اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909194799815577

بازخوانی و تحلیل ادبیات کهن و مدرن ایران

کد: 139909194799815577

https://bit.ly/3n6SmmR

، تهران , (اخبار رسمی): ادبیات جهان از گیلگمش، نخستین حماسه بشری در جهان تا داستان‌های پست‌مدرن، از نخستین شعرهای هجایی اشوزرتشت تا شعر آزاد، از شاهنامه فردوسی تا خوان هشتم مهدی اخوان ثالث، از رمانس‌های عاشقانه تا داستان ساکاس در ایسلندِ سده یازدهم میلادی که در مرز میان سنت و رمان مدرن قرار گرفت.

مجله ادبی هنری اوسان
مجله ادبیات و هنر اوسان

ادبیات و هنر با تاریخی به اندازه حضور بشر روی کره خاکی و به وسعت جغرافیای پراکندگی انسان روی زمین قدمت دارد و گسترده است.

ادبیات و هنر همان جنبه‌هایی از زندگی بشراند که می‌توانند معنای زیستن و زندگی را در قرن تکنولوژی و سرعت و البته کمرنگ شدن جنبه‌های دراماتیک انسان مدرنِ شهری، قابل تحمل‌تر و زیباتر کنند.

ادبیات و هنر آن بخش‌های نادیده و درونی نگاه و روح آدمی را به نمایش می‌گذارند که تنها از راه هنر می‌توانند به ذهن و اندیشه آدمی نمود بیرونی و عینی دهند تا علم روانکاوی و نشانه‌شناسی به مطالعه و شناخت انسان بنشیند؛ چه انسان معاصر و چه انسان غارنشین از هر فرهنگ و تمدنی که توانسته به‌واسطه نقش‌ها و نگاره‌ها ردپایی از اندیشه و بودنِ خود برجای بگذارد.

ادبیات و هنر با تاریخی به اندازه حضور بشر روی کره خاکی و به وسعت جغرافیای پراکندگی انسان روی زمین قدمت دارد و گسترده است؛

ادبیات جهان از گیلگمش، نخستین حماسه بشری در جهان تا داستان‌های پست‌مدرن، از نخستین شعرهای هجایی اشوزرتشت تا شعر آزاد، از شاهنامه فردوسی تا خوان هشتم مهدی اخوان ثالث، از رمانس‌های عاشقانه تا داستان ساکاس در ایسلندِ سده یازدهم میلادی که در مرز میان سنت و رمان مدرن قرار گرفت، از دون کیشوتِ سروانتس که سرآغاز جریان رمان مدرن در قرن هفدهم میلادی بود تا یولیسز جیمز جویس که به رمان مدرن معنا داد، از قصه‌های هزار و یک شب تا بوف کور صادق هدایت، از نمایشنامه اودیپ سوفوکل تا کرگدن اوژن یونسکو، همه و همه تلاشی در جهت حفظ بقا و ماندگاری نسل‌های بشری و معنا بخشیدن به زمان و مکان بوده‌اند.

اکنون حجم عظیمی از آثار باقی‌مانده از دستبردِ روزگار، پیش روی مخاطب قرن حاضر است که گاه به سردرگی او در انتخاب‌هایش می‌انجامد. از این روی، از نخستین کاغذ اخبار تا مجله‌های الکترونیکی قرن تکنولوژی کوشیده‌اند با تحلیل و نقد گنجینه‌های گذشته و آثار هر روزه خلق شده در سراسر جهان، به راهگشایی انتخاب‌های مخاطبان و روشن شدن ذهنیت آنان نسبت به اثر کمک کنند.

مجله ادبیات و هنر اوسان بی‌هیچ ادعایی مبنی بر متفاوت بودن، تنها می‌کوشد تا بی‌ هیچ قضاوت و سوگیری، متن هر اثر را ملاک قرار داده و تا حد ممکن بهترین انتخاب و بررسی را با کمک و همراهی گروهی از صاحب‌نظران، پیش روی خواننده کنجکاو و جست‌وجوگر قرار دهد.

از این روی احترام به مخاطب، نخستین قرار این مجله است و باشد که تا پایان راه، بر سر قرار بماند و بتواند همواره همراه مخاطبان خود باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی هنری اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی با هدف ارتقاع سطح کیفی آثار فعالان در حوزه ادبیات، فلسفه، سینما و تاتر می کند و برای این منظور از همراهی جمعی از نویسندگان، مدرسان، شاعران، مترجمان و پژوهندگان در حوزه بزرگسالان و کودک و نوجوان سود جسته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب