اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907104684614508

بهترین روش نگهداری سوهان در منزل

کد: 139907104684614508

https://bit.ly/2SRWjyb

، اصفهان , (اخبار رسمی): با خواندن این مقاله با بهترین روش نگهداری سوهان در منزل آشنا شوید.

بهترین روش و طرز نگهداری سوهان در منزل
بهترین روش نگهداری سوهان در منزل

شیرینی های خوشمزه ای مانند سوهان به یک روش نگهداری دقیق و خاص نیاز دارند تا بتوان آن‌ها را برای مدت زمان طولانی، بدون هیچ گونه خرابی نگهداری کرد. برای این که سوهان را همیشه تازه و خوشمزه در اختیار داشته باشید با این مقاله از تیم تولید محتوای فروشگاه گز و سوهان اصفهان (به گز) همراه شوید تا با بهترین روش و طرز نگهداری سوهان در منزل آشنا شوید.

سوهان عسلی اصفهان

سوهان نوعی شیرینی ایرانی است که با توجه به مواد اولیه آن، آرد جوانه گندم، روغن حیوانی یا کره، شکر و عسل می‌تواند نوعی از حلوا به‌ حساب آید. سوهان در قم، اصفهان، یزد و کرمان به اشکال متفاوتی تولید می‌شود. سوهان اصفهان یا به عبارت بهتر سوهان‌عسلی اصفهان سوهانی است که در ساخت آن عسل و کره حیوانی (نه روغن حیوانی) استفاده می‌شود و در طعم و بافت و شکل ظاهری متفاوت از سوهان قم است و به علت محتوای چربی کمتر، ماندگاری بالاتری نسبت به سوهان قم دارد. سوهان اصفهان نازک و ترد است و با خلال پسته و بادام فراوان تزئین می‌شود و با داشتن آرد جوانه گندم و آرد کامل و عسل منبع بسیار مقوی است و به علت داشتن کره حیوانی مرغوب، عسل، هل و زعفران عطروطعم بسیار مطلوبی دارد و در کنار گز پای ثابت پذیرایی‌های نوروز، هدایا و سوغات اصفهان است.

ترکیبات سوهان عسلی اصفهان : کره، شکر، مغز پسته، خلال بادام، عسل، آرد جوانه گندم، گلوکز، هل، زعفران، آب

شیرینی سوهان

سوهان یکی از شیرینی های سنتی ایران است که علاوه بر مزه بسیار عالی، دارای ارزش غذایی و درمانی نیز هست. بیشتر شهرهای ایران دارای شیرینی سنتی مخصوص به خود هستند، سوهان نیز در ابتدا سوغات شهر زیارتی قم محسوب می شد اما امروزه این شیرینی در شهرهای دیگر مانند زرند کرمان و اصفهان نیز تهیه می شود. همه روزه در شهر قم در حدود ۲۵ تن سوهان تولید می شود که ۲۰ تن آن به شهرهای دیگر صادر می شود. سوهان شامل موادی مانند جوانه گندم، آرد سفید، شکر، زرده تخم مرغ، کره، عسل، زعفران، هل، خلال بادام و پسته است. این شیرینی منبع ویتامین های B و E و مواد معدنی بوده و برای آرامش اعصاب و روان، بهبود عملکرد عضلانی، جلوگیری از خستگی و ذخیره سازی انرژی در ماهیچه بسیار مناسب است.

بسته بندی سوهان

سوهان پس از آن که مراحل پخت را پشت سر گذاشت و به اندازه کافی خنک شد می‌بایست در بسته بندی‌های مناسب آماده توزیع در بازار شود. بسته بندی سوهان به طور معمول در جعبه‌های مقوایی و یا قوطی‌های فلزی است. در بین تک تک سوهان‌ها کاغذ مومی و یا آلومینومی و یا هر گونه پوشش مناسب دیگر قرار می‌گیرد که مانع چسبیدن سوهان‌ها به یکدیگر می‌شود.

درب جعبه یا قوطی اصلی سوهان کاملا جذب و بسته شده و از نفوذ هوا به داخل آن کاملا جلوگیری به عمل می‌آید. این سوهان آماده ارائه به بازار برای مصرف کننده می‌باشد و در دمای خشک و معمولی و البته بدون رطوبت تا مدت زمان چندین ماه قابل نگهداری است.

بهترین روش و طرز نگهداری سوهان برای مدت طولانی

تمامی شیرینی های اصیل و همچنین سوهان و گز در هنگام تولید به یک علامت تجاری همچون (سوهان و گز کرمانی، سوهان و گز مظفری، سوهان و گز شیرین منش، سوهان خودکار، سوهان محمد سیما، سوهان آنا، سوهان توحید، سوهان حاج علی قاسمی، سوهان حاج رضا مقامی، سوهان روح الامین، سوهان ساعدی نیا، سوهان شاه حمزه، سوهان صادقی، سوهان قم خودکار و …) ممهور می‌شوند که این نشانه می‌تواند در شناخت بیشتر و بهتر آن تاثیر گذار باشد. مواد نگهدارنده یکی از پارامترهایی است که در نگهداری از تمامی شیرینی جات به خصوص سوهان قم و سوهان عسلی اصفهان مهم و تاثیر گذار است.

روغن‌ها، کره‌ها و موادی که به سرعت فاسد می‌شوند می‌توانند در طول مدت زمان نگهداری از سوهان موثر باشند. به طور کلی چند نکته حائز اهمیت در نگهداری سوهان وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها این شیرینی لذیذ و خوشمزه را برای مدت طولانی بدون هیچ گونه فاسد شدنی نگهداری کرد و در زمان دلخواه آن را استفاده کرد.

  • جعبه و یا قوطی سوهان را داخل یک نایلون قرار دهید تا بهتر بماند.
  • فریز کردن سوهان یکی از بهترین روش‌های نگهداری از سوهان است.
  • سوهان هرگز نباید در مناطقی که نور مستقیم آفتاب است قرار گیرد.
  • سوهان را می‌توان در یخچال نیز برای مدت زمان نه چندان طولانی نگهداری کرد.
  • تاریخ مصرف و تولید سوهان می‌تواند زمان بیشتری برای نگهداری از آن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
  • بهتر است که شیرینی سوهان را تازه به تازه تهیه کرد.
  •  مکان‌هایی که کولر آبی استفاده می‌شود، سوهان تازه نخواهد ماند و بهتر است که در فریزر نگهداری شود.

نور مستقیم آفتاب

در بهترین روش نگهداری، سوهان و همینطور سایر شیرینی‌ ها نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. از آن جایی که روغن (جامد و مایع و بعضاً کره پاستوریزه و حیوانی) یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده سوهان است، نور آفتاب می‌تواند منجر به خرابی این خوراکی شود. نور آفتاب شاید در ظاهر سوهان تغییری ایجاد نکند ولی پس از مدتی طعم آن را تغییر خواهد داد و غیر قابل مصرف می‌شود. (مثل قرار دادن پشت شیشه عقب اتومبیل هنگام خرید و عزیمت به منزل)

رطوبت

رطوبت یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در خراب شدن  انواع شیرینی ها و نگهداری سوهان تاثیر داشته باشد. شهرهایی که آب و هوایی مرطوب دارند به راحتی نمی‌توانند سوهان را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند.

بهتر است در مکان‌هایی که آب و هوا مرطوب است یا حتی کولر آبی روشن است، نگهداری سوهان داخل جعبه اصلی خود و یا داخل یک کیسه پلاستیکی قرار گرفته و برای مدت زمان طولانی داخل فریزر قرار بگیرد. این کار کمک می‌کند که سوهان‌ها به یکدیگر نچسبند و به راحتی پس از مدت زمان طولانی نیز قابل مصرف باشند.

سوهان را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا رطوبت یخچال باعث نم زدگی و بوی نا مطبوع سوهان می شود. همچنین در روزهای بارانی که رطوبت زیاد است و شهرهایی که رطوبتی هستند (مناطق جنوبی یا شمالی کشور ) یا در معرض هوای کولر آبی ممکن است سوهان در کمترین زمان بیات شده و قابل مصرف نباشد. بهترین روش این است که باقیمانده سوهانرا پس از مصرف درون پلاستیک درب بسته نگهداری کنید که هیچ گونه رطوبتی قابلیت نفوذ به آن را نداشته باشد.(نگهداری سوهان در معرض هوای کولر گازی نیز بسیار مناسب است.)

جعبه و بسته بندی سالم

سوهان پس از آن که مراحل پخت را پشت سر گذاشت و به اندازه کافی خنک شد می‌بایست در بسته بندی‌های مناسب آماده توزیع در بازار شود. یکی از راه‌های مناسب برای نگهداری سوهان در مدت زمان طولانی استفاده از جعبه و یا یک بسته بندی کاملا سالم و بی نقص است. سوهان یک شیرین ترد و شکننده است که اگر بسته بندی مناسبی نداشته باشد به راحتی خرد شده و از بین می‌رود. جعبه‌های فلزی یا شیشه‌ای گزینه مناسبی برای بسته بندی این شیرینی هستند. درب جعبه یا قوطی اصلی سوهان کاملا جذب و بسته شده و از نفوذ هوا به داخل آن کاملا جلوگیری به عمل می‌آید. این سوهان آماده ارائه به بازار برای مصرف کننده است و در یک دمان خشک و معمولی تا مدت زمانی چند ماه قابل نگهداری است.

برای نگهداری بهتر بین سوهان‌ها کاغذ‌های مومی بگذارید و آن‌ها را داخل جعبه یا یک قوطی فلزی بگذارید و در ظرف را محکم ببندید. این کار کمک می‌کند هیچ گونه رطوبتی بین سوهان‌ها نفوذ پیدا نکند.

بهترین ظرف برای نگهداری سوهان

بیشتر افراد سوهان را پس از خرید داخل ظروف کریستالی و یا پلاستیکی قرار داده و برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. این یک روش کاملا اشتباه است. سوهان را می‌بایست داخل یک ظرف فلزی گذاشت تا برای زمان زیاد بتوان نگه داشت. بین سوهان‌ها کاغذ‌های مومی بگذارید و آن‌ها را داخل جعبه یا یک قوطی فلزی بگذارید و در ظرف را محکم ببندید. این کار کمک می‌کند هیچ گونه رطوبتی بین سوهان‌ها نفوذ پیدا نکند و تک تک آن‌ها بدون نشتی روغن سالم باقی بمانند.

در صورتی که قصد دارید سوهان را برای مدت بیش از چند ماه نگه دارید بهتر است که همین قوطی فلزی را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل فریزر بگذارید. هنگام مصرف بیرون آوردن از فریزر پس از گذشت چند دقیقه سوهان کاملا تازه خواهد بود.

فروشگاه به گز مرکز عرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. از جمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گز مظفری , گز آنتیک , گز دردشتی , گز شیرین منش و... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی