اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910074835515577

کودکان داستان می‌گویند

کارگاه داستان‌نویسی نوجوانان با آتوسا صالحی

کد: 139910074835515577

https://bit.ly/3igDVes

، تهران , (اخبار رسمی): گرایش به نوشتن در بسیاری از کودکان از همان اوان کودکی بروز و ظهور می‌یابد و کودکان و نوجوانان با نزدیک بودن به جهان کودکانه و درک دقیق و درست از پیرامون خود، قصه‌گویان بهتری هستند، قصه‌گویانی که گاه در حد روایت‌های شفاهی باقی می‌مانند و به‌سرعت فراموش می‌شوند.

کارگاه داستان‌نویسی نوجوانان
کارگاه داستان‌نویسی نوجوانان موسسه اوسان با آتوسا صالحی

گرایش به نوشتن در بسیاری از کودکان از همان اوان کودکی بروز و ظهور می‌یابد و کودکان و نوجوانان با نزدیک بودن به جهان کودکانه و درک دقیق و درست از پیرامون خود، قصه‌گویان بهتری هستند، قصه‌گویانی که گاه در حد روایت‌های شفاهی باقی می‌مانند و به‌سرعت فراموش می‌شوند. بدون تردید کودکان به تمرین نوشتن نیاز دارند، به شجاعت بروز احساساتشان و تمرین گسترش تخیل. از این روی نیاز دارند تا منسجم و مستمر بنویسند و ایراداتشان را بفهمند و با برطرف‌کردنشان به نوشته‌هایش امید بیشتری پیدا کنند.

از آنجایی که باور به استعداد و تلاش نوجوانان از اهداف موسسه فرهنگی هنری اوسان است، بنا بر این است که در این کوشش همراه نوجوانان در روایت‌های داستانی‌شان باشند. با این هدف، موسسه فرهنگی هنری اوسان کارگاه داستان ‌نویسی نوجوانان را برگزار می‌کند. مدرس این کارگاه آتوسا صالحی، نویسنده، شاعر و مترجم کودکان و نوجوانان و سرویراستار نشر افق در بخش کودک و نوجوان است. این کارگاه روزهای سه شنبه، ساعت 16 تا 18 در 8 جلسه 2 ساعته برگزار خواهد شد. این کارگاه برای نوجوانان 12 تا 16 سال خواهد بود.

درباره موسسه اوسان

مؤسسه فرهنگی هنری اوسان با هدف شاهنامه‌پژوهی و شناخت حکیم فردوسی توسی، پایه و ریشه‌های زبان فارسی و شعر فارسی فعالیت خود را آغاز کرده است. مؤسسه اوسان شناخت شاهنامه چه از لحاظ زبانی و چه از لحاظ تاریخی و سیاسی و اسطوره‌شناسی و از لحاظ قدرت شعری را ضرورت امروز ایرانیان می‌داند. در پی این ضرورت، پرداختن به ادبیات فاخر در زمینه رمان‌ نویسی، داستان کوتاه، ترجمه از زبان‌های گوناگون، فیلمنامه‌نویسی که پایه و قوت سینما به آن وابسته است، نمایشنامه‌ نویسی و بررسی تاریخ ادبیات ایران و جهان در دستور کار قرار گرفت تا در این آشفته‌بازار «هر دم از باغ بری می‌رسد»، آن بخش از ادبیات که جریان‌ساز و راهگشاست، جانی دوباره یابد.

از این روی مؤسسه اوسان اقدام به برگزاری دوره‌هایی در این زمینه‌ها با مدرسان و بزرگانی از هر حوزه کرده است تا بتواند گامی مؤثر در بهبود شرایط ادبیات امروز بردارد و از زمان تأسیس تاکنون توانسته فارغ‌التحصیلانی در این رشته‌ها داشته باشد که بلافاصله وارد بدنه اصلی ادبیات شده‌اند و به فعالیت مشغول شده‌اند.

معنای واژه اوسان

واژه اوسان به معنی افسانه و قصه است؛ قصه‌هایی که ریشه در واقعیت دارند و پایه اصلی شاهنامه را می‌سازند. انتخاب این واژه با تلفظ باستانی آن، نگاهی معطوف به اصالت و ریشه طولانی قصه‌گویی در فرهنگ ایران باستان دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی هنری اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی با هدف ارتقاع سطح کیفی آثار فعالان در حوزه ادبیات، فلسفه، سینما و تاتر می کند و برای این منظور از همراهی جمعی از نویسندگان، مدرسان، شاعران، مترجمان و پژوهندگان در حوزه بزرگسالان و کودک و نوجوان سود جسته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | نشریات و کتاب