اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909084776115418

راه‌های افزایش سئو سایت

آموزش کاربردی تکنیک‌های سئو سایت

کد: 139909084776115418

https://bit.ly/3nZdEmm

، مشهد , (اخبار رسمی): در آموزش تکنیک‌های سئو سایت، بعضی از اصول اولیه‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بررسی می‌کنیم و بعد می‌رویم سراغ ۳ تکنیک طلایی، همان نکاتی که به آن‌ها نیاز دارید تا راه صد ساله را یک شبه طی کنید و به آرزویتان، یعنی صفحه‌ی نخست گوگل برسید!

آموزش کاربردی تکنیک‌های سئو سایت
آموزش کاربردی تکنیک‌های سئو سایت

 بهینه‌سازی محتوا: محتوای سایت شما، همان متن‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی هستند که در آن دیده می‌شود. جمله‌بندی‌ها نباید طولانی و گیج‌کننده باشند، علائم نگارشی باید به درستی رعایت شود و در پایان هر جمله، نقطه گذاشته شود. آپلود عکس‌های حجیم در صورتی که امکان بهینه کردن آن‌ها وجود داشته باشد، فقط به سقوط سرعت وب‌سایت شما کمک می‌کند، پس از بهینه‌سازی تصاویر هرگز غافل نشوید. بهینه‌سازی url هم از آن نکاتی‌ست که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. url باید انگلیسی، مختصر و مفید باشد.

 استفاده‌ی درست از کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی، از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی محسوب می‌شود. اینکه شما بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند، چه نیازهایی دارند و آن‌ها را با چه کلماتی سرچ می‌کنند، می‌تواند دید بسیار خوبی برای ادامه‌ی مسیر کسب و کار و تولید محتوا به شما بدهد.

 انتخاب هاست و دامنه مناسب: شاید تعجب کنید که این مورد را در اینجا می‌بینید، اما باید بگویم که هاست و دامنه‌ی مناسب، از ملزومات سئوی سایت هستند. دامنه‌ای که به درستی انتخاب شده باشد، می‌تواند بیشتر در ذهن مخاطبان بماند و این شانس را به شما می‌دهد تا توسط افرادی که آن را به ذهنشان سپرده‌اند، سرچ شوید. خرید هاست مناسب هم برای سرعت سایت، که تاثیر مستقیم روی سئو دارد، بسیا واجب است.

 موبایل فرندلی بودن سایت: امروزه دیگر کمتر کسی با سیستم‌های پی سی یا لپتاپ در اینترنت سرچ می‌کند. با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، اکثر افراد از این وسیله برای گشتن در دنیای مجازی استفاده می‌کنند، پس اگر سایت شما در دستگاه موبایل به خوبی نمایش داده نشود و یا دچار مشکل باشد، قطعا کاربران در مدت زمان کوتاهی پس از باز کردن آن، صفحه را ترک می‌کنند. به این صورت گوگل متوجه می‌شود که مشکلی وجود دارد که کاربران به این سرعت سایت شما را ترک می‌کنند، پس مخاطبان عزیزش را دیگر به سمت شما نمی‌فرستد و آن سایت را به ناکجا آباد منتقل می‌کند!

 بروزرسانی محتوای قدیمی: گوگل عاشق محتوای بروز شده است. با بروزرسانی محتواهای قدیمی، گوگل را متوجه می‌کنید که سایت شما به امان خدا رها نشده و هنوز هم کسی به فکر بهبود آن هست. البته منظورمان از بروزرسانی، تغییر دادن کل محتوا مثل url صفحه نیست، چون url را باید تا حد امکان بدون تغییر بگذارید. اضافه کردن یک عکس، یک پاراگراف یا حتی علائم نگارشی هم بروزرسانی محسوب می‌شود و می‌تواند محبوبیت شما را برای موتورهای جستجو بیشتر کند.

تکنیک allintitle، از ناشناخته‌ترین روش‌های افزایش سئو سایت

این تکنیک فوق‌العاده، می‌تواند سایت شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفحات اول گوگل و حتی لینک اول برساند! حتما می‌پرسید چطوری؟!

خب برای شروع کار باید بگوییم که نباید برای سرچ کردن و گشتن میان پیشنهادات گوگل خساست به خرج دهید. چرا؟ چون تمام کاری که برای این پیاده‌سازی این تکنیک نیاز دارید گشتن و گشتن در نتایج گوگل است. این تکنیک در واقع به شما کمک می‌کندتا با عنوان صفحه‌ی مد نظر (title) به نتایج برتر برسید.

بیایید این آموزش را با یک مثال ملموس‌تر کنیم. مثلا شما مقاله‌ای نوشته‌اید که کلمه‌ی کلیدی آن “سئو چیست” است. خب می‌دانید که یکی از اصول سئو این است که کلمه‌ی کلیدی در عنوان قرار بگیرد. ابتدا با استفاده از allintitle باید میزان رقابت سایت‌هایی که در عنوان خود از این عبارت استفاده کرده‌اند را بسنجید. به تصویر زیر دقت کنید.

همانطور که می‌بینید گوگل عدد ۱۸۵۰۰ را نمایش می‌دهد، این عدد یعنی تعداد سایت‌هایی که با عبارت”سئو چیست” ایندکس شده‌اند ۱۸۵۰۰ است. اگر شما سایت نوپایی دارید و هنوز اول کارتان است، قطعا رقابت با این عبارت بسیار سخت است و بسیار زمان می‌برد تا با وجود سایت‌های شناخته شده‌ای که با این عبارت بالا آمده‌اند، جایی در نتایج برتر پیدا کنید. راه حل ما به شما چیست؟ باید کمی کوتاه بیایید، یعنی اصرار نداشته باشید که دقیقا همین عبارت “سئو چیست” در عنوان سایت‌ شما وجود داشته باشد.

می‌توانید از پیشنهادات گوگل که به همین عبارت مرتبط است هم استفاده کنید. پیشنهادات گوگل همان عبارتی هستند که سرچ زیادی دارند و آن‌ها را در دو جا می‌توانید ببینید، یکی بعد از سرچ کردن این عبارت و در پایین صفحه‌ی جستجو (عکس اول) و یکی هم با قرار دادن یک فاصله (spsce) بعد از عبارت مورد نظر (عکس دوم).

Allintitle را مجددا برای هر کدام از این نتایج بررسی کنید، اگر باز هم رقابت بر سر آن عبارت زیاد بود، باید هر کدام از این پیشنهادات را جداگانه جستجو کنید و باز پیشنهاداتی که در اثر جستجوی آن‌ها به شما داده می‌شود را بررسی کنید و در نهایت عبارتی را پیدا کنید که رقابت آن پایین است.من با گشتن در همین نتایج گوگل سرانجام به عبارت”پیش نیازهای آموزش سئو” رسیدم با چک کردن allintitle  آن متوجه شدم که تنها ۸ سایت وجود دارد که این عبارت را در عنوان خود قرار داده‌اند، پس در بدترین حالت مقاله‌ی من باید با این عنوان در لینک ۹ گوگل قرار بگیرد، به همین راحتی!

اگر پیشنهادات دیگری هم پیدا کردید که رقابت کمی داشتند می‌توانید آن‌ها را هم با این عبارت ترکیب کنید، مثلا من عبارت”منظور از سئو سایت چیست” هم که جزو پیشنهادات گوگل بود را بررسی کردم و متوجه شدم فقط یک سایت چنین عبارتی را در عنوانش استفاده کره است، پس این را هم به عنوانم اضافه کردم و در نهایت “منظور از سئو سایت چیست؟ مهم‌ترین پیش نیازهای آموزش سئو” را برای عنوان مقاله‌ام انتخاب کردم.

کاربردی‌ترین تکنیک نوشتن تگ‌های وردپرس (تگ H2)

اهمیت تگ‌های مختلف در وردپرس مشخص است، از همه مهم‌تر تگ H1 (که تعداد آن در مقاله یکی هست) و بعد تگ H2. محتوای این تگ می‌تواند تاثیر مستقیم روی سئوی سایت شما داشته باشد، پس نباید هر چه دلتان خواست در آن قرار دهید. بهترین راه برای نوشتن تگ‌های H2 این است که کلمه یا عبارت کلیدی خود را داخل مرورگرتان سرچ کنید، بعد مثل همان نوشتن عنوان سایت، در پیشنهاداتی که گوگل به شما می‌دهد بگردید. مرتبط‌‌ترین پیشنهادات با موضوعتان را انتخاب کنید، ترجیحا آن‌ها را با اضافه کردن کلمات دیگر جذاب کنید یک تیتر جذاب بنویسید. بعد از آن می‌توانید بنشینید تا سایت‌تان را در لینک اول گوگل ببینید!

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تکنیک‌ها و نکات کاربردی سئو را به شما آموزش دهیم. در مقالات دیگرمان هم می‌توانید به صورت تخصصی‌تر به آموزش سئو مشغول شوید، اما اگر می‌خواهید در مدت زمانی کوتاه، از تجربه‌ی بهترین اساتید این حوزه که کسب و کارهای بزرگی دارند استفاده کنید، روی پروژه‌های عملی کار کنید و از پشتیبانی برای رفع اشکال استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت آغازینو مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی دیجیتال مارکتینگ آغازینو

آکادمی دیجیتال مارکتینگ آغازینو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]