اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908144730714508

موارد استفاده از آرد درون جعبه گز چیست؟

کد: 139908144730714508

https://bit.ly/3mZWswD

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مطلب سعی می شود موارد استفاده از آرد درون جعبه گز که سوال خیلی از خریداران گز آردی است جواب داده شود.

موارد استفاده از آرد درون جعبه گز چیست ؟
موارد استفاده از آرد درون جعبه گز چیست؟

موارد استفاده از آرد درون جعبه گز چیست ؟ گز آردی گزی است که در موقع پرداخت (شکل دهی) به اشکال مختلف مانند مربع، دایره و … در آمده و در موقع بسته بندی در بستری از آرد قرار داده می شود. 

آرد موجود در گز جهت حفظ و نگهداری گز از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گیرد. وزن خالص گز آردی شامل وزن آرد نیست و معمولاً ۴۵۰ گرم گز در ۲۵۰ گرم آرد نگهداری می شود. آرد در گز آردی باید از آرد سه صفر سفید با رطوبت حداکثر ۱۴ % باشد و از نظر آلودگی میکروبی تحت کنترل و نظارت کارشناسان کنترل کیفی قرار گیرد. چون آرد بکار رفته در بسته بندی، حرارت دهی نمی شود، کنترل آلودگی های میکروبی در آن بسیار مهم است.

شکل دهی گز آردی

گز پس از آماده شدن از دستگاه خارج شده و بر روی سینی های مخصوص قرار می گیرد. هر سینی ۵۰ کیلوگرم گز دارد. گز توسط کارگر به تکه های ۱/۵ کیلوگرمی، که به آن “سر” می گویند، تقسیم می شود. این عمل “سرگرفتن”، نام دارد. جهت شکل دهی گزهای سکه ای و گلی هر “سر” گز توسط “لولکن” باریک می شود. سپس نوارهای باریک تولید شده به تکه های کوچک تبدیل و با دستگاه پرس به شکل دایره پرداخت می شود. این فرایند را پرداخت گز می نامند.

آرد گز چیست؟

آرد گز همان آرد گندم است که درجه تصفیه آن بیشتر است. به همین خاطر سفید تر نیز است که به آن آرد سه صفر می گویند. میزان سبوس گیری این آرد بسیار زیاد است. آز آرد سه صفر برای تهیه ی نان استفاده نمی شود.

مضرات آرد سه صفر(سفید)

برای تهیه ی آرد سفید طی مراحل مختلفی جوانه سبوس آن را جدا می کنند یعنی در واقع قسمت هایی از گندم که دارای ارزش غذایی فراوانی است از گندم جدا می شود. در نتیجه فقط نشاسته و کربوهیدرات آن باقی می ماند. این آرد فاقد فیبر، اسید فولیک، ویتامین ها ازجمله ویتاین E است و خطر چاقی و بیماری های التهابی را نیز افزایش می دهد.

جایگزین های آرد سفید

از آنجایی که آرد سفید فاقد مواد مغذی است جایگزین های برای این آرد وجد دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

آرد های جایگزین آرد گز شامل آرد نارگیل،بادام،کینوا و…

آرد بادام

از آسیاب کردن دانه های بادام تهیه می شود. منبع خوبی برای منیزیم، اسیدهای چرب امگا-۳، پروتئین گیاهی و ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود.

آرد کینوا

از آسیاب کردن دانه های کینوا تهیه می شود. کینوا منبع خوبی برای پروتئین، آهن، فیبر، و چربی های غیراشباع محسوب می شود.

آرد نارگیل

از آسیاب کردن گوشت نارگیل خشک شده و تبدیل آن به پودری نرم تهیه می شود. آرد نارگیل از کالری بیشتر نسبت به آردهای سنتی مبتنی بر غلات برخوردار است و یک منبع خوب برای پروتئین، چربی، فیبر، و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم است.

موارد استفاده از آرد درون جعبه گز چیست؟

استفاده از آرد گز برای تهیه سمنو

از آرد درون جعبه گز که همان آرد سفید است استفاده های بیشماری می توان کرد از جمله:

  • حلوای خانگی

حلوا غذای ایرانی بسیار مقوی متشکل از مواد اصلی آرد، روغن و شکر به همراه عطر و طعم دهنده های طبیعی شامل هل، گلاب، و زغفران است. ماده ی اصلی تشکیل دهنده آرد گندم نشاسته می باشد که یک ماده کربوهیدراتی و یکی از درشت مغذی ها اصلی تولید کننده ی انرژی دربدن است. اگر می خواهید بافت حلوا نرم و یک دست باشد از آرد درون جعبه گز در تهیه ی حلوا استفاده کنید.

  • سمنو

سَمَنو یا سمنک، خوردنی چسبنده و شیرینی است که از جوانه گندم و آرد درست می‌کنند. آثار قدیمی نشان می دهد خاستگاه این دسر به خراسان کنونی برمی گردد و از آن به عنوان برکت زمین یاد می شود و معمولا در ماه اول بهار پخته می شود. در پخت سمنو از آرد درون جعبه گز به دلیل بافت نرمی که دارد استفاده می شود. این آرد باعث شیرین تر شدن سمنو می شود و در حین پخت نسبت به آرد های دیگر کمتر به هم می چسبد و گوله می شود.

  • انواع کیک، شیرینی و کلوچه

کیک ها از جمله شیرینی های اشتها برانگیزی هستند که خوردن آنها به همراه یک فنجان چای، شیر یا قهوه در یک میان وعده بسیار لذت بخش است. معمولا این محصول جزو فرآورده های قنادی محسوب می شود و دارای انواع مختلف با کالری های متفاوت است. از آرد گز به دلیل بافت نرم این نوع آرد در تهیه ی انواع مختلف کیک شیرینی و کلوچه استفاده می شود.

  • کوکو و کتلت

کوکو یکی از غذاهای معروف ایران است که تخم مرغ ماده ی اولیه برای تهیه ی آن است. برای سفت شدن مایه ی کوکو و کتلت نیز از آرد گز استفاده می شود.

فروشگاه به گز مرکز عرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. از جمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی، گز مظفری، گز آنتیک، گز دردشتی، گز شیرین منش و... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی