اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904284435714508

گز کرمانی با مغز فندق

کد: 139904284435714508

https://bit.ly/2WEmMBC

، اصفهان , (اخبار رسمی): گز اصفهان از متداول­ترین شیرینی­های قدیمی و سنتی ایران است

گز کرمانی با مغز فندق
گز کرمانی با مغز فندق

گز اصفهان از متداول­ترین شیرینی­های قدیمی و سنتی ایران است که در اکثر گزهای مرغوب (همچون گز کرمانی با مغز فندق) از گزانگبین، شکر سفیده تخم ­مرغ و گلوکوز مایع(بادکا)، انواع مغزها همچون مغز پسته یا بادام فندق و… ، ترنجبین، گلاب یا عرق بیدمشک استفاده شده و شاید بتوان گفت تنها شیرینی در جهان است که در ترکیب آن از شیره ترنجبین و یا شیر خشت یا گزانگبین عسل یا انگبین علفی  و سرشار از منابع پروتئینی (سفیده تخم مرغ)، مواد آلی، ویتامین­ها و موادمعدنی (با توجه به انواع مغزهای استفاده شده در گز مانند بادام، پسته و فندق) و دارای یکی از طولانی­ ترین  پروسه­ های تولید (حدود ۹ ساعت) و از نظر ماندگاری و حفظ شرایط عالی بدون استفاده از هیچ گونه مواد غیر طبیعی و نگهدارنده در مقام بالایی قرار دارد (حدود ۴ الی ۶ ماه).

یکی از مقصد های مهم گردشگری ایران، شهر زیبای اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را پذیرا می باشد. گز، پولکی و نبات از جمله سوغاتی های معروف این شهر هستند. گز اصفهان قدمت بسیار طولانی دارد که یکی از اصلی ترین این گز ها ، گز کرمانی است به طوری که به گفته بعضی از منابع نخستین بار گز در دوران صفویه تولید شده است و ریشه اصلی آن نیز نوع خاصی از شیرینی به نام حلوا چوبه بوده که از سفیده تخم مرغ و شکر به دست می آمد و جهت رفع خستگی و تجدید قوا مصرف می شد و بعدها نوع تکامل یافته آن توسط پادشاهان ایرانی به عنوان پیشکش به دیگر پادشاهان دنیا هدیه داده شد.

خواص مغز فندق موجود در گز کرمانی اصفهان

آشنایی با فندق

فندق یک نوع میوه کوچک است که امروزه بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود. میوه فندق دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشد ، جالب است بدانید که فندق به عنوان یک طعم دهنده در قهوه نیز استفاده می شود.

روغن فندق یکی از ابزارهای پخت و پز می باشد. فندق یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که یک منبع ایده آل پروتئین است. اگر صد گرم از فندق را میل کنیم به اندازه پانزده گرم پروتئین دریافت خواهیم کرد. فندق غنی از چربی های سالم می باشد و کلسترول و سدیم ندارد. فندق میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند

ویژگی‌های گز لقمه مغز فندق کرمانی

گز کامل ترین و سالم ترین منبع تامین انرژی برای مصرف کننده آن است. در ساخت گز از هیچ ماده نگهدارنده و افزودنی های خوراکی استفاده نشده است بنا بر این می توان با اطمینان خاطر آن را مصرف نمود . در تولید گز علاوه بر عصاره گیاهی انگبین از مواد مغذی دیگری شامل : ترنجبین ، عسل ، مغز پسته و بادام و سفیده تخم مرغ استفاده می شود که ارزش غذایی و کالری بالایی دارند.

این نوع گز تولیدی موسسه کرمانی به خاطر داشتن مغز فندق در ترکیبات خود دارای خواص درمانی بی نظیری از جمله :

– درمان کم خونی

– سلامتی قلب

– درمان جوش صورت و آکنه

– ماندگاری بیشتری موهای رنگ شده

– کاهش فشار خون

– تقویت عضلات

– پیشگیری از پیری زودرس

– پیشگیری از سرطان

– درخشان تر شدن پوست صورت

– مناسب برای ورزش پرورش اندام

– تقویت سیستم ایمنی بدن

– سلامت سیستم عصبی

– درمان یبوست

– کاهش خطر سکته مغزی

– سلامت و تقویت استخوان ها

و صد ها خاصیت ریز و درشت دیگر که ترکیب گز با مغز فندق برای بذن انسان و داشتن زندگی سالم تر ایجاد می کند.

مشخصات فیزیکی گز لقمه ۳۲ درصد مغز فندق کرمانی ۴۵۰ گرمی

-تعداد گز در جعبه : ۳۶ عدد گز لقمه ای در هر بسته ۴۵۰ گرمی

-نوع گز : این نوع گز در حال حاضر فقط به صورت لقمه ای تولید شده و دارای بسته بندی ۴۵۰ و ۲۵۰ گرمی است

-وزن خالص : ۴۵۰ گرم گز خالص

-وزن کل : حدود ۵۵۰ گرم

-تعداد در کارتن : ۲۰ بسته گز ۴۵۰ گرمی در هر کارتن

-شماره پروانه بهداشت : ۱۵/۱۶۹۵۰

-ابعاد بسته‌بندی : ۲۸x20x3 سانتی‌متر

مشخصات فیزیکی گز کرمانی با مغز فندق ۲۵۰ گرمی

-تعداد گز در جعبه : ۲۲ عدد گز گل درشت در هر بسته ۲۵۰ گرمی

-نوع گز : این نوع گز در حال حاضر فقط به صورت لقمه ای تولید شده و دارای بسته بندی ۴۵۰ و ۲۵۰ گرمی است

-وزن خالص : ۲۵۰ گرم گز خالص

-وزن کل : حدود ۳۵۰ گرم

-تعداد در کارتن : ۲۰ بسته گز ۲۵۰ گرمی در هر کارتن

-شماره پروانه بهداشت : ۱۵/۱۶۹۵۰

-ابعاد بسته‌بندی : ۱۸x11x7 سانتی‌متر

ارزش غذایی گز کرمانی با مغز فندق

گز لقمه ای حاوی مقادیر مناسبی پروتئین از منبع تخم‌مرغ و دیگر مواد آلی، معدنی و ویتامین‌ها از آجیل درون خود بوده که به علت داشتن طعم شیرین و دل‌چسب، شهرت جهانی کسب کرده است.

همچنین وجود موادی مثل انگبین و شیرخشت، هل، گلاب و غیره خواص فراوانی به انواع گز لقمه ای بخشیده است؛ به طوری که مصرف آن برای معده، کبد، کلیه و دیگر ارکان بدن سودمند خواهد بود.‌

خاصیت تب‌بری، رفع یبوست، دفع صفرا و نیز کمک به درمان خارش شدید از دیگر فواید مصرف انواع گز لقمه ای کرمانی به شمار می‌آیند.

حقایق تغذیه ای گز کرمانی با مغز فندق

یک قطعه گز مغز فندق کرمانی (۱۰ گرم) حاوی :

۴۱ کیلو کالری انرژی

۴ گرم قند

۲ گرم چربی

۰.۰۱ گرم نمک

۰.۰۰۱ گرم اسید چرب ترانس

ارزش تغذیه ای گز لقمه ۳۲ درصد فندق گز کرمانی (در ۱۰۰ گرم)
عبارتست از :

– ۴.۸ کیلو کالری

– ۲۲ گرم چربی کل

– ۰.۶ گرم اسیدهای چرب اشباع

– کمتر از ۱ گرم اسیدهای چرب ترانس

– ۵ گرم پروتئین

– ۵۰ گرم کربوهیدرات

– ۳۶ گرم قند

– ۵۳ میلی‌گرم سدیم

انواع گز لقمه اصفهان

– گز لقمه ای پسته‌ای

– گ زلقمه ای بادامی

– گز لقمه ای مخلوط

– گز لقمه ای بسته‌بندی

– گز لقمه ای فله‌ای

– گز لقمه ای بیدمشکی

– گز لقمه ای انگبینی

– گز لقمه ای ترنجبینی

– گز لقمه ای شیرخشتی

– گز لقمه ای با روکش شکلات

– گزلقمه ای فندقی

– گزلقمه ای زعفرانی

– گزلقمه ای گردویی

– گزلقمه ای چهار مغز

که از بین موارد بالا گز ۳۲ درصد فندقی کرمانی از نوع لقمه ای با جعبه مقوایی می باشد.

انواع گز کرمانی اصفهان

– گز آردی

– گز لقمه‌ای

– سوهان گزی

– گز کم‌کالری (رژیمی)

– گز انگبینی

– گز ترنجبینی

– گز بیدمشکی

– گز با جعبه کادویی خاتم . ترمه و …

ترکیبات گز کرمانی ۳۲ درصد لقمه با مغز فندق

– گز کرمانی درواقع ترکیبی از گلوکز، مغز فندق، شکر، سفیده تخم‌مرغ پاستوریزه، ترنجبین، انگبین، گلاب، افزودنی‌های گیاهی، آب است.

– این شیرینی سنتی به دلیل داشتن این ترکیبات می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد تا همراه چای یا قهوه‌تان آن را نوش‌جان فرمایی

صادرات گز کرمانی

آنچه که مسلم است ذائقه بسیاری از کشورهای مقصد صادرات گز در خوردن مواد غذایی با ذائقه ما ایرانی ها  متفاوت است، بنابراین راه یافتن به این بازار بسیار حائز اهمیت بوده و  نیازمند دقت و تخصص کافی خواهد بود، مسئله دوم این است که قوانین و مقررات وارداتی این کشورها  به ویژه در زمینه موادغذایی بسیار کنترل شده و سختگیرانه است چرا که بسیاری از کشورهای پیشرفته غربی و عربی حوزه خلیج فارس از نظر استانداردهای غذایی در بالاترین سطح قرار دارند، بنابراین برای صادرات گز کرمانی اصفهان به این کشورها  باید تمامی شرایط بهداشتی و کنترلی و گواهی های بین المللی معتبر را دریافت و رعایت کرد.

مجتمع تولیدی گز کرمانی با کادر و پرسنل مجرب و با سابقه بیش از یک قرن در زمینه تولید انواع گز مخصوص و با کیفیت اصفهان جهت تحقق این امر (صادرات) فعالیت چشمگیری در تولید با کیفیت و طبق استانداردهای جهانی و سازمان غذا و دارو دارد. در این مجموعه استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تحت نظارت آزمایشگاه کنترل کیفیت قرار داشته که با افتخار این مجتمع امکان تولید و صادرات گز مرغوب به سراسر جهان را داراست.

فروشگاه به گز مرکزعرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. ازجمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گزمظفری , گزآنتیک , گزدردشتی , گزشیرین منش و...است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی