اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908114725014508

گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

کد: 139908114725014508

https://bit.ly/2I23fa8

، اصفهان , (اخبار رسمی): دراین مقاله به بررسی گز معمولی (لقمه ای)، آردی و تفاوت این دو و معرفی برترین گز آردی انگبینی صادراتی کرمانی و انواع گز آردی کرمانی اصفهان پرداخته می‌شود.

گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی
گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

می توان گفت گز مهم ترین سوغات اصفهان به شمار می آید و هر کسی اصفهان را با این شیرینی می‌شناسد؛ بنابراین اصفهان از مهم‌ترین و بهترین تولید کنندگان گز در کشور است. معمولاً ترکیبات اصلی گز در همه جا یکسان بوده که با افزودن موادی انواع گز به وجود می‌آید. ولی آنچه که در بین عموم مردم از انواع گز شهرت دارد، دو نوع گز معمولی (لقمه ای) و آردی است که در ادامه به بررسی تفاوت این دو و معرفی برترین گز آردی انگبینی صادراتی کرمانی ( گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی ) و انواع گز آردی کرمانی اصفهان پرداخته می‌شود.

یکی از مقصدهای مهم گردشگری ایران، شهر زیبای اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را پذیرا است. گز، پولکی و نبات از جمله سوغاتی های معروف این شهر هستند. گز اصفهان قدمت بسیار طولانی دارد که یکی از اصلی ترین این گزها ، گز کرمانی است به طوری که به گفته بعضی از منابع نخستین بار گز در دوران صفویه تولید شده است و ریشه اصلی آن نیز نوع خاصی از شیرینی به نام حلوا چوبه بوده که از سفیده تخم مرغ و شکر به دست می آمد و جهت رفع خستگی و تجدید قوا مصرف می شد و بعدها نوع تکامل یافته آن توسط پادشاهان ایرانی به عنوان پیشکش به دیگر پادشاهان دنیا هدیه داده شد.

تفاوت گز آردی و لقمه ای پسته کرمانی

نکته جالب و برخلاف تصور بیشتر مردم، فرق بین گز آردی و گز معمولی فقط در نحوه بسته‌بندی آن‌ها است. در واقع پروسه تولید و ساختار گز آردی با گز معمولی کاملاً مشابه است. فقط در انتها و موقع شکل‌دهی به خمیر، گز به اشکال گوناگون نظیر مربع، دایره و غیره تبدیل می‌شود. در هنگام بسته‌بندی به جای استفاده از پوشش پلاستیکی به منظور حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن گز، آن را در آرد فراوان می‌غلتانند.

در گز آردی کرمانی به جای بسته بندی لقمه های گز در جلد مخصوص (سلفون) ، از آرد بدون سبوس استفاده می شود ، بدینگونه که ابتدا مقداری آرد در ته جعبه ریخته می شود و یک ردیف از لقمه های گز که معمولا گل گرد (دایره ای) است چیده شده و روی آن را با آرد پوشش می دهند. سپس یک ردیف دیگر به همان ترتیب اضافه شده و مجددا با لایه ای از آرد پوشانده شده و بسته بندی می گردد. قرار دادن لقمه های گز در آرد ، دو خاصیت عمده دارد :

– اول از چسبیدن آنها جلوگیری می کند
و

– دوم اینکه پس از گذشت چند روز گز آردی طعم مطبوع و دلپذیری به خود می گیرد.

مشخصات فیزیکی گز آردی ۴۲ پسته کرمانی ۴۵۰ گرمی

-تعداد گز در جعبه : ۱۵ عدد گز گل درشت سکه ای در هر بسته ۴۵۰ گرمی

-نوع گز : این نوع گز به دو صورت لقمه ای و آردی تولید شده و دارای بسته بندی ۴۵۰ و ۲۵۰ گرمی است

-وزن خالص : ۴۵۰ گرم گز خالص

-وزن کل : حدود ۵۵۰ گرم

-تعداد در کارتن : ۲۰ بسته گز ۴۵۰ گرمی در هر کارتن

-شماره پروانه بهداشت : ۱۵/۱۲۹۶۴

-ابعاد بسته‌بندی : ۳۰ × ۲۰ × ۳ سانتی‌متر

مشخصات فیزیکی گز آردی ۴۲ پسته کرمانی ۲۵۰ گرمی

-تعداد گز در جعبه : ۱۰ عدد گز گل درشت در هر بسته ۲۵۰ گرمی

-نوع گز : این نوع گز به دو صورت لقمه ای و آردی تولید شده و دارای بسته بندی ۴۵۰ و ۲۵۰ گرمی است

-وزن خالص : ۲۵۰ گرم گز خالص

-وزن کل : حدود ۴۰۰ گرم

-تعداد در کارتن : ۲۰ بسته گز ۲۵۰ گرمی در هر کارتن

-شماره پروانه بهداشت : ۱۵/۱۲۹۶۴

-ابعاد بسته‌بندی : ۳۰ × ۲۰ × ۲ سانتی‌متر

ویژگی‌های گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

آنچه  گز آردی کرمانی را از گز معمولی متمایز می‌کند، عدم چسبیده شدن به دندان در موقع خوردن است که سبب شده انواع گز آردی کرمانی طرفداران فراوانی داشته باشند.

علاوه بر این ماندگاری و امکان نگهداری طولانی مدت انواع گز آردی این ماده را از سایر تنقلات شیرین جدا کرده است.به نحوی که انواع گز دارای رتبه اول در نگهداری به صورت درازمدت در میان تنقلات به خصوص شیرینی هستند.

از طرفی دیگر در ترکیبات انواع گز آردی، مواد غذایی کم ارزش نظیر روغن و نشاسته و نیز مواد نگه‌دارنده و غیرطبیعی شیمیایی، انواع رنگ دهنده‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی وجود ندارد.

ارزش غذایی گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

گز آردی حاوی مقادیر مناسبی پروتئین از منبع تخم‌مرغ و دیگر مواد آلی، معدنی و ویتامین‌ها از آجیل درون خود بوده که به علت داشتن طعم شیرین و دل‌چسب، شهرت جهانی کسب کرده است.

همچنین وجود موادی مثل انگبین و شیرخشت، هل، گلاب و غیره خواص فراوانی به انواع گز آردی بخشیده است؛ به طوری که مصرف آن برای معده، کبد، کلیه و دیگر ارکان بدن سودمند خواهد بود.‌

خاصیت تب‌بری، رفع یبوست، دفع صفرا و نیز کمک به درمان خارش شدید از دیگر فواید مصرف انواع گز آردی به شمار می‌آیند.

حقایق تغذیه ای گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

ارزش تغذیه‌ای ۱ عدد گز (معادل ۱۰ گرم) ۱۸ درصد لقمه ای پسته کرمانی عبارتست از:

– ۴۲ کیلوکالری انرژی

– ۵ گرم قند

– ۱ گرم چربی

– ۰.۰۲ گرم نمک

– ۰.۰۱ گرم اسیدهای چرب

ارزش تغذیه ای گز آردی ۲۸ درصد پسته گز کرمانی (در ۱۰۰ گرم) عبارتست از :

– ۴۲۴ کیلو کالری

– ۱۴ گرم چربی کل

– ۲ گرم اسیدهای چرب اشباع

– کمتر از ۱ گرم اسیدهای چرب ترانس

– ۷ گرم پروتئین

– ۶۹ گرم کربوهیدرات

– ۵۱ گرم قند

– ۷۲ میلی‌گرم سدیم

انواع گز آردی اصفهان

  • گز آردی پسته‌ای
  • گز آردی بادامی
  • گز آردی مخلوط
  • گز آردی بسته‌بندی
  • گز آردی فله‌ای
  • گز آردی بیدمشکی
  • گز آردی انگبینی
  • گز آردی ترنجبینی
  • گز آردی شیرخشتی
  • گز آردی گل ریز
  • گز آردی گل درشت
  • گز آردی زعفرانی

که از بین موارد بالا گز ۴۲ درصد پسته کرمانی از نوع گل درشت است.

انواع گز کرمانی اصفهان

  • گز آردی
  • گز لقمه‌ای
  • سوهان گزی
  • گز کم‌کالری (رژیمی)

ترکیبات گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

– گز کرمانی درواقع ترکیبی از گلوکز، مغز پسته، شکر، سفیده تخم‌مرغ پاستوریزه، ترنجبین، انگبین، گلاب، افزودنی‌های گیاهی، آب است.

– این شیرینی سنتی به دلیل داشتن این ترکیبات می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد تا همراه چای یا قهوه‌تان آن را نوش‌جان کنید.

صادرات گز کرمانی

گز صادراتی و مرغوب ایران در حال حاضر به بیش از ۶۵ کشور دنیا صادر می شود و چندین سال است که صادرات این محصول بیشتر از ۲۰ درصد افزایش داشته است و علت آن هم  به کارگیری فناوری های روز دنیا و آموزش تخصصی و علمی در بخش تولید و تامین میزان گز مورد نیاز دیگر کشورها بوده و موجب شده این محصول جایگاه مناسبی را در بخش صادرات غیر نفتی کشورمان به دست آورد. همچنین تنوع کشورهای مقصد شاخص مهمی در طبقه بندی ارزش و اهمیت صادرات این محصول است، ارزش غذایی بالای این محصولات، عدم استفاده از مواد شیمیایی و تولید محصول کاملا طبیعی و ارگانیک با در نظر گرفتن تمامی شرایط و استانداردهای شناخته شده بین المللی از دلایل موفقیت کارخانجات معتبر تولید کننده گز ایران در زمینه صادرات این محصول است.

آنچه که مسلم است ذائقه بسیاری از کشورهای مقصد صادرات گز در خوردن مواد غذایی با ذائقه ما ایرانی ها  متفاوت است، بنابراین راه یافتن به این بازار بسیار حائز اهمیت بوده و  نیازمند دقت و تخصص کافی خواهد بود، مسئله دوم این است که قوانین و مقررات وارداتی این کشورها  به ویژه در زمینه موادغذایی بسیار کنترل شده و سختگیرانه است چرا که بسیاری از کشورهای پیشرفته غربی از نظر استانداردهای غذایی در بالاترین سطح قرار دارند، بنابراین برای صادرات گز کرمانی اصفهان به این کشورها  باید تمامی شرایط بهداشتی و کنترلی و گواهی های بین المللی معتبر را دریافت و رعایت کرد.

فروشگاه به گز مرکز عرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. ازجمله محصولات این فروشگاه گز کرمانی، گز مظفری، گز آنتیک، گز دردشتی، گز شیرین منش و... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی