کد: 139909054770415122

10 باید و نباید خرید گیت کنترل تردد

کد: 139909054770415122

https://bit.ly/3ld0a4Q

، تهران , (اخبار رسمی): برقراری امنیت و آرامش در هر محیط و سازمانی از موارد مهم و قابل توجه است. با توجه به اطلاعات و شبکه‌های امنیتی در مراکز و سازمان‌های بزرگ، وجود تجهیزات و ابزارهای مختلف جهت برقراری امنیت و کنترل شرایط امری ضروری است.

10 باید و نباید خرید گیت کنترل تردد
خرید گیت کنترل تردد

خرید گیت کنترل تردد برای تمامی مکان‌ها و سازمان‌هایی که افراد زیادی در آن رفت و آمد دارند ضروری است و می‌تواند امری چالش برانگیز باشد،

برقراری امنیت و آرامش در هر محیط و سازمانی از موارد مهم و قابل توجه است. با توجه به اطلاعات و شبکه‌های امنیتی در مراکز و سازمان‌های بزرگ، وجود تجهیزات و ابزارهای مختلف جهت برقراری امنیت و کنترل شرایط امری ضروری است. گیت کنترل تردد یکی از ابزارهای امنیتی برای کنترل رفت و آمد در محیط‌های مختلف است که نیاز به خرید گیت کنترل تردد در بعضی از سازمان ها احساس می شود. ما در این مقاله نکات طلایی برای خرید گیت را توضیح داده ایم، لطفا با ما همراه باشید.

اهمیت گیت کنترل تردد

امروزه مدل‌های مختلفی از گیت‌های کنترل تردد در بازار موجود است که هر کدام کارکرد مخصوصی دارند. خرید گیت در لیست مکان‌ها و سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که افراد زیادی هر روز به آن مکان رفت و آمد دارند به عنوان مثال گیت‌هایی که شما در ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس مشاهده می‌کنید نوعی از این وسیله است که رفت و آمد انبوه مردم را در طول روز کنترل کرده تا با پرداخت بهای بلیت، مسافران سوار وسایل نقلیه عمومی شوند. شرکت‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ در مسیر ورودی خود با نصب گیت کنترل تردد، از ترددهای غیرمجاز جلوگیری کرده و به نوعی نظارت کاملی بر روی شرایط و رفت و آمد افراد خواهند داشت.

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد

استفاده از گیت های کنترل تردد مزایای زیادی دارد که عبارت اند از:

  • برقراری نظم در محیط‌های شلوغ و سازمان‌های پرجمعیت ایجاد امنیت کنترل و نظارت عبور و مرور افراد و کارکنان یک اداره یا سازمان نظارت بر رفتار و عملکرد افراد و کنترل شرایط شناسایی افرادی که اجازه عبور به شرکت یا سازمانی را ندارند تأیید ورود افراد مجاز و کارکنان یک مجموعه نظارت دقیق بر روی رفت و آمد ارباب‌رجوع و مهمانان کاهش نیروی انسانی غیرضروری برای ثبت و کنترل تردد احترام به ارباب‌رجوع ارتقاء و بهبود عملکرد نیروی انسانی کنترل تردد به صورت فرد به فرد احراز هویت به منظور کسب اطمینان از مجوز ورود شخص مانیتورینگ لحظه‌ای تردد

چه مواردی برای خرید گیت کنترل تردد اهمیت دارد؟

1- مکان و نوع کاربری گیت

اولین نکته در خرید گیت، مکان و نوع کاربری گیت است. هدف استفاده از گیت مشخص می‌کند که چه مدل از انواع گیت برای مکان مورد نظر شما ضروری است. فروشگاه‌ها یا مراکز خرید بزرگ معمولاً بیشتر از یک ورودی دارند. شما می‌توانید با توجه به کاربری مکان مورد نظر، از گیت به تعداد بیشتری استفاده کنید.

2- شیوه کارکرد گیت کنترل تردد

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنیم، عملکرد گیت است. به عنوان مثال شرکت یا سازمانی که میزان تردد روزانه در آن بسیار زیاد است، نیازمند نظارت و کنترل بیشتری است. بعضی از انواع گیت بدون تأیید، اجازه ورود افراد را صادر نمی‌کنند و بیشترین میزان امنیت را در آن مکان یا سازمان ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال گیت‌های شیشه‌ای، به حسگرهایی مجهز هستند که در صورت عدم تأییدیه ورود، اجازه تردد به شخص نمی‌دهند. ایستگاه‌های مترو نمونه‌ای از این گیت‌ها هستند که تنها در صورت پرداخت بهای بلیت به شخص اجازه ورود می‌دهند.

3- نحوه جمع آوری اطلاعات و احراز هویت افراد

یکی از قابلیت‌های گیت کنترل تردد، نصب سیستم‌های مختلف احراز هویت بر روی دستگاه است. مجموعه‌های بزرگ و سازمان‌ها می‌توانند بر اساس شرایط موجود و نیاز خود، سیستم‌های متفاوتی مانند اثرانگشت، بارکد، چهره، کارت و... را به گیت کنترل اضافه کنند.

4- قابلیت باز شدن گیت در مواقع اضطراری

به هنگام خرید باید به این موضوع توجه شود که گیت قابلیت تنظیم برای مواقع اضطراری را داشته باشد. بعضی از انواع گیت‌ها با تنظیم بر روی حالت خاموش در شرایط ضروری مانند آتش‌سوزی به صورت اتوماتیک باز شده و قابل استفاده هستند.

5- میزان تردد از گیت

نکته دیگر که به هنگام خرید اهمیت پیدا می‌کند، میزان رفت و آمد و تعداد ورودی‌های مورد نیاز است. هر مرکز خرید، کارخانه یا سازمانی باید بر اساس تعداد افرادی که در روز به آن مکان تردد دارند، اقدام به خرید گیت کند.

6- امکان عبور معلولین از گیت

استفاده از گیت‌های کنترل تردد بر اساس استانداردهای لازم باید امکان رفت و آمد آسان را برای همه افراد فراهم کند. به عنوان مثال یک فرد معلول که بر روی ویلچر می‌نشیند باید از ورودی مخصوص به خود استفاده کند. برای این منظور گیت تردد ویلچر که حدود 85 سانتی‌متر عرض دارد، شرایط را برای عبور و مرور معلولین آسان می‌کند.

7- امکان مانیتورینگ تردد

مانیتورینگ ترددهای روزانه از مواردی است که به هنگام خرید گیت‌ کنترل تردد باید به آن دقت کنید. در بیشتر مکان‌ها مانند اداره‌های دولتی و امنیتی، نیاز به مانیتورینگ امری مهم و قابل توجه است.

8- مجهز بودن گیت به نرم افزارهای جانبی

مجهز بودن گیت‌ها به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جانبی نکته دیگری است که به هنگام خرید باید به آن دقت کنیم. هر مکان بر اساس عملکرد و میزان تردد به سیستم‌هایی همچون بارکدخوان، اتوماسیون و... نیاز دارد.

9- کیفیت بالای گیت کنترل تردد

به هنگام خرید باید به ساختار و اجزای تشکیل‌دهنده گیت نیز توجه داشته باشیم. یک گیت با کیفیت مطلوب دارای حسگرهای هوشمند بسیار قوی است. جنس اهرم، شیشه و باله‌های گیت‌های مختلف از دیگر مواردی است که اهمیت بسیاری دارد. بدنه دستگاه، فیلتر هوا و رطوبت، خروجی اضطراری، کنترل پنل یا صفحه نمایشگر و... از اجزای تشکیل‌دهنده یک گیت هستند که در عملکرد بهتر دستگاه نقش دارند.

10- پشتیبانی گیت کنترل تردد

پشتیبانی و خدمات پس از فروش جزو وظایف شرکت فروشنده گیت است و در تحقیقات اولیه باید از نحوه پشتیبانی گیت‌های کنترل دسترسی در موارد مختلف اطمینان حاصل کنید تا در مورد تعمیر یا جایگزین نمودن قطعات گیت و یا تنظیمات نرم افزاری، با مشکل روبرو نشوید.

انواع گیت کنترل تردد

گیت‌های کنترل تردد به چهار دسته‌ی اصلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • گیت کنترل تردد اهرمی گیت کنترل تردد شیشه‌ای گیت کنترل تردد تمام قد گیت کنترل تردد سویینگ

در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها پرداخته ایم.

گیت کنترل تردد اهرمی

شما گیت اهرمی را در ورودی ایستگاه‌های اتوبوس و بعضی از مجموعه‌های ورزشی و تفریحی مشاهده کرده‌اید. این گیت یکی از پرکاربردترین انواع گیت‌های کنترل تردد در مکان‌های مختلف است. در واقع اهرم‌های این دستگاه رفت و آمد افراد را کنترل کرده و به نوعی اجازه ورود صادر می‌کنند.

این مدل از گیت‌ها به سه نوع سه اهرمی، دو اهرمی و تک اهرمی تقسیم می‌شوند. گیت سه اهرمی به سه میله یا بازو مجهز شده که با بهره‌گیری از سیستمی هوشمند عمل می‌کند. کارایی این گیت بر اساس دوطرفه یا یک‌طرفه بودن آن مشخص می‌شود.

گیت‌های اهرمی دو‌طرفه به حافظه‌ای داخلی مجهز هستند و دستگاه رویدادها و خطاها را به صورت اتوماتیک در این حافظه ثبت می‌کند، همچنین این گیت‌ها دارای فیوز ایمنی هستند، یکی از مزیت‌های گیت دو اهرمی در این است که به هنگام نیاز و موقعیت‌های پرتردد، رفت و آمد آسان‌تر صورت می‌گیرد.

گیت کنترل تردد شیشه‌ای

گیت‌های شیشه‌ای به سیستم رانش الکترومکانیکی مجهز هستند و در مکان‌هایی مانند استادیوم‌های ورزشی، دانشگاه، سازمان‌ها، کارخانه‌های بزرگ و... استفاده می‌شوند. جنس باله‌های گیت شیشه‌ای از جنس شیشه سکوریت و پلکسی ضد رطوبت است که خریداران می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از این دو مدل را انتخاب کنند. همچنین از این دستگاه می‌توان برای حضور و غیاب، دسترسی و کنترل پرداخت بلیت نیز استفاده کرد.

گیت کنترل تردد تمام قد

یکی از بهترین انواع گیت برای مکان‌هایی که نیاز به کنترل امنیت بیشتری دارد، گیت تردد تمام قد است. با نصب این نوع گیت نظارت بیشتری از میزان تردد صورت می‌گیرد. همچنین افراد تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند بدون عبور از گیت وارد مکان مورد نظر شوند.از گیت کنترل تردد تمام قد در مکان‌هایی مانند استادیوم‌های ورزشی، سازمان‌های دولتی و امنیتی، وزارتخانه‌ها، سفارت‌خانه و... استفاده می‌شود.

گیت کنترل تردد سویینگ

گیت کنترل تردد سویینگ، با جنس تمام استیل و با ابعادی استاندارد، برای سهولت در تردد معلولین و افراد، در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلفی همچون سازمان‌ها، ادارات، مجموعه‌های تولیدی، ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، باشگاه‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. ‌‌گیت‌های سویینگ اتوماتیک بوده و به وسیله اکسس کنترل هویت فرد تشخیص می یابد، سپس باله با زاویه 90درجه، به سمت مخالف حرکت ‌می‌کند و پس از خروج فرد از گیت به آرا‌می‌ بسته ‌می‌شود. این گیت به دلیل امکانات مناسب برای تردد معلولین و همچنین سهولت در حمل بار، در سازمان‌ها و شرکت‌ها پر کاربر است. قابلیت تجهیز دستگاه به سیستم‌های حضور غیاب و اکسس کنترل‌ها از دیگر مزایای این دستگاه به شمار ‌می‌آید.

نتیجه گیری و جمع بندی

امروزه نیاز به برقراری نظم و امنیت در بخش‌های مختلف جامعه بیشتر از قبل حس می‌شود. با پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات و ابزارهای متنوعی برای ایجاد این آرامش و امنیت ساخته و تولید می‌شوند. گیت‌های کنترل تردد از بهترین دستگاه‌ها برای برقراری نظم و کنترل بهینه رفت و آمد و شناسایی افراد هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید