اطلاعات تماس
  • 013*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907244703415320

با مفهوم تبلیغات در دنیای امروز آشنا شوید

کد: 139907244703415320

https://bit.ly/3dBUyPp

، رشت , (اخبار رسمی): در مفهوم گسترده تبلیغات به ارزش های مشخص شده ای می توان اشاره کرد که لازمه هر نوع ارتباط با مخاطبان کسب و کارتان است. شناخت دقیق این اجزا و کاربردی کردن آن در پروسه تبلیغات نقش مثبتی برای خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما دارد.

با مفهوم تبلیغات در دنیای امروز آشنا شوید
با مفهوم تبلیغات در دنیای امروز آشنا شوید

در مفهوم گسترده تبلیغات به ارزش های مشخص شده ای می توان اشاره کرد که لازمه هر نوع ارتباط با مخاطبان کسب و کارتان است. شناخت دقیق این اجزا و کاربردی کردن آن در پروسه تبلیغات نقش مثبتی برای خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما دارد.

تبلیغات یعنی تولید و ابلاغ یک پیام از طریق رسانه های موجود و پر مخاطب به گروه معینی به عنوان مخاطب هدف با صرف هزینه ای مشخص بر اساس بودجه مورد نظر سازمان در یک ارتباط غیرشخصی. در انتهای سیکل مورد نظر بازخورد آن به سوی شما برگشته و حتی قابل اندازه گیری خواهد بود.

انواع تبلیغات

در گذشته تبلیغ چاپی از مهمترین ابزار صنایع و کسب و کارها بود، از جمله آن تبلیغات تناوبی، بروشورها، برگه ها و تبلیغات پستی بوده است ولی امروز با توجه به گسترش خدمات اینترنتی، بازاریابی دیجیتالی یکی از روش های عمده با توجه به سطح گسترده استفاده مخاطبان در بسته هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره است. این روش  به دلیل اشتراک گذاری توسط مخاطبان و کاربران خود گستره وسیعی از انتقال پیام ایجاد می کند.

تبلیغات محیطی و فضای باز هر گونه تبلیغی را که مخاطب خارج از خانه با آن روبرو می شود در بر می گیرد. از انواع آن می توان به بیلبوردها، تبلیغات حمل و نقل، تلویزیون های شهری و غیره اشاره کرد. تبلیغ رادیویی و تلویزیونی نیز یکی دیگر از انواع مهم آن در دهه های گذشته بوده است که  پر بیننده بودن آن یکی از موفقیت های این صنعت برای سازمان های تولیدی و خدماتی اس. البته به تدریج با گسترش اینترنت و فضاهای مجازی از اهمیت و اثربخشی آنها کاسته شده است.

تبلیغات موبایلی و تلفنی، ارسال پیام کوتاه، تبلیغات ایمیلی و … تبلیغات چریکی از طریق ایده های خلاقانه برای جلب مخاطبان و نفوذ در اذهان از دیگر انواع تبلیغات است.

لزوم داشتن برنامه تبلیغاتی

برای اینکه یک تبلیغ از کارایی و اثربخشی مناسب برخوردار باشد لازم است تمام فعالیت های تبلیغاتی بر اساس یک برنامه ریزی مدون شکل بگیرد تا در جهت و مسیری درست نتیجه مطلوب کسب کرده و تاثیر مثبتی بر سازمان داشته باشد. برنامه ریزی تبلیغاتی چنانچه بر اساس استراتژی سازمانی جهت نگیرد و بستر مناسب برای نتایج آن آماده نشود، چه بسا تبدیل به یک ضد تبلیغ شود و اثرات مخربی بر جای گذارد.

برای یک برنامه ریزی تبلیغاتی موثر باید هدف گذاری صورت بگیرد. اهداف ارائه اطلاعات، ترغیب کنندگی و یادآوری که با توجه به چرخه عمر محصول هر کدام نوعی از تولید پیام و تبلیغات را می طلبد که در موفقیت یک برنامه تبلیغاتی موثر است.

تعیین بودجه با توجه به انواع آن مانند:

1- روش سنتی: تعیین درصدی از فروش سالانه برای تبلیغات.

2- روش وظیفه – هدف: با توجه به هدفهای تعیین شده

3- روش درصدی از فروش: بر اساس میزان و حجم فروش

4-روش رقابتی: در این روش غالبا بر اساس وضعیت بودجه بندی رقبا و رقابت های بین به عنوان درصدی از تبلیغات در نظر گرفته می شود.

سنجش تاثیر تبلیغات

از جمله شیوه های تاثیر تبلیغات بر مصرف کننده، می توان به افزایش خرید محصولات، آگاهی از تعداد افرادی که از وجود یک برند، محصول جدید شدند و تغییر نگرش آنها نسبت به برند نام برد.

 الگوی 5m تبلیغات شامل مراحل زیر است:

  1. تعیین هدف (mission)
  2. تعیین بودجه (money)
  3. تعیین پیام (message)
  4. تعیین رسانه (media)
  5. ارزیابی تبلیغ (measurement)

بر اساس این الگو، برنامه ریزی اساسی برای هر یک از این مراحل برای موفقیت تبلیغات برند، محصول و خدمات شرکت ها ضروری است و این مرحله آخر است که نتیجه گیری مد نظر را مشخص می کند.

رسانه

رسانه تبلیغاتی همان کانال هایی هستند که شرکت برای انتقال پیام مورد نظر خود به مخاطبان از آن استفاده می کنند. انواع پیام های صوتی و پادکست-تصویری و متنی را می توان از طریق انواع رسانه های رادیو، تلویزیون، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و رسانه های محیطی از جمله بیلبورد، پوستر، تلویزیون های شهری و … به سمت مخاطب هدایت کرد. انتخاب رسانه درست باید بر اساس نوع مخاطب و ویژگی های جمعیت شناختی، بودجه، اهداف اصلی شرکت، استراتژی پیام تولید شده و محصول و خدمت مورد نظر انتخاب شود تا بهترین تاثیر و کارایی را داشته باشد.

انواع کانال های تبلیغاتی شامل:

ATL: کانال هایی با مخاطبان بالا مانند رادیو-تلویزیون و انواع چاپی ها و بیلبوردها

TTL: کانال های تبلیغاتی، مخاطبان متوسط مانند شبکه های اجتماعی و آنلاین

BTL: کانال های تبلیغاتی، مخاطبان بسیار کمتر و البته هزینه کمتر مانند بنر- ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اتوبوس – دیوارنویسی

در نتیجه رسانه ای مناسب و اثربخش است که بتواند به آسانی و مستقیما پیام موردنظر درباره محصول و برند یا خدمت بنگاه اقتصادی را به مخاطبان منتقل کند و بیشترین تاثیر را بر ذهن و رفتار مصرف کننده در راستای اهداف تبلیغاتی داشته باشد. هر رسانه ای که مخاطبان را به انجام رفتار درست مانند عمل خرید ترغیب کند، رسانه مناسبی بوده است.

منبع:سایت بتا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی