خواهد گرفت. خال های سیاه، لکه های رنگی و جای جوش ها به تدریج پیدا می‌شوند و اگر برای پاکسازی آنها اقدامی نکنیم روی پوست مان جا خوش می‌کنند.

نکته ای که باید بدانیم اینکه این تغییرات به لایه میانی پوست مربوط می‌شوند. لایه میانی شامل سلول های سازنده پوست، غدد چربی،  بافت پیوندی با ماهیچه و مکانیزم حفظ رطوبت پوست است. خشکی پوست و از دست رفتن شادابی و طراوت آن در اثر آسیب به همین لایه اتفاق می‌افتد.

جوانسازی پوست با ترمیم لایه های پوست

بطور معمول برای نفوذ به لایه های عمقی پوست و ترمیم سلول های سازنده پوست از روش های کم تهاجمی استفاده می‌شود. از جمله این روش ها می‌شود به هیدردرمی و پاکسازی، جوان سازی با مزوتراپی و لیپوزوم، پلاسما و تزریق ژل اشاره کرد.

 برای مثال در روش مزوتراپی، محلول‌های خاص آمینواسید و ویتامین در لایه میانی پوست صورت تزریق می‌شود. در این تزریق، حبابی حاوی مواد موثر مراقبتی مانند کیوتن،انواع ویتامین ها ،مرطوب کننده ها و تحریک کلاژن سازی وارد لایه میانی پوست خواهد شد.

روش های جوان سازی پوست

در یک تقسیم بندی عمومی روش های جوانسازی پوست به سه دسته تقسیم شده اند:

روشهای تهاجمی : شامل جراحی پلاستیک، جراحی صورت و زیبایی، کشیدن پوست

روش های کم تهاجمی: تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و هورمون و هایفوتراپی

روش های غیرتهاجمی: شامل مراقبت‌های روزمره، ماسک های خانگی و گیاهی، کرم ها و لوسیون های پایه طبیعی و ارگانیک

اگر بپرسید کدام روش از همه بهتر است باید بگوییم بستگی دارد به نوع پوست شما و میزان تقویتی که لازم است انجام شود. در واقع جوانسازی پوست موضوعی منحصر بفرد است و نمی‌شود درباره همه موارد حکم کلی صادر کرد. شما می‌توانید با مشاوره رایگان با متخصصان کلینیک سیب سبز بهترین روش مناسب پوست خود را انتخاب نمایید.

اما توصیه ما این است که بطور کلی تا جای ممکن نباید به سمت روش های تهاجمی رفت. به این دلیل که هزینه بالایی دارند، عوارض جانبی و دوران نقاهت عمل های جراحی هم کم نیست. نقطه قوت این روش ها میزان ماندگاری زیاد آنهاست.

روش های کم تهاجمی هزینه کمتری دارند، عوارض آنها محدود است و میزان اثرگذاری شان نیز بسیار بالاست. تا حد امکان باید از روش های غیرتهاجمی و شیوه های مراقبت طبیعی استفاده کرد.

در این کلینیک تخصصی انواع روش های درمانی و جوانسازی پوست براساس جدیدترین متدها اجرا می‌شود. ممکن است جوان سازی پوست با لیزر بهترین پیشنهاد برای شما باشد. امکان دارد جوانسازی پوست با RF روی پوست شما بهتر جواب دهد.

روش جوانسازی پوست شما، در اولین جلسه مشاوره با بررسی دقیق شرایط پوست شما تعیین خواهد شد. برای مثال تزریق ژل برای پر کردن خطوط صورت توصیه می‌شود. همینطور تزریق چربی برای افزایش حجم لب. تزریق بوتاکس برای ترمیم خطوط، شکل دادن به ابروها و فرم دادن به خط لب.

بهترین زمان برای جوانسازی پوست چه موقع است؟

مثل این است که بگوییم چه موقع باید به آرایشگاه برویم! در واقع مراقبت از پوست کاری همیشگی و دائمی است. اگر زیبایی و شفافیت پوست صورت برایتان مهم باشد همیشه به سه مورد توجه خواهید داشت : رژیم غذایی مناسب و مقوی، حفظ شادابی و رطوبت پوست و دوری از استرس و گرفتگی عضلات صورت.

برخی از افراد مراقبت از پوست را به بعد از ۳۵ سالگی موکول می‌کنند. این تصور اشتباه است که تا جوان هستیم نیازی به مراقبت از پوست نداریم. کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب، ماسک های ضد چروک و تقویت کننده و لایه‌برداری دوره‌ای می‌تواند تا حد زیادی جوانی و طراوت پوست شما را حفظ کند. به عبارت دیگر، بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست مراقبت دائمی خود شماست.

اگر پس از سنین ۳۰ – ۳۵ سالگی چین و چروک و یا لکه های پوستی در صورت و دست های خود مشاهده کردید بهتر است به مشاور پوست مراجعه کنید. در واقع دهه چهارم زندگی باید جدی گرفته شود به خصوص برای خانم‌ها. رسیدن به سن یائسگی و تغییرات هورمونی روی پوست خانم ها اثرات زیادی باقی می‌گذارد.

 در این سن خشکی پوست و ازدیاد چین و چروک ها بسیار اتفاق می‌افتد.  جوانسازی پوست با لیزر، هیدرودرمی و پاکسازی، میکرو نیدلینگ، پلاسما و نخ لیفت صورت و گردن از روش های درمانی است که برحسب مورد پیشنهاد می‌گردد. در برخی از افراد نیز تزریق بوتاکس، تزریق ژل و استفاده از روش آر اف فرکشنال ممکن است موثرتر باشد.

ادامه مقاله : جوانسازی پوست

منبع مقاله

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک سیب سبز تهرانپارس

کلینیک تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام به علاقه مندان خدمات کلینیکی ارائه می نماید، در این مکان همه امکانات و منابع به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

اطلاعات تماس
  • 02177***** - 021778*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی