اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905244493114903

بررسی جامع انواع دستگاه میکسر صنعتی

کد: 139905244493114903

https://bit.ly/349cJJn

، کمال‌شهر , (اخبار رسمی): دستگاه میکسر را می توان یکی از رایج ترین دستگاه ها در فرآیند تولید مواد غذایی و کلیه محصولات پودری به شمار آورد که به منظور مخلوط کردن و طعم دهی به محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و تولید آن ها در ابعاد و ظرفیت متنوع انجام خواهد شد.

بررسی جامع انواع دستگاه میکسر صنعتی
بررسی جامع انواع دستگاه میکسر صنعتی

میکسر صنعتی

دستگاه میکسر صنعتی را می توان یکی از رایج ترین دستگاه ها در فرآیند تولید مواد غذایی و کلیه محصولات پودری به شمار آورد که به منظور مخلوط کردن و طعم دهی به محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و تولید آن ها در ابعاد و ظرفیت متنوع انجام خواهد شد.

دستگاه میکسر صنعتی در واقع وسیله ای برقی می باشد که برای پودر کردن مواد، قدرت موتور را به تیغه ها انتقال خواهد داد، به طور معمول استفاده از این دستگاه جهت میکس کردن مواد غذایی می باشد و اغلب در کارخانه های تولیدکننده به ویژه کمپانی پاشا صنعت البرز برای حفظ بهداشت در ساخت این دستگاه ها از استیل ضد زنگ استفاده می کنند.

این دستگاه بها ه طور معمول در کارگاه ها، کارخانه ها و برخی نیز در خانه ها به منظور تولید مواد غذایی نیازمند مخلوط شدن مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه به طور معمول برای مخلوط کردن مواد پودری چون زرد چوبه ، دارچین ، فلفل ، نشاسته ها، جوش شیرین ، قهوه و… استفاده می شود.

معمولا دستگاه های میکسر صنعتی در کارخانه های تولید کننده و نیز بسته بندی کننده گیاهان داروئی ، ادویه جات ، انواع طعم دهنده ها و چاشنی ها و نیز در خط تولید محصولاتی از قبیل شیر خشک و لبنیات به کار برده می شوند.

انواع میکسر صنعتی

میکسر پودر عمودی

میکسر بشکه ای

میکسر دایره ای

میکسر V شکل

توربو میکسر

میکسر های دبل شفت

میکسر آزمایشگاهی

ریبون بلندر یا میکسر افقی پودر

1. میکسر پودر عمودی

این نوع از دستگاه های میکسر پودر دارای طراحی استوانه ای شکل می باشد که در انتها حالتی مخروطی شکل دارد. در مرکز استوانه این دستگاه یک ماردون قرار داشته که پس از گرفتن مواد از بخش زیرین مخزن آن را به بالای مخزن منتقل خواهد نمود. در بخش بالایی مخزن خروجی اسکرو تعبیه شده است و به همین دلیل مواد مجددا بعد از خروجی به داخل مخزن بر می گردد. با تکرار چند باره این پروسه مواد مختلف به خوبی با هم مخلوط خواهند شد. مخزن این دستگاه از یک شیر فلکه یا دریچه خروجی و یک ورودی برخوردار می باشد که به طور معمول تعبیه هر دو مورد در بخش زیرین میکسر انجام شده است.

معایب میکسر پودر عمودی

دستگاه میسکر پودر عمودی دارای مشکلاتی چون کند و آهسته بودن فرآیند میکس و ترکیب مواد می باشد.

2. میکسر بشکه ای

این نوع میکسر در واقع محفظه ای افقی و استوانه ای شکل می باشد که برای دو سر استوانه از شفت و یاتاقان استفاده شده است. یکی از شفت ها به الکتروموتور یا گیربکس اتصال داده شده اند. با حرکت موتور چرخش آن نیز آغاز خواهد شد. و در واقع به واسطه چرخش استوانه حول محور عمودی خود، پودرها به هم خورده و به خوبی با هم ترکیب خواهند شد. قیمت مناسب این دستگاه را می توان از مهم ترین ویژگی های آن به شمار آورد.

معایب میکسر بشکه ای

ضریب میکس  در آن پایین می باشد و به نسبت دیگر میکسرها در ترکیب محصول نهایی چندان موفق عمل نکرده و محصول همگن نیست.

بارگیری و تخلیه در آن کار چندان ساده ای نمی باشد.

پروسه میکس در آن زمان بر می باشد.

امکان استفاده از آن در ابعاد بزرگ وجود نخواهد داشت.

3. میکسر دایره ای

این نوع میکسر دارای یک نیم استوانه و شفت مرکزی می باشد که در بخش مرکزی این استوانه شفت به شکل عمودی قرار گرفته است. این شفت دارای 3 تا 5 بازو می باشد که با حرکت شفت این بازوها نیز به حرکت در آمده و باعث مخلوط شدن مواد می گردند. به طور معمول این میکسرها در تهیه بتن و مصالح ساختمانی مانند میکس شن و ماسه با سیمان به کار برده می شود.

معایب میکسر دایره ای

مواد در آن به صورت ناهمگن میکس خواهند شد.

به هنگام کار کردن گرد و غبار زیادی ایجاد می کند.

دارای وزن و حجم زیادی می باشد.

به منظور میکس پودر نمی توان از تمام حجم مخزن استفاده نمود.

به نسبت دیگر میکسرها از قیمت بالایی برخوردار است.

4. میکسر V شکل

این نوع میکسر در واقع از دو لوله متصل به هم تشکیل شده اند و در واقع به شکل V انگلیسی است. به کمک دو شفت، کناره های این دو استوانه به پایه های اتصال داده شده است و توان موتور نیز به کمک همین شفت ها به مخزن انتقال داده می شود. چرخش مخزن نیز حول محور این شفت ها انجام می گردد.

از مهم ترین ویژگی های این نوع از میکسرها می توان به عدم تماس هوا با مواد و سیل بودن (آب بند) کامل مخزن اشاره نمود که از ترکیب شدن اکسیژن با پودر جلوگیری می کند. همچنین به منظور گرفتن نتیجه دلخواه در زمان ترکیب مواد، امکان تزریق هر نوع گاز دیگری در درون مخزن وجود خواهد داشت. علاوه بر آن این نوع میکسر به هیچ عنوان باعث پخش شدن گرد و خاک نشده و در نتیجه منجر به آلودگی محیط نیز نمی شوند. این موضوع در رابطه با میکس مواد سمی بسیار مهم می باشد.

5. توربو میکسر

از مهم ترین ویژگی های این نوع از میکسرها می توان به ابعاد کوچک آن ها اشاره نمود. این میکسرها در واقع از یک کپسول تشکیل شده اند که انتقال آن به کمک تعدادی بازو به صورت محور فضایی و به شکل ۸ خوابیده انگلیسی انجام شده و در نتیجه ی این انتقال، مواد به خوبی با هم ترکیب می گردند.

از معایب این میکسرها می توان به قیمت بالا و نیز عدم امکان ساخت در حجم های بالا اشاره نمود.

6. میکسر های دبل شفت

تولید این میکسرها به شکل نیمه استوانه ای خوابیده انجام شده و به شکل طولی از آن دو شفت عبور داده می شوند و ترکیب مواد بر اثر حرکت مخالف این شفت ها که دارای شکل خاصی می باشند انجام خواهد شد. این دستگاه ها به طور معمول جهت ترکیب پودرهایی با چگالی بالا و یا در واقع پودرهای سنگین بهره گرفته می شود.

7. میکسر آزمایشگاهی

این دستگاه ها جهت ترکیب مواد شیمیایی آزمایشگاهی با حجم کم مورد استفاده قرار می گیرند.

8. ریبون بلندر یا میکسر افقی پودر

این میکسرها از یک مخزن بلند U شکل برخوردار می باشند که تمامی طول آن به وسیله سفتی یک تکه طی شده است و این شفت از یک طرف به گیر بکس و سمت دیگرآن به بلبرینگ یا یاتاقان متصل می باشد. شفت فرعی در واقع به شفتی گفته می شود که دارای قطر کمتری است و به صورت عمودی بر روی شفت اصلی قرار داده می شوند. پره های فرعی میکسر پس از برش با طول و شعاع مشخص و به شکل کمان به صورت دو به دو به هم اتصال داده می شوند و در نتیجه شکلی مارپیچ به وجود خواهند آورد. این میکسر از دو نوع پره برخوردار می باشد که پره های بزرگ و پره های کوچک نامیده می شوند. اتصال قسمت مرکزی شفت ها ( وسط شفت ) به کمک پره های کوچک انجام شده و انتهای شفت نیز به کمک پره های بزرگ یا پره های بیرونی به یکدیگر وصل می شوند. پره کشی به صورتی می باشد که با چرخش شفت اصلی در جهت حرکت عقربه های ساعت مواد به کمک پره های بزرگ به طرف مرکز مخزن منتقل شده و نیز هدایت مواد از مرکز به سوی دو سر مخزن نیز توسط پره های کوچک انجام می شود. در واقع میکس مواد به لطف این نوع پره کشی به خوبی انجام خواهد شد.

مشخصه های برجسته میکسر افقی (ریبون بلندر)

در حجم های مختلف قابل تولید می باشد.

مواد در آن به خوبی و کاملا همگن با هم ترکیب می شوند.

می توان در آن مواد را با دانه بندی و چگالی متفاوت ترکیب کرد.

میکس در آن خیلی سریع انجام می شود.

95 درصد از حجم مخزن قابل استفاده می باشد.

قیمت آن کاملا مناسب است.

تخلیه و بارگیری مواد در آن کار بسیار آسانی است.

از پخش شدن گرد و خاک به هنگام انجام پروسه میکس جلوگیری خواهد نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پاشا صنعت البرز

صنایع ماشین سازی پاشا صنعت البرز در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی صنایع شیمیایی ، غذایی ، بهداشتی ، و دارویی (شیرینگ پک ، استرچ پالت، میکسر پودر - ریبون بلندر - پرکن مایعات رقیق و غلیظ) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید