کد: 140012255772715122

اهمیت گیت بازرسی در فرودگاه

کد: 140012255772715122

https://bit.ly/3qErK0i

، تهران , (اخبار رسمی): فرودگاه مکانی است که مسافران زیادی به قصد سفر با فرهنگ‌های مختلف در آن تردد می‌کنند، بنابراین امنیت فرودگاه مسئله بسیار مهمی می‌باشد که باید مورد توجه قرار داد.

استفاده از حمل و نقل هوایی یک راه بسیار راحت و سریع برای سفر کردن است، همچنین ایجاد یک سفر امن و مطمئن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. گیت بازرسی فلزیاب انواع مختلفی دارد، که از زمان ورود شما به سالن فرودگاه تا گرفتن کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما جهت امنیت پرواز باید آن‌ها را پشت سر بگذارید. همه ما می‌دانیم که زمان بسیار ارزشمند است، وجود گیت‌های بازرسی سبب تسریع عملکرد و در نتیجه کاهش خطای انسانی در بازرسی بدنی افراد می‌شود.

 

گیت بازرسی چیست؟
از این دستگاه در مکان‌هایی که دارای حساسیت بالای امنیتی هستند، به منظور شناسایی و کشف اشیا ممنوعه استفاه می‌شود. از کاربرد گیت‌های بازرسی فلزیاب می‌توان در فرودگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس، کنسرت‌ها، دفاتر مقامات عالی رتبه کشور، مراکز دولتی، انبار ها و… نام برد.

نحوه عملکرد گیت بازرسی

سنسورهای مختلفی در دیواره‌های گیت‌ها استفاده شده که ضریب حساسیت آن‌ها قابل تنظیم است. این سنسورها در برابر فلزها با آلیاژهای مختلف، حساسیت یکسانی ندارند. این دستگاه از ورود اشیای غیر مجاز مثل اسلحه، گوشی همراه و دیگر اشیا فلزی خطرناک جلوگیری کرده و به محض شناسایی هشداری به صدا درآمده و چراغ‌های LED تعبیه شده در ستون‌های گیت، ماموران حراست را از وجود اشیای فلزی مربوطه مطلع می‌نماید.

گیت بازرسی فرودگاه
فرودگاه مکانی است که مسافران زیادی به قصد سفر با فرهنگ‌های مختلف در آن تردد می‌کنند، بنابراین امنیت فرودگاه مسئله بسیار مهمی می‌باشد که باید مورد توجه قرار داد. یکی از مواردی که در امنیت فرودگاه نقش دارد گیت‌های بازرسی است، که به‌ عنوان یک سیستم امنیتی و حفاظتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همگی ما تجربه انتظار طولانی مدت در سالن انتظار را داشته‌ایم و برخورد جدی ماموران امنیتی فرودگاه و صف‌های طولانی شاید خاطر شما را آزرده کرده باشد، اما رعایت همه‌ی این اصول برای ایجاد یک سفر ایمن و راحت ضروری است. کارمندان امنیتی فرودگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با زیر نظر داشتن تمام جزییات و رفتارهای مسافران سعی می‌کنند تا تمامی وظایف خود را به درستی انجام دهند.

عملکرد القاء پالس (PI)

در این سیستم با القای یک جریان الکتریکی داخل سیم پیچ یک پالس ارسالی قوی و کوتاه تولید می‌شود، اگر پالس ارسالی با یک فلز برخورد داشته باشد، سبب ایجاد یک پالس برگشتی می‌شود. پالس برگشتی باعث ایجاد یک جریان بسیار کوتاه در سیم پیچ فلزیاب شده و در صورت شناسایی فلز صدای دستگاه تغییر می‌یابد. ماموران امنیتی فرودگاه‌ها با بازرسی بدنی و بررسی دقیق چمدان‌ها کاملا هوشیارانه امور را کنترل می‌کنند و در صورت وجود کالای غیر مجاز می‌توانند آن را نزد خود نگه ‌دارند و یا در صورت لزوم برخورد لازم را داشته باشند.

دو عامل تاثیرگذار بر کارایی گیت بازرسی
محل قراری گیت بازرسی

عوامل فیزیکی و محیطی نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود. عاملی مانند حداقل فاصله گیت با فلزاتی که در اطراف گیت بازرسی قرار دارند.

سرعت عبور از دستگاه

می‌بایست برای بهبود قدرت تشخیص ضریب حساسیت دستگاه را متناسب با سرعت عبور عابرین تنظیم نمود.

چند راهکار برای افزایش سرعت بازرسی بدنی افراد
همانطور که گفتیم شاید ماندن طولانی مدت در صف گیت‌های بازرسی برای ما خوشایند نباشد از این رو می‌توان با چند راهکار ساده و کاربردی از هدر رفتن وقت جلوگیری نمود.

فاکتور های مهم در خریداری گیت بازرسی فرودگاه
قیمت گیت بازرسی فلزیاب

قیمت مقرون به صرفه یکی از مهم‌ترین فاکتور برای خرید دستگاه گیت بازرسی فلزیاب می‌باشد. تعداد زون و کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه عوامل موثری در قیمت گذاری دستگاه است.

میزان حساسیت سازمان‌ها از نظر حفظ نظم و امنیت

میزان حساسیت سازمان‌ها یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که هنگام تهیه دستگاه بازرسی باید مورد توجه قرار داد.

ابعاد دستگاه

داشتن ابعاد و وزن متناسب به همراه بدنه مقاوم یکی از مزیت‌های مهم گیت بازرسی است که باید در هنگام خرید این دستگاه در نظر داشت. همچنین فراهم کردن یک شرایط ایزوله اولیه مانند دور نگه داشتن دستگاه از تابش نور مستقیم، باد و باران و در مجاورت قرار ندادن دستگاه در کنار کابل برق فشار قوی و… نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

تعداد مناطق حساس در گیت بازرسی

قبل از انتخاب دستگاه باید هدف خود را از خرید گیت بازرسی مشخص کنید، به عنوان مثال دستگاه ۱۸ زون در مکان‌های که حساسیت کاری کمتری دارند و دستگاه ۳۳ زون در مکان‌هایی باحساسیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه سطح حساسیت یک فلزیاب بیشتر باشد دارای قدرت بالاتری برای شناسایی کوچک‌‌‌‌ترین قطعات فلزی می‌باشد.

https://www.tigerteco.com/blog/inspection/inspection-gate-at-the-airport/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف