اطلاعات تماس
  • 013*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907274705715320

آیا از اثرات بازاریابی محتوا بر کسب و کارتان آگاهید؟

کد: 139907274705715320

https://bit.ly/3kgu6x1

، رشت , (اخبار رسمی): بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی است.

آیا از تاثیرات بازاریابی محتوا بر کسب و کارتان آگاهید؟
آیا از اثرات بازاریابی محتوا بر کسب و کارتان آگاهید؟

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. این نوع از بازاریابیِ کسب‌و‌کار می‌کوشد تا با به‌ اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان در تصمیم گیری کمک کند. نتیجه این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمی‌کنید؛ بلکه به آنها کمک می‌کنید تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری از شما باشد.

هدف از بازاریابی محتوایی چیست؟

«هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرایندی مستمر است که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای می‌گیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجاره‌ی‌ آن.»

برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. هنگام ایجاد محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوا را برای چه کسی ایجاد می‌کنید؟
  • محتوا چه سودی برای مخاطب دارد و کدام مشکل او را قرار است حل کند؟
  • محتوای مورد نظر چگونه منحصربه‌فرد خواهد شد؟
  • چگونه ایجاد و انتشار محتواها را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنید؟

البته بازاریابی محتوا تنها به کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ اختصاص ندارد؛ بلکه کسب و کارهای کوچک و حتی فروشگاه‌های یک نفره ای هم در سراسر جهان وجود دارند که از طریق بازاریابی محتوا کسب و کارشان را توسعه داده‌اند. رویکرد این شاخه از بازاریابی استراتژیکی است و بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. محتوایی که بتواند به جذب مخاطب بینجامد و در نهایت با مشتری به سوی یک کسب و کار، سودآور باشد.

زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‌گیرند، به هرحال به عوامل مختلفی توجه می‌کنند و یکی از این عوامل که شاید مهم‌ترین آن‌ها نیز محسوب شود، احساسی است که مشتریان نسبت به یک برند دارند. بازاریابی محتوا سعی دارد در طول یک فرآیند مشخص احساس مشتریان را به‌گونه‌ای شکل دهد که آن‌ها در بین برندهای مختلف نسبت به یکی از آن‌ها تعهد و وفاداری بیشتری داشته باشند.

چرا به بازاریابی محتوا نیاز دارید؟

هر خرید از ابتدا تا انتها دارای چهار مرحله است که به ترتیب عبارتند از: اطلاع، پژوهش، توجه و خرید.

دو مرحله اول یعنی اطلاع و پژوهش کلیه فعالیت‌هایی را در برمی‌گیرد که افراد در خلال آن‌ها نسبت به یک برند شناخت پیدا می‌کنند. همچنین پژوهش در یک معنا به پژوهش‌های بازار مربوط می‌شود. بازاریابی سنتی در دو مرحله اول می‌تواند نسبتاً موفق عمل کند اما پس از این دو مرحله از کارایی کافی برای حفظ و مراقبت از مشتریان برخوردار نیست. در بازاریابی محتوا دو مرحله اول فرآیند خرید از طریق آشنایی با راه حل‌ها و آموزش مصرف کنندگان اجرا می‌شود و در مورد یک محصول که ممکن است قبل از آن هرگز مورد توجه قرار نگرفته باشد، می‌تواند معرفی را به خوبی انجام دهد. همین حفظ و مراقبت از مشتریان که نقطه قوت بازاریابی محتوا محسوب می‌شود.

اصول تولید محتوای باکیفیت چیست؟

محتوای جذاب یکی از سه دلیلی است که مردم برندها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

  • مزیت ایجاد کنید

محتوای شما باید ارزش واقعی داشته باشد؛ این محتوا می‌تواند شامل اطلاعات مفید، مطالب آموزشیِ کاربردی یا حتی سرگرمی باشد. محتوای شما باید از نکاتی برخوردار باشد که توجه خواننده و در نهایت کسب‌وکارش را جلب کند. مخطبان همیشه دنبال اطلاعات جدید هستند و دنبال منابعی هستند که نیازشان را برآورده کند. در نتیجه آن به کسب و کارها برای ارتقا و پیشرفت در جهت فروش بیشتر کمک خواهید کرد. اطلاعات ارزشمند به برند شما کمک می کند و همیشه در ذهن مخاطب خواهید ماند.

  • سرعت عمل داشته باشید

سرعت از آن رو، عاملی نیرومند است که مردم را وادار به اقدام و واکنش می‌کند. شما باید با محتوای خود، سرعت عمل را در افراد برانگیزید.

اطلاعات شما باید سرعت و واکنش را در مخاطبان بالا ببرد. اگر شرایطی را می خواهید پیشنهاد دهید که محدودیت زمان دارد، آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید تا هرچه سریعتر از آن استفاده کنند.

منبع: سایت بتا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی