اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909164792515577

کارگاه آنلاین آموزش رمان نویسی

شناسایی و شکار رمان

کد: 139909164792515577

https://bit.ly/36P4Mu3

، تهران , (اخبار رسمی): پروژه‌ی حاضر را می‌توان به شکل کارگاهی به معنای واقعی تعریف کرد: کارگاهی که تولیدِ عملاً جمعی را هدف قرار می‌دهد، چه تولیدِ رمان و چه تولیدِ دانش هر چند خطر کردن خصلتِ ویژه‌ی هر عملِ جدیدی است و احتمالِ شکست خوردن و بی‌راهه رفتن نیز باید در پیش‌فرض‌هایش لحاظ شود.

کارگاه آنلاین آموزش رمان نویسی
کارگاه آنلاین رمان نویسی موسسه اوسان

چگونه می‌شود داستان نویسی و رمان ‌نویسی را تدریس کرد، بدونِ این که به دامِ بازتولیدِ کلیشه‌های «دوره‌های نوشتارِ خلاق» افتاد؟

پروژه‌ی حاضر را می‌توان به شکلِ کارگاهی به معنای واقعی تعریف کرد: کارگاهی که تولیدِ عملاً جمعی را هدف قرار می‌دهد، چه تولیدِ رمان و چه تولیدِ دانش هر چند خطر کردن خصلتِ ویژه‌ی هر عملِ جدیدی است و احتمالِ شکست خوردن و بی‌راهه رفتن نیز باید در پیش‌فرض‌هایش لحاظ شود.

حال، با این مقدمات، می‌توان گفت تلاشِ نظری برای شناختِ کارکردهای ویژه‌ی رمان و ماهیتِ بن‌بستِ کنونیِ آن، در کنارِ تولیدِ جمعی «رمان»، بدونِ درغلتیدن به منطقِ تخصص‌گرایی و مدیریتِ صنعتی، هدفِ این کارگاه است نه عرضه‌ی دستورالعملی، و لو جدیدتر و پیش‌روتر.

پیش نیاز جهت شرکت در کارگاه رمان نویسی

مسلم است که تنها شرطِ حضور در این پروژه، علاقه‌ و دغدغه‌ی جدی در باب نوشتن داستان، خصوصاً رمان، باشد و نه داشتنِ عنوانِ رسمیِ نویسنده (چاپِ کتاب، گذراندنِ این یا آن دوره).

به مرور، اندک اندک، و پیش از شروعِ کارگاه رمان فوق، کلیاتِ بحث‌ها (مراجعِ نظریِ پیشنهادی) و شکلِ عملیِ فعالیت توضیح داده می‌شود.

به عنوانِ مثال، اندیشه‌های فردریک جیمسن و فرانکو مورتی، در کنارِ شناختِ مدرنیسم، خصوصاً ایده‌های ژان-میشل راباته، از بهترین راهنماها در این مسیر است که شرحِ برخی از آن‌ها، جزئی از فعالیت فوق خواهد بود.

مدرس: شهریار وقفی پور

پنجشنبه ها – ۱۶ تا ۱۸

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی هنری اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی با هدف ارتقاع سطح کیفی آثار فعالان در حوزه ادبیات، فلسفه، سینما و تاتر می کند و برای این منظور از همراهی جمعی از نویسندگان، مدرسان، شاعران، مترجمان و پژوهندگان در حوزه بزرگسالان و کودک و نوجوان سود جسته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب