اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909084775115577

در موسسه اوسان برگزار می شود

کارگاه داستان نویسی آنلاین با احسان عبدی پور

کد: 139909084775115577

https://bit.ly/3o5P17H

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه داستان‌نویسی احسان عبدی پور نیز قرار است از روایت‌ها و خرده روایت‌های پیرامون ما، داستانی منسجم بسازد. همه آنچه که گاه ما به آن‌ها بی‌توجه‌ایم و از کنارشان به‌سادگی عبور می‌کنیم. عبور از ابزارهای کلیشه‌هایی برای نوشتن و راه یافتن به نوعی دید و نگاه تازه برای قصه‌گفتن.

کارگاه داستان نویسی آنلاین با احسان عبدی پور در موسسه اوسان
کارگاه آنلاین داستان نویسی احسان عبدی پور

کارگاه داستان نویسی پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 به شیوه آنلاین در موسسه فرهنگی هنری اوسان برگزار می‌شود تا مخاطبانی از سراسر ایران بتوانند امکان حضور در این کلاس را داشته باشند.

بشر از ابتدای حیات خود، انسان راوی بوده است؛ حتی وقتی نگاره‌هایی را روی دیواره غار نقاشی می‌کرد تا موجودیت و هویت خود را برای دیگران فاش کند. انسان راوی حتی نقل روزمره‌های خود در حال روایت قصه است. قصه‌گفتن نه تنها بخشی از موجودیت انسان است، بلکه همواره به او کمک کرده است تا بتواند مسائلش را حل و فصل کند و در دوره‌هایی که کلام مستقیم و سرراست در حکومت‌های سیاسی ممنوع شده بود، قصه‌گفتن و داستان‌سرایی و داستان‌نوشتن مفری برای شرررایط حاکم بود تا نویسندگان بتوانند نقد خود به حکومت و شرایط موجود را بازگو کنند.

از همین روی است که داستان همواره نقش مهم و کلیدی در زندگی بشر در طول تاریخ بر عهده داشته است و امروزه نثر گوی سبقت را از شعر ربوده  تا انسان همیشه عجول و گاه منزوی دنیای مدرن به جهان خیالی داستان‌ها پناه ببرد و دمی در داستان‌ها بیاساید. کارگاه داستان‌نویسی احسان عبدی پور نیز قرار است از رایت‌ها و خرده روایت‌های پیرامون ما، داستانی منسجم بسازد. همه آنچه که گاه ما به آن‌ها بی‌توجه‌ایم و از کنارشان به‌سادگی عبور می‌کنیم. عبور از ابزارهای کلیشه‌هایی برای نوشتن و راه یافتن به نوعی دید و نگاه تازه برای قصه‌گفتن.

تاریخ و ساعت برگزاری کارگاه داستان نویسی

این کارگاه پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 به شیوه آنلاین در موسسه فرهنگی هنری اوسان برگزار می‌شود تا مخاطبانی از سراسر ایران بتوانند امکان حضور در این کلاس را داشته باشند. احسان عبدی پور، فیلمنامه‌نویس، نویسنده و کارگردان سینما، نگاهی تصویری به داستان در این کارگاه‌ها خواهد داشت.

درباره مدرسه اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان با هدف شاهنامه‌پژوهی و شناخت حکیم فردوسی توسی، پایه و ریشه‌های زبان فارسی و شعر فارسی فعالیت خود را آغاز کرده است. موسسه اوسان شناخت شاهنامه چه از لحاظ زبانی و چه از لحاظ تاریخی و سیاسی و اسطوره‌شناسی و از لحاظ قدرت شعری را ضرورت امروز ایرانیان می‌داند. در پی این ضرورت، پرداختن به ادبیات فاخر در زمینه رمان‌نویسی، داستان کوتاه، ترجمه از زبان‌های گوناگون، فیلمنامه‌نویسی که پایه و قوت سینما به آن وابسته است، نمایشنامه‌نویسی و بررسی تاریخ ادبیات ایران و جهان در دستور کار قرار گرفت تا در این آشفته‌بازار «هر دم از باغ بری می‌رسد»، آن بخش از ادبیات که جریان‌ساز و راهگشاست، جانی دوباره یابد.

از این روی مؤسسه اوسان اقدام به برگزاری دوره‌هایی در این زمینه‌ها با مدرسان و بزرگانی از هر حوزه کرده است تا بتواند گامی مؤثر در بهبود شرایط ادبیات امروز بردارد و از زمان تأسیس تاکنون توانسته فارغ‌التحصیلانی در این رشته‌ها داشته باشد که بلافاصله وارد بدنه اصلی ادبیات شده‌اند و به فعالیت مشغول شده‌اند.

واژه اوسان به معنی افسانه و قصه است؛ قصه‌هایی که ریشه در واقعیت دارند و پایه اصلی شاهنامه را می‌سازند. انتخاب این واژه با تلفظ باستانی آن، نگاهی معطوف به اصالت و ریشه طولانی قصه‌گویی در فرهنگ ایران باستان دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی هنری اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی با هدف ارتقاع سطح کیفی آثار فعالان در حوزه ادبیات، فلسفه، سینما و تاتر می کند و برای این منظور از همراهی جمعی از نویسندگان، مدرسان، شاعران، مترجمان و پژوهندگان در حوزه بزرگسالان و کودک و نوجوان سود جسته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش