کد: 140101085785615122

مجوز تردد با دستگاه اکسس کنترل

کد: 140101085785615122

https://bit.ly/3qHoNw2

، تهران , (اخبار رسمی): جرأت می‌توان گفت کار حفاظت و حراست یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین شغل‌ها است، که نیازمند به دقت و توجه زیادی دارد. چرا که نگهبانان مسئول پاسداری و نگهداری از یک مکان خاص هستند.

دستگاه‌ کنترل دسترسی نمونه‌ای از این دستگاه‌های هوشمند است، که می‌تواند به عنوان یک نگهبان جایگزین یا کمکی وارد عمل شوند و نیاز ما را به منابع انسانی کم‌تر کند. اکسس کنترل دستگاهی برای بالا بردن ضریب امنیت و سطح اطمینان بخشی در قسمت‌های مختلف سازمان‌ها قابل استفاده است. به بیان ساده‌تر شما می‌توانید اجازه ورود و خروج به یک مکان خاص را محدود به یکسری افراد کنید تا از ایجاد ناامنی و هرج‌ومرج جلوگیری کنید.

خیلی از ما در طول روز با گیت‌های تردد و دستگاه اکسس کنترل سر و کار داریم‌، به عنوان مثال در ترمینال‌ها، ایستگاه اتوبوس، مترو، محل کار، مجتمع‌های مسکونی و… که با استفاده از کارت‌های مغناطیسی، اثر انگشت و تشخیص چهره امکان استفاده از خدمات مورد نظر را پیدا خواهیم کرد.

روش های مختلف عملکرد اکسس کنترل

 اکسس کنترل اثر انگشتی

اثر انگشت هر فردی منحصربه‌فرد است و در طول عمر هیچ تغییری نمی‌کند، از این رو می‌توان به عنوان ابزاری برای تشخیص هویت استفاده کرد. تعریف اثر انگشت راهی مطمئن است، که این امکان را به افراد می‌دهد تا اجازه ورود به بخش‌های مختلف را داشته باشند. در دستگاه‌های کنترل دسترسی تایگر از سنسور اثر انگشتی بسیار قوی و دقیق استفاده شده و توانایی شناسایی افراد را در کسری از ثانیه فراهم می‌کند. اکسس کنترل تشخیص چهره
اه دیگر برای تشخیص هویت افراد استفاده از ثبت چهره است. این دستگاه‌ها با بهره‌مندی از جدیدترین الگوریتم تشخیص چهره قادر به شناسایی افراد در کمترین زمان ممکن هستند. دوربین‌های به کار رفته در این دستگاه‌ها به راحتی قابلیت تشخیص چهره تا فاصله ۳ متری را فراهم می‌کنند.

اکسس کنترل کارتی

کارت‌های RFID کارت‌هایی سبک و کم حجم هستند که حمل آن‌ها بسیار راحت است. کارت‌های RFID بدون تماس، قابلیت دسترسی و کنترل تردد را برای کاربران میسر می‌کند، که با توجه به این نکته در بیمارستان‌ها و اماکنی که رعایت اصول بهداشتی ضروریست گزینه بسیار مناسبی است.

اکسس کنترل کد رمز (پین)

دستگاه اکسس کنترل رمزی امکان آن را می‌دهد، تا با اختصاص دادن یک کد مربوط به هر فرد، اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف را داشته باشند.

مجوز کنترل دسترسی در چه بخش‌ هایی مهم است ؟

ورود و دسترسی به یک سری از مکان‌ها به دلیل حساس بودن از لحاظ امنیتی، نیازمند کنترل رفت و آمد اشخاص به آن بخش است. به عنوان مثال:

  • حفاظت از ساختمان‌ها در برابر دسترسی‌های غیرمجاز
  • حفاظت از اتاق‌های دیتا سنتر و سرورها
  • کنترل رفت و آمد کارکنان به بخش‌های مختلف شرکت
  • کاهش ریسک دسترسی غیرمجاز در همه شرکت‌ها
  • کنترل تردد در اماکن ورزشی و سازمان‌ها
  • نظارت و اجازه دسترسی به آسانسورها و استفاده از پارکینگ
  • نظارت و کنترل عبور و مرور افراد در مراکز حساس نظامی

 مهم ترین نکات خرید دستگاه کنترل دسترسی

برای انتخاب یک دستگاه کنترل دسترسی باید چند سوال مهم را از خود بپرسید:

  •  بهترین دستگاه کنترل تردد متناسب با کاربرد مورد نظر شما چیست؟
  • این دستگاه را برای چه مکانی در نظر دارید؟ تعداد حدودی افرادی که می‌خواهند از این دستگاه استفاد کنند چند نفر است؟
  • چه مکانی را برای نصب این دستگاه در نظر گرفته‌اید؟
  •  ترجیح می‌دهد از کدام ویژگی‌های بیولوژیکی ( اثر انگشت، تشخیص چهره، تشخیص عنبیه و…) برای احراز هویت استفاده کنید؟

از آنجایی که سیستم کنترل دسترسی مورد نیاز در یک ساختمان اداری بزرگ با یک کلینیک درمانی کاملا متفاوت است، پس باید با توجه به گستردگی مکانی که در نظر داریم اقدام به خرید دستگاه کنترل دسترسی مناسب نمود. همچنین باید تمامی شرایط اعم از موقعیت آب و هوایی، تعداد کاربران، میزان ترددها در طول روز و… را در نظر گرفت و با اعمال این فیلترها کاربردی‌ترین دستگاه کنترل دسترسی را انتخاب کرد. مطرح کردن همگی این سوال‌ها در انتخاب درست و مناسب یک دستگاه کنترل دسترسی کمک شایانی به شما می‌کند.

نرم افزار کنترل دسترسی
اکثر دستگاه‌های کنترل دسترسی قابلیت اتصال به انواع پورت‌هایUSB ، WIFI و شبکه‌های LAN را دارند، که می‌توان تمامی اطلاعات و گزارشات ثبت شده را به دستگاه دیگر انتقال داد و یک نسخه پشتیبان تهیه کرد. همچنین این امکان را به کاربر می‌هد تا از مسافت‌های بسیار زیاد قادر به کنترل و مدیریت تردد پرسنل خود باشند. همچنین یک نرم افزار کنترل دسترسی قدرتمند قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد...

ادامه مطلب را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.tigerteco.com/blog/access-control/traffic-license-with-access-control/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف