اطلاعات تماس
  • 02177***** - 021778*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904114403014563

لاغری و تناسب اندام؛ همه آنچه می‌خواستید بدانید

دانستنی های بسیار مفید در باره لاغری و تناسب اندام

کد: 139904114403014563

https://bit.ly/2YVnbkS

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها تقریباً همه می‌خواهند رمز و رازهای لاغری و تناسب اندام را بدانند و هرچه زودتر به اندامی خوش فرم و زیبا برسند. فرقی هم نمی‌کند، چه خانم باشید و چه آقا، داشتن اندام متناسب و هیکل خوش فرم به شما حس خوبی می‌دهد و جذاب‌تر بنظر می‌آیید. درادامه همه، دانسته های خود را اورده ایم با ما همراه باشید

دانستنی های بسیار مفید در باره لاغری و تناسب اندام
ترازوی لاغری برای تناسب اندام

نکته مهم؛ یک فرمول واحد برای همه افرادنداریم. در واقع بهترین روش لاغری برای هر فرد جداگانه تعریف می‌شود. ممکن است برای کسی درمان چاقی موضعی بهترین حالت باشد و برای دیگری استفاده از روش کاهش وزن

انسان موجودی است که زیبایی را تحسین می‌کند و به دنبال حالت ایده‌آل خود است. زیبایی و جذابیت یکی از موهبت‌های خدادادی است که در بین آدمها تقسیم شده است. صورت زیبا، پوست صاف و شفاف، اندام بلند و کشیده و متناسب از نعمت‌هایی است که نصیب شما شده است. به قول معروف، قدرِ زر زرگر شناسد، قدرِ گوهر، گوهری. اگر شما قدر زیبایی‌های خود را بدانید و از آنها مراقبت کنید می‌توانید احساس رضایت از خود را تا سالها حفظ کنید.

مراقبت دائمی از پوست و مو، حفظ تناسب اندام، ورزش بصورت مداوم و داشتن رژیم لاغری مناسب و کاهش وزن در زمان لازم از جمله راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند تناسب اندام خود را حفظ کنید.. نکته مهم این است که نمی‌توان یک فرمول را برای همه افراد ارائه کرد. در واقع بهترین روش لاغری برای هر فرد جداگانه تعریف می‌شود. ممکن است برای کسی درمان چاقی موضعی بهترین حالت باشد و برای دیگری استفاده از روش کاهش وزن و سایز عمومی بدن Alice .

لاغری و تناسب اندام چیست؟

اول از همه معلوم کنیم منظور از تناسب اندام یا همان فیتنس چیست. بنظر می‌رسد افراد برداشت‌های متفاوتی از تعریف و  روش لاغری و رسیدن به تناسب اندام دارند. برخی از برداشت‌ها اینهاست : عضله‌سازی، افزایش یا کاهش وزن، بالا بردن آمادگی جسمانی، افزایش کارایی بدن و اندام‌ها، داشتن حس روی فرم بودن، احساس سلامتی و شادابی. همه این موارد جزو قابلیت‌های تناسب اندام هست. در یک تعریف ساده می‌توانیم بگوییم تناسب اندام به معنی رسیدن به فرم ایده‌آل بدن شما برای انجام فعالیت‌های فیزیکی و زندگی روزمره است. با داشتن تناسب اندام شما می‌توانید مسافت‌های طولانی بدوید، براحتی در استخر شنا کنید و به اصطلاح «کم نیاورید». می‌توانید فعالیت‌های روزانه را انجام دهید و احساس ضعف و خستگی مفرط نداشته باشید. با تناسب اندام بدن شما به تعادل می‌رسد.  تنفس، گردش خون و تپش قلب، تحرک عضلات و مفاصل، متابولیسم و سوخت و ساز بدن، چربی‌سوزی، ترشح هورمون‌ها و خلاصه همه چیز در بهترین شکل ممکن با توجه به فیزیولوژی شما قرار می‌گیرد.

۵ عامل اصلی تناسب اندام:

  1. انعطاف بدن : بدن شما چقدر انعطاف دارد؟
  2. شاخص ترکیب بدن : بدن انسان ترکیبی از عضله، استخوان، آب و چربی است. هرچه چربی کمتر باشد، ترکیب بهتری بدست می‌آید.
  3. قدرت عضلانی : توانایی اعمال نیرو بر اجسام. احساس قدرت ناشی از تناسب اندام از همین جا می آید.
  4. مقاومت عضلانی : توانایی فعالیت بدون احساس خستگی
  5. استقامت قلبی – عروقی : میزان سوخت و سازی که بدن می‌تواند در هنگام فعالیت بدنی صرف کند

لاغری و تناسب اندام | چند راهکار عملی

هدف شما از رژیم لاغری چیست؟ آیا به دنبال راه های سریع لاغری و تناسب اندام هستید؟ می‌دانید که در کلینیک زیبایی خدمات مختلفی با توجه به نیاز و هدف شما ارائه می‌شود. برای مثال در مرکز سیب سبز درمان چاقی موضعی با Cavitation ، مزوتراپی لاغری و لیپوزوم درمانی و یا درمان سلولیت و فرم دهی بدن با LPG انجام می‌شود. در مشاوره تخصصی هریک از این روش‌ها با توجه به ویژگی‌های بدن شما و هدفتان از رژیم لاغری ارائه می‌شود. ممکن است فقط لاغری شکم برای شما کافی باشد. در ادامه به رازهای تناسب اندام و لاغری می‌پردازیم.

تناسب اندام با ورزش

 ورزش به تنهایی یک راز تناسب اندام سریع است. اگر واقعاً می‌خواهید به بهترین روش لاغری برسید، باید ورزش جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی شما باشد. ورزش منظم و با برنامه باعث می‌شود چربی‌های اضافه آب شود، بدن شما فرم بگیرد، فرایند سوخت و ساز و دفع سموم بهتر انجا شود و در نهایت حس شادابی و سلامتی به شما دست دهد.

برای مثال دوچرخه‌سواری به تنهایی باعث خوش فرم شدن پاها و رانها می‌شود. هر روز باید در هوای آزاد و نور آفتاب دست‌کم ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید. اگر بخواهیم یک فرمول جادویی به عنوان راز لاغری سریع بگوییم همان ورزش کردن است.

سخت نگیرید و فکر نکنید ورزش چیزی پیچیده است. لازم نیست حتماً به باشگاه بروید یا دستگاه تردمیل در خانه داشته باشید.  پیاده روی سریع و انجام حرکات کششی و هوازی ساده و دویدن هم کافی است. مهم این است که تا آستانه خستگی و عرق کردن به فعالیت ورزشی ادامه دهید. حرکات ساده‌ای مثل دراز نشست و یا شنا سوئدی برای لاغری شکم  و سفت شدن عضلات بسیار موثرند.

می‌خواهید بدانید بهترین روش لاغری چیست؟ ترکیب برنامه ورزشی منظم با رژیم غذایی مناسب همان چیزی است که معجزه می‌کند و شما را به وزن دلخواه می‌رساند. البته می‌دانید که در زندگی هیچ میانبری وجود ندارد! در واقع شما باید وقت بگذارید و حوصله کنید و در زمان مناسب به تناسب اندام برسد. پس بهتر است خیلی به دنبال راز لاغری سریع نباشیم.

وزن پایین و تناسب اندام | تغذیه و رژیم غذایی سالم

اگر برای رسیدن به وزن دلخواه و تناسب اندام دو بال نیاز داشته باشید یکی از بالها ورزش و فعالیت بدنی باشد، بال دیگر بطور قطع تغذیه و رژیم غذایی خواهد بود. در واقع توجه به تغذیه در هر رژیم لاغری از نان شب هم واجب‌تر است!

 تغذیه مناسب در واقع مکمل فعالیت‌های بدنی شماست. اگر به دنبال دستور کاهش وزن خاص خودتان هستید باید به تغذیه سالم توجه کافی داشته باشید. یکی از روش های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام در میان مدت استفاده از رژیم غذایی کم چربی است.

می‌دانید که لاغری باید به تدریج و به مرور بدست بیاید و اگر رژیم لاغری به شما وعده داد ظرف یک ماه وزن زیادی را از دست خواهید داد بدانید که عوارض جانبی هم برای شما خواهد داشت. همانطور که پرخوری باعث می‌شود در زمان کوتاهی تناسب اندام شما از دست برود. وقتی گرسنه شدید غذا بخورید.

 راز لاغری سریع این است که اسنک و تنقلات و میان وعده های اضافی را حذف کنید.  در اینجا به مهمترین نکات نقش تغذیه در لاغری و تناسب اندام اشاره می‌کنیم. می‌توانید روی این نکات به عنوان رمز و راز رسیدن به تناسب اندام حساب کنید.

آب فراوان بنوشید

بی‌خود نیست که می‌گویند آب مایه حیات است. بخش زیادی از بدن انسان و ساختار سلولی آن از آب تشکیل شده است. نوشیدن روزانه ۸- ۱۰ لیوان آب آشامیدنی را فراموش نکنید. آب رطوبت پوست را حفظ می‌کند، باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست شما می‌شود و سوخت و ساز سلول‌ها را روان می‌کند. چربی سوزی بدون مقدار مناسب آب اصلاً اتفاق نمی‌افتد.

دقت کنید چای و قهوه را به عنوان نوشیدنی بجای آب حساب نکنید. حتماً در هنگام ورزش و تعریق بدن هم آب ولرم بنوشید که سطح آب بدن متعادل بماند. در کلینیک های زیبایی و تناسب اندام،  در روش درمانی که به شما پیشنهاد می‌شود ابتدا آنالیز کل بدن صورت می‌گیرد و آنجا مشخص می‌شود که سلول‌های شما با کمبود آب مواجه هست یا نه.

صبحانه بخورید

در یک رژیم لاغری ایده‌آل هیچکدام از وعده های غذایی حذف نمی‌شود. صبحانه وعده مهمی در تناسب اندام و کاهش وزن است. بسیاری از افراد صبح‌ها چیزی از گلویشان پایین نمی‌رود و به چای یا قهوه‌ای بسنده می‌کنند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید، بهتر است جزو این دسته نباشید! صبحانه کامل و مقوی باعث می‌شود شما در در وعده‌های دیگر پرخوری نکنید. همچنین صبحانه به روند چربی‌سوزی در طول روز کمک می‌کند. یک رژیم لاغری خوب حتماً دارای مواد مفید در وعده صبحانه خواهد بود مانند : آب‌میوه تازه، نان سبوس‌دار، شیر و تخم‌مرغ و عسل.

گوشت قرمز کمتر، فست فود اصلاً

بطور کلی چربی گوشت قرمز بیشتر از مرغ و ماهی و میگو است. اگر در دستور کاهش وزن شما گوشت قرمز زیاد باشد باید زحمت بکشید  و همان چربی‌ها را دوباره از بین ببرید. حالا یا ورزش می‌کنید و یا از روش درمان چاقی موضعی با Cavitation استفاده می‌کنید. هفته‌ای دو بار مصرف ماهی و میگو باید در رژیم غذایی شما رعایت شود. در عوض می‌توانید از چربی‌های طبیعی استفاده کنید مثلاً روغن زیتون، روغن نارگیل، کره و تخم مرغ.

فست فود را بطور کلی کنار بگذارید. اگر برایتان سخت است لااقل تا زمانی‌ که در رژیم هستید و می‌خواهید به وزن مناسب و تناسب اندام برسید سمت غذاهای آماده از بیرون نروید. فست فودها بسیار چرب و پر از کالری هستند و تمام زحمت شما را در رسیدن به هیکل خوش فرم هدر می‌دهند.

 اگر چربی‌ در اندام شما انباشته شود (مثلاً در ناحیه کفل و ران‌ها) دچار سلولیت (حالت پوست پرتقالی) می‌شوید. در این حالت درمان چاقی موضعی و یا درمان سلولیت و فرم دهی بدن با دستگاه LPG به شما کمک خواهد کرد.

بطور کلی از پروتئین های کم چرب استفاده کنید تا راه لاغری و تناسب اندام برای شما هموار شود. حجم وعده های غذایی را کم کنید. از لبنیات و میوه‌های فیبردار، آجیل و مغزهای مفید طبق نظر مشاوره تغذیه به میزان لازم استفاده کنید.

از معجزه لیمو ترش غافل نباشید. لیموترش سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و برای پوست شما بسیار مفید است و منجر به کاهش وزن خواهد شد.

مراقبت کربوهیدرات باشید

مصرف کربوهیدرات ها به خصوص از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد مناسب رژیم کاهش وزن نیست. موادی که حاوی نشاسته هستند را محدود کنید. نان، برنج، سیب‌زمینی، پاستا و ماکارانی و... از چیزهایی هستند که حاوی قند و نشاسته هستند و باعث چاقی می‌شوند. بطور کلی رژیم کاهش وزن کم شکر،‌کم کالری و با کربوهیدرات کم توصیه می‌شود.

 وقتی گرسنه شدید غذا بخورید. نوشیدنی‌های صنعتی و گازدار، مفید نیست چون به سرعت هضم می‌شوند و روند چربی‌سوزی شما را کند می‌کنند.

ادامه مطلب را از دست ندهید : لاغری و تناسب اندام

منبع : بخش لاغری و تناسب اندام کلینیک سیب سبز

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک سیب سبز تهرانپارس

کلینیک تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام به علاقه مندان خدمات کلینیکی ارائه می نماید، در این مکان همه امکانات و منابع به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

اطلاعات تماس
  • 02177***** - 021778*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی