اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907284707914508

طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی

کد: 139907284707914508

https://bit.ly/3kQeyR1

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله با طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی آشنا می شوید.

طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی
طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی

گزها انواع بسیار گوناگونی دارند. در این مطلب با طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی آشنا می شوید.

مرحله اول:

برای تهیه گز آردی کرمانی اصفهان سفیده های تخم مرغ را جدا کنید و در کاسه ای بریزید. به کمک یک همزن برقی سفیده ها را هم بزنید تا حدی که کاملا سفت شوند و حتی با برگرداندن ظرف، بیرون نریزند.

مرحله دوم:

درون قابلمه ای، شکر و یک پیمانه آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. به قدری بهم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود و رنگ شربت تغییر کند.

مرحله سوم:

در این مرحله باید بادکا یا گلوکز را به قابلمه اضافه کنید. اگر با اضافه کردن بادکا، مواد درون قابلمه بالا آمد، باید به کمک یک قاشق (ترجیحا چوبی) مخلوط را بهم بزنید. تا حدی به هم زدن ادامه دهید که مخلوط، حالتی کش دار و غلیظ پیدا کند. مراقب باشید که در تمام این مدت، حرارت زیر قابلمه ملایم باشد.

 نکته : در بازار دو نوع بادکا به رنگ سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی است.

مرحله چهارم:

یک ظرف محتوی آب یخ آماده کنید و در نزدیکی قابلمه قرار دهید. به اندازه ی دو قاشق از مخلوط آب، شکر و بادکا ( یا همان شهد گز) بردارید و داخل آب یخ بریزید. اگر شهد گز داخل آب یخ حالتی شکننده داشت؛ وقت آن است که قابلمه را از روی حرارت بردارید ولی باید همچنان به هم زدن ادامه دهید.

مرحله پنجم:

دو قاشق از شهد گز (بادکا عسلی رنگ) را به همراه گلاب داخل سفیده های تخم مرغ که آماده کرده بودید، بریزید. سپس به کمک همزن، سفیده های تخم مرغ را کمی هم بزنید.

مرحله ششم:

سفیده های تخم مرغ را به شهد گز اضافه کنید و مخلوط را مجددا بهم بزنید تا کاملا یک دست شود. هم زدن را حدود 10 دقیقه ادامه دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم:

قابلمه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید. به کمک همزن برقی به همزدن ادامه دهید تا حدی که مواد گز سفت شود. سپس مغز پسته ها و زعفران را اضافه کنید. برای فهمیدن این که مواد گز آماده است یا نه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس مقداری از مایع گز را بردارید و امتحان کنید که به دست نچسبد. اگر هنوز حالت چسبندگی داشت، باید هم زدن و حرارت دادن را ادامه دهید.

مرحله هشتم:

وقتی مایع گز کمی خنک شد، مقداری از مواد گز را بردارید و به کمک دست به آن شکل دهید. کمی آرد به روی گزها بپاشید ودر ظرف سرو قرار دهید. گز کرمانی پسته ای زعفرانی الته از نوع خانگی شما آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی طرز تهیه بهترین گز زعفرانی کرمانی

  • در طرز تهیه گز لقمه ای و آردی مغز پسته کرمانی مراقب باشید که مایع گز سرد نشود. چون اگر سرد شود گز خراب خواهد شد.
  • برای نگهداری، در یک ظرف در بسته یک لایه آرد سفید بریزید. گز ها را روی آن بچینید. سپس دوباره آرد بریزید. سپس در ظرف را ببندید. اگر می خواهید گز را بیش از یک هفته نگه دارید آن را در یخچال و اگر بیش از یک هفته نیاز به نگهداری دارید آن را داخل نایلون غیر قابل نفوذ گذاشته و درون فریزز بگذارید. برای مصرف گز فریز شده کافی است نیم ساعت قبل از مصرف آن را بیرون گذاشته و از خوردن یک گز تازه لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

شاید برایتان سوال شده باشد که بادکا در گز چیست؟

بادکا مایعی به دو رنگ زرد و یا سفید، بدون بو و چسبنده است. کاربرد آن در تهیه انواع شیرینی ها سوهان و گز بوده و میتوان با گلوکز مایع آن را جایگزین کرد. البته گز اصیل اصفهان با عصاره گیاه گز انگبین تهیه می شده است. اما امروزه به دلیل کمیاب بودن و گرانی این گیاه از جایگزین های ذکر شده استفاده می شود. همان طور که قبلا نیز بیان شد در بازار دو نوع بادکا به رنک سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی است. برای خرید بادکا (یا گلوکز مایع) میتوانید به فروشگاه های لوازم قنادی و یا شیرینی فروشی ها مراجعه کنید.


گز کرمانی ۳۸ درصد مغز پسته زعفرانی مخصوص لقمه – ۴۵۰ گرمی

گز کرمانی ۳۸ درصد مغز پسته زعفرانی مخصوص لقمه با ۴۵۰ گرم وزن خالص در بسته‌های حدوداً ۵۵۰ گرمی از محصولات درجه‌یک ارائه‌شده در « فروشگاه اینترنتی به‌ گز » است که باقیمتی استثنایی به مشتریان عرضه می‌شود. گز با طعم‌ها و مغزهای مختلفی به بازار عرضه‌شده که مغز پسته یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌هاست. این محصول با وزن خالص ۴۵۰ گرمی به بازار عرضه ‌شده که درون آن بسته‌های کوچک و شکلاتی مانند را می‌توانید مشاهده کنید که پسته به‌ خوبی درون هرکدام از آن‌ها نمایان است.

ترکیبات گز کرمانی ۳۸ درصد پسته زعفرانی لقمه

  • گز کرمانی درواقع ترکیبی از  گلوکز، مغز پسته، زعفران، شکر، سفیده تخم مرغ، انگبین های گیاهی، عسل، ترنجبین، گلاب، افزدونی های گیاهی، آب، زعفران یکی از گیاهان ادویه ای است که در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.
  • این شیرینی سنتی به دلیل داشتن این ترکیبات می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد تا همراه چای یا قهوه‌تان آن را نوش‌جان کنید.

خرید اینترنتی گز زعفرانی کرمانی

بهترین و تازه ترین گز کرمانی با مغز پسته تولید کارخانه و شعبه فروش اصلی گز کرمانی یعنی عبدالرزاق را می توان تنها با چند کلیک در منزل و یا محل کار با امکان ارسال به سراسر ایران خریداری کرد.

فروشگاه به گز مرکز عرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. از جمله محصولات این فروشگاه گز کرمانی , گز مظفری , گز آنتیک , گز دردشتی , گز شیرین منش و... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی