اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905204485114880

عرقیات گیاهی پر استفاده ترین شکل های به کارگیری از گیاهان است

مصرف عرقیات گیاهی در ایران چقدر است؟!

کد: 139905204485114880

https://bit.ly/2DXw0SY

، تهران , (اخبار رسمی): عرقیات گیاهی پر استفاده ترین شکل های به کارگیری از گیاهان میباشد. امروزه در کشور ایران اشکال گوناگون عرقیات گیاهی موجود هست که به طور طبابت گزینه به کارگیری قرار میگیرند.

مصرف عرقیات گیاهی در ایران چقدر است؟!
خواص انواع عرقیات گیاهی و درمانی

عرقیات گیاهی ساده ترین شکل استفاده از خواص گیاهان دارویی در طب سنتی است. عرقیات گیاهان مختلفی در سبد کالای خانوارهای ایرانی یافت می‌شود که هر کدام خواص خاص خود را دارند. در این مطلب از سری مطالب طوبی گستر به بررسی خواص چند مورد از پر مصرف ترین عرقیات گیاهی خواهیم پرداخت و از ارتبطا تنگاتنگ آنها در طب سنتی صحبت خواهیم کرد.

 عرقیات گیاهی در طب سنتی

ایجاد عرقیات گیاهی در طب سنتی از تبخیر گیاهان در دیگ های سنتی و انتقال به مخزن تقطیرِ قرار گرفته در آبِ خنک بدست می‌آید. و در مسیر انتقال بخار از دیگ به مخزن تقطیر، کندانسور یا این که رایحه گیر قرار ندارد (خلاف صنعتی) و بنابراین رایحه و ماده موثره عرقیات جدا نمیشود تا جدا فروخته شود.
در طب سنتی بررسی های صورت گرفته نشان داده  که مصرف عرق بوقناق قادر است با فعال کردن آنزیم های کبدی ساخت انسولین طبیعی تن را فعال نماید و قند خون را مخصوصا در گرید های ذیل معالجه نماید.
چربی کبد یکی از  بیماری هایی میباشد که به واسطه سبک زندگی مدرن اشخاص متعددی را سرگرم نموده است. در این زمینه طب سنتی ورژن های مختلفی را توصیه می‌کند.  عرقیاتی که برای این گزینه به کارگیری می‌گردد عرق کاسنی میباشد.
عرق کاسنی با فعال کردن آنزیم های کبدی سوخت و ساز تن را بهبود بخشیده و از انباشت چربی و سموم در کبد پرهیز می‌کند، اما مانند هر خوراکی و دارویی زیاده روی در مصرف آن می تواند مضر باشد.از مهم ترین مضرات عرق کاسنی پایین آمدن فشار خون است و همینطور بالا رفتن ترشحات صفرا را منجر میشود.

از عادی ترین خاصیت درمانی عرقیات گیاهی طب سنتی میتوان به خواص ضد درد، ضد میکروب، ضد انگل، ضد قارچ، ضد اسپاسم و آنتی اکسیدانی آن ها اشاره نمود.

خاصیت عرقیات گیاهی

 ۱. عرق آلوئه ورا ( آلوورا ) طبع: گرم و خشک
کاربرد: کاهش قند، فشار و چربی‌خون، بهبود ترشی معده و کیسه صفرا، سوختگی‌های خفیف، آفتاب سوختگی، بریدگی‌ها، بهبود آکنه و جوش.

 ۲. عرق آویشن طبع: گرم و خشک
کاربرد: بهبود تقویت‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌معده، کمک به رفع ترشی‌معده، تقویت چشم، التیام درد، رقیق‌کننده خون، کمک به معالجه عفونت‌های ریوی، گرفتگی بینی، زکام‌ و برونشیت.

 ۳. عرق اسطوخودوس طبع: گرم و خشک
کاربرد: اثر گذار جهت اشکال سردرد، سرگیجه، ضربه ‌های مغزی، لرزش اعضای تن، عصبانیت، کمک به تقویت حافظه و کاهش بیماری آلزایمر.

 ۴. عرق اترج (بالنگ) طبع: گرم و خشک
کاربرد: کاهش دهنده قند خون‌، تمیز‌کردن مواد مضر تن، تمیز کننده کبد، کاهش‌دهنده رطوبت تن، ‌ملین و کمک به معالجه یبوست, اثرگذار جهت بهبود عارضه های روماتیسم، جهت شادابی‌ و شفافیت پوست.

 ۵. عرق بابا آدم طبع: گرم و خیس
کاربرد: لاغری، رفع جوش های  غرور و جوانی، کاهش فشار‌خون، کاهش دهنده قند خون‌.

 ۶. عرق بابونه طبع: گرم و خشک
کاربرد: تقویت قلب و روان، رفع بی خوابی، آرام بخش، کاهش دهنده قند خون،‌ تطهیر مواد مضر تن، کاهش دهنده رطوبت در اشخاص بلغمی، ملین، کاهش عارضه ها و دردهای روماتیسم، اثرگذار جهت شادابی پوست.

 ۷. عرق بادرنجبویه طبع: گرم و خشک
کاربرد: تقویت قلب و روان، خونساز، تقویت‌کننده قلب، مغز و اعصاب و روان، اثر گذار جهت تنگی نفس، افزاینده فشار خون، اثر گذار جهت صرع، آرام‌بخش.

۸. عرق برگ گردو طبع: گرم و خشک
کاربرد: بهبود سردردهای مزمن ‌و میگرنی، بهبود آبریزش بینی، کاهنده قندخون، ضد عفونت گوش و امراض پوستی، کاهش دهنده شیر مادر.

 ۹. عرق بوقناق طبع: گرم و معتدل
کاربرد: خواص ضد سم، بهبود و کاهش قند در بیماران دیابت دچار به کم‌خونی، جوش، نوسانات قند خون.

۱۰. عرقیات گیاهی بومادران طبع: گرم و خشک

کاربرد: تقویت قلب و روان، تقویت معده ودستگاه گوارش، تصفیه کننده خون، نیروبخش، ضدعفونی‌کننده توانمند، کمک به دفع سنگ‌کلیه، کاهش دهنده ‌قندخون.

 

اگر قصد استفاده از خواص هر یک از عرقیات بررسی شده را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به بخش خرید عرقیات گیاهی طوبی گستر و خرید از این مجموعه است.

منبع: عرقیات گیاهی محبوب ایرانی ها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

طوبی گستر

دفتر مرکزی طوبی گستر که تحت قرارداد با کارخانه گلاب طوبی بوده، معتبر ترین نمایندگی فروش گلاب و عرقیات طوبی در سطح شهر تهران می‌باشد. فروش عرقیات و گلاب طوبی در تعداد عمده و تکی برای استفاده مشتریان و مغازه داران در سطح تهران از خدمات معتبر ترین نمایندگی عرقیت و کلاب طوبی در سطح تهران می‌باشد. دفتر نمایندگی طوبی گستر واقع در شهر تهران، متشکل از تیم فروش و متخصان بازار یابی با تجربه و مجرب می‌باشد. متخصصان ما در دفتر نمایندگی فروش گلاب و عرقیات طوبی گستر با بیش از یک دهه تجربه کاری در زمینه فروش عرقیات و گلاب طوبی همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. همچنین دفتر نمایندگی پخش و فروش عرقیات و گلاب طوبی گستر، تحت قرار داد با کارخانه مرکزی گلاب طوبی واقع در کاشان می‌باشد؛ که مسئولیت پخش و فروش عرقیات این کارخانه برای عرضه محصولات طوبی در تهران به دفتر طوبی گستر با سابقه کاری بیش از یک دهه، واگذار شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی