اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905154478311071

چرا باید از محصولات آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟

کد: 139905154478311071

https://bit.ly/3abHApz

، اصفهان , (اخبار رسمی): محصولات آرایشی برای بسیاری از ما مصرف روزانه دارند و تبدیل به یکی از نیازهای اساسی زنان شده‌اند. این اتفاق مربوط به چند سال اخیر نیست، بلکه استفاده از محصولات آرایشی قدمتی چند هزار ساله دارد.

چرا باید از محصولات آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟
چرا باید از محصولات آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟

محصولات آرایشی برای بسیاری از ما مصرف روزانه دارند و تبدیل به یکی از نیازهای اساسی زنان شده‌اند. این اتفاق مربوط به چند سال اخیر نیست، بلکه استفاده از محصولات آرایشی قدمتی چند هزار ساله دارد. استفاده از این محصولات در کنار زیبایی و حس اعتماد به نفسی که به مصرف کننده می‌دهند، ضررهایی هم دارند. به عنوان مثال در سال چند کیلو سرب به همراه رژ لب وارد بدن زنان می‌شود. آلودگی به سرب در درازمدت باعث اختلال‌های رفتاری، افزایش پرخاشگری و کاهش بهره هوشی می‌شود. خستگی زودرس و کم‌خونی‌های مزمن نیز به همراه دارد و در زنان باردار، بر سلامت جنین اثر می‌گذارد. این فقط یکی از ضررهای استفاده از محصولات آرایشی با مواد شیمیایی است. حالا که نمی‌شود این عادت چند هزار ساله را کنار گذاشت، می‌توان با انتخاب درست، ضررهای این محصولات را به حداقل رساند و یا حتی از آن سود برد. بهترین روش برای رسیدن به این هدف، کنار گذاشتن محصولات آرایشی شیمیایی و خرید محصولات آرایشی گیاهی است. با این حال شناخت و انتخاب محصولات آرایشی گیاهی به این سادگی نیست. برای انجام این کار ابتدا باید پاسخ سوالات زیر را پیدا کنیم.

برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی همین حالا اپلیکیشن سلوا را نصب کن.

محصول آرایشی گیاهی چیست؟

چه دلایلی برای استفاده از محصولات آرایشی گیاهی داریم؟

چطور تشخیص دهیم که یک محصول، گیاهی است؟

ویژگی‌های متمایز کننده محصولات آرایشی گیاهی چیست؟

محصول آرایشی گیاهی چیست؟

محصولات آرایشی موجود در بازار انواع گوناگونی دارند و تقریبا همه تولید کنندگان ادعا می‌کنند محصولشان طبیعی یا با پایه گیاهی است. در ادامه انواع محصولات آرایشی را معرفی و ادعای نولید کنندگان را بررسی می‌کنیم.

محصولات طبیعی

محصولات طبیعی یا Natural Products یک نوع از محصولات آرایشی هستند. در تولید این محصولات از مواد اولیه طبیعی استفاده می شود که در جریان تولید و ساخت محصول ممکن است در نهایت حتی به محصولی مضر برای پوست تبدیل شود. جالب است بدانید که اگر محصولی فقط یک درصد از مواد تشکیل دهنده طبیعی (بر پایه گیاهان و مواد معدنی) داشته باشد، بر اساس استاندارد جهانی INCI(International Nomendature Of Cosmetic Ingredients) جزو این دسته قرار می گیرد! در دسته بندی محصولات آرایشی سخت‌گیری های مرسومی که در دیگر محصولات مانند محصولات غذایی و پزشکی هست، وجود ندارد. در این محصولات از نگهدارنده‌ها هم استفاده می‌شود که صد در صد شیمیایی هستند. در محصولی مانند شامپو که بیش از 90 درصد آن آب است، شرکت سازنده می‌تواند ادعا کند که محصولش بیش از 90 درصد طبیعی است که ادعای غلطی هم نیست.

محصولات ارگانیک

نوع دیگری از محصولات آرایشی، محصولات ارگانیک Organic Products هستند. در این گروه از مواد اولیه گیاهی استفاده می‌شود و در فرایند تولید مواد اولیه گیاهی نیز از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. این دسته یک لوگوی مخصوص دارند که نشان می‌دهد مواد اولیه این محصول در مزارع ارگانیک کشت شدهاست. برچسب ارگانیک روی محصول نشان می‌دهد که حداقل 95 درصد ترکیبات این محصول، به جز آب و نمک منشا ارگانیک دارند.

محصولات وگان

متاسفانه از ترکیبات حیوانی به طور گسترده در تولید محصولات آرایشی استفاده می‌شود. چربی حیوانات به عنوان پاک کننده و امولسیون کننده استفاده می‌شود. از پوست و فلس ماهی به عنوان مات‌کننده و رنگ‌دانه استفاده می‌شود. از روغن کبد کوسه در نرم کننده‌ها استفاده می‌شود و همینطور خز حیوانات برای ساخت براش‌ها و قلم‌های آرایش استفاده گسترده دارند. اینها فقط بخش کوچکی از استفاده ترکیبات حیوانی در محصوالات آرایشی است. اما در محصولات وگان Vegan products از موادی که به هر نحوی از حیوانات تولید شود، وجود ندارد. اگر محصولی لوگوی مخصوص وگان را داشته باشد، جزو این دسته طبقه بندی می‌شود. بسیاری از گیاه‌خواران و طرفداران حقوق حیوانات از این محصولات آرایشی استفاده می‌کنند. البته این محصولات لزوما جزو محصولات طبیعی یا ارگانیک نیستند و مواد تشکیل دهنده آن می‌توانند منشا شیمیایی داشته باشند. نکته مهم این است که منشا حیوانی نداشته باشند.

محصولات تمیز

محصولات تمیز Clean Products محصولاتی هستند کهاستفاده از آنها با خطر همراه نیست. آنها عاری از مواد اولیه سمی مانند سولفات، سیلیکون، فتالات، پارابن، مشتقات نفتی، رنگ‌های مصنوعی و رایحه‌های ساختگی مصنوعی هستند. این مواد مضر که در محصولات آرایشی وجود دارد باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرطان می شود اما اگر از محصولات تمیز استفاده کنید، ریسک ابتلا به این بیماری‌ها بسیار کمتر می‌شود.

محصولات غیر خشن

محصولات غیر خشن cruelty free محصولاتی هستند که مواد اولیه یا محصول نهایی روی حیوانات آزمایش نشده باشد. هر ساله تعداد زیادی از حیوانات آزمایشگاهی مثل موش و خرگوش بر اثر تست‌های حساسیت محصولات آرایشی می‌میرند یا آسیب جدی می‌بینند. همه انواع محصولات ذکر شده در بالا می‌توانند جزو این دسته قرار بگیرند.

چه دلایلی برای استفاده از محصولات آرایشی گیاهی داریم؟

استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیک احتیاجی به دلیل ندارد، اما بهتر است بدانید که با خرید محصولات آرایشی گیاهی چه لطفی در حق خودتان می‌کنید.

 1. از پوستتان محافظت می کنید

پوست بزرگترین ارگان در بدن شماست و علاوه بر مواد مفید برای بدن، مواد مضر را هم جذب می‌کند. بسیاری از مواد آرایشی شیمیایی که هر روز استفاده می‌کنید، حاوی مواد مضر شیمیایی هستند. وقتی ماده ای را به پوستتان می‌مالید، ممکن است تا 60 درصد مواد شیمیایی آن از طریق پوست به خون راه پیدا کنند. استفاده روزانه از مواد آرایشی گیاهی احتمال آسیب و ابتلا به عوارض جانبی مواد شیمیایی به کار رفته در مواد آرایشی را کاهش می‌دهد. به تمام موادی که هر به پوستتان می‌زنید فکر کنید. مواد آرایشی، عطر، مرطوب کننده، صابون، دئودورانت و غیره. بسیاری از خانم‌ها و آقایان در روز تا ده ماده مختلف به پوستشان می‌زنند و این مواد ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند.

2. از محیط زیست حفاظت می‌کنید

حفاظت از محیط زیست چیزی است که همه دوست داریم انجام دهیم. در تولید لوازم آرایشی شیمیایی علاوه بر مواد اولیه حیوانی که گفته شد، از مواد پتروشیمی هم به طور گسترده استفاده می‌شود. استفاده از محصولات آرایشی گیاهی یعنی کاهش استفاده از مواد وابسته به نفت. این کار با توجه به میزان مصرف محصولات آرایشی به اندازه بازیافت و کاهش دور ریز اهمیت دارد. هر روز از محصولاتی استفاده می‌کنیم که وقتی دور انداخته می شوند، برای محیط زیست ضررهای زیادی دارند. با محافظت از پوست و بدنمان در واقع از محیط زیست هم محافظت می‌کنیم. یک بازی برد برد برای انسان و طبیعت.

3. از نسل بعدی محافظت می‌کنید.

شما با استفاده از محصولات آرایشی گیاهی در واقع به نسل‌های بعدی کمک می‌کنید. تحقیقات زیادی نشان داده است که مواد شیمیایی به کار رفته در مواد آرایشی باعث بروز نقص‌هایی هنگام زایمان می‌شوند. همچنین مادرانی که در هنگام بارداری از مواد آرایشی شمیایی زیاد استفاده کردند، فرزندانشان مشکلات رفتاری بیشتری داشتند.

4.آرامش ذهنی دارید

با خرید محصولات آرایشی گیاهی که مضرات مواد شیمیایی را ندارند، خیال شما حداقل از این بابت راحت است و می‌دانید که به این علت بیماری‌های سخت سراغ شما نمی‌آیند.

5. از آزار و کشتار حیوانات جلوگیری می‌کنید

همانطور که گفتیم در روند تولید محصولات آرایشی و تست آنها از ترکیباتی استفاده می‌شود که باعث کشته شدن حیوانات می‌شود. یا به خاطر استفاده از چربی و استخوان و دیگر اندامها یا برای تست کردن محصول. این یک اتفاق ناگوار در صنعت محصولات آرایشی است که استفاده از محصولات گیاهی تا حد زیادی از میزان انجام آن می‌کاهد.

چطور تشخیص دهیم که یک محصول، گیاهی است؟

می‌توانیم به تبلیغات شرکت سازنده یک محصول مبنی بر گیاهی بودن، اعتماد کنیم اما بهتر است چند روش دیگر را هم برای اطمینان از گیاهی بودن محصول امتحان کنیم. برای این که تشخیص دهیم یک محصول آرایشی جزو کدام دسته از دسته‌های ذکر شده است، باید به نشانه‌های روی آن و لیست مواد سازنده آن دقت کنیم. اما این کار پیچیده است و احتیاج به اطلاعات زیادی در مورد مواد سازنده محصولات آرایشی دارد. روش بهتر این است که یک فروشگاه محصولات آرایشی گیاهی معتبر پیدا کنیم و با خیال راحت از آن خرید کنیم. یا این که برخی از مواد اولیه گیاهی را بخریم و بر اساس دستورالعمل‌های موجود، محصول آرایشی صد در صد گیاهی و بدون هیچگونه مواد شیمیایی و مضر درست کنیم. البته انجام این کار در خانه زحمت زیادی دارد و اگر جایی را پیدا کنید که این محصولات را تولید می‌کنند، بدون فوت وقت خرید کنید.

ویژگی‌های متمایز کننده محصولات آرایشی گیاهی چیست؟

محصولات گیاهی علاوه بر فوایدی که گفته شد، ویژگی‌های دیگری هنگام استفاده هم دارند که آنها را نسبت به محصولات شیمیایی در اولویت قرار می دهد. چند مورد از این خواص و ویژگی ها عبارتند از:

محصولات آرایشی که از مواد طبیعی تولید شده‌اند، مناسب همه انواع پوست‌ها از جمله پوست های حساس هستند.

مواد معدنی و طبیعی که در این مواد آرایشی به کار رفته است به پوست شما حالت طبیعی و درخشان می‌دهد.

محصولات آرایشی طبیعی روی پوست سبک هستند و وقتی آرایش می‌کنید، احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت. این محصولات برای جوان سازی پوست هم مفید هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]