اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195692815418

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کد: 140011195692815418

https://bit.ly/3gNzLuv

، مشهد , (اخبار رسمی): دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی چند وجهی است که هدف آن مورد هدف قرار دادن مخاطبان، دسترسی به مشتریان و ایجاد روابط با مشتریان به صورت آنلاین، در طیف وسیعی از کانال‌ها است و در نهایت آنها را به مشتری وفادار و خرید بیشتر در آینده وادار می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هدف کلی دیجیتال مارکتینگ این است که ترافیک ارگانیک برای سایت ایجاد کند. متخصصان بازاریابی در آژانس دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی درونگرا، سفر مشتری و الگوریتم های جستجو موتورهای جستجو را می دانند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شریک مفید و با ارزشی برای کسب‌ و کار شما باشد. امروزه، 81 درصد از مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید، تحقیقاتی به صورت آنلاین انجام می دهند، که به این معنی است که یک حضور قوی در فضای اینترنت که مشتریان را در طول سفر مشتری خود (مراحل مختلف سفر مشتری از مرحله ای که مخاطب با محصول یا خدمات شما آشنا می شوند تا مرحله خرید از شما) به صورت آنلاین درگیر کرده و پرورش دهد، ضروری است. یک شرکت بازاریابی دیجیتال می تواند این کار را برای کسب و کار شما به خوبی انجام دهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی چند وجهی است که هدف آن مورد هدف قرار دادن مخاطبان، دسترسی به مشتریان و ایجاد روابط با مشتریان به صورت آنلاین، در طیف وسیعی از کانال‌ها است و در نهایت آنها را به مشتری وفادار و خرید بیشتر در آینده وادار می‌کند.

نتایج بازاریابی دیجیتال بسیار چشمگیر است. وبلاگ نویسی به تنهایی می تواند به برندها کمک کند تا در مقایسه با برندهایی که هرگز وبلاگی پست نمی کنند، 67 درصد سرنخ بیشتری کسب کنند. همچنین سئو دارای نرخ تبدیل 14.6 درصدی است که بسیار بالاتر از نرخ تبدیل 1.7 درصدی است که روش های سنتی با این نرخ خروجی ارائه می دهند.

دیجیتال مارکتینگ شامل تاکتیک های زیر است:

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی ویدئویی
  • بازاریابی موبایلی
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده ای از تاکتیک ها، استراتژی ها و ابزارهای آنلاین مختلف را برای کمک به کسب و کارها در دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش خود به کار می گیرد. این تاکتیک ها می تواند برنامه ریزی و اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق را به یک چشم انداز چالش برانگیز برای اکثر کارآفرینان و بخش های کوچکتر بازاریابی تبدیل کند.

اکنون بیایید نگاهی به محبوب ترین انواع آژانس های دیجتال مارکتینگ و خدماتی که ارائه می دهند بیندازیم.

6 نوع آژانس دیجیتال مارکتینگ

اگر با این صنعت آشنایی ندارید، انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. برخی از آژانس ها در یک صنعت خاص یا خدمات مشخص تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که بهترین نوع آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما به بودجه شما، اهداف بازاریابی دیجیتال شما و اینکه چقدر می خواهید در فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود تمرکز کنید بستگی دارد. در ادامه شش مورد از رایج ترین انواع آژانس های بازاریابی دیجیتال را معرفی خواهم کردم:

1. آژانس دیجیتال مارکتینگ

یک آژانس بازاریابی دیجیتال از طریق بازاریابی همه‌ کاناله، بازاریابی چند کانالی یا بازاریابی تک کانالی به‌صورت آنلاین به مشتریان دسترسی پیدا می‌کند. با بازاریابی چند کاناله و تک کاناله، آژانس ها در یک یا چند کانال مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر با مشتریان تعامل دارند. بازاریابی همه‌ کانالی به بازاریابی اطلاق می‌شود که تجربه یکپارچه مشتری را در کانال‌ها و دستگاه‌ها در طول چرخه عمرشان فراهم می‌کند. یک آژانس بازاریابی دیجیتال معمولاً خدمات بازاریابی سنتی را ارائه نمی دهد.

2. آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل نسبت به سایر آژانس ها بزرگتر است و انواع خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهد. کسب‌ و کارها اغلب با آژانس‌ های بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل شریک می‌شوند، زیرا تجربه انجام پروژه‌های خاصی را دارند که کسب‌ و کارها باید انجام دهند، مانند کمپین‌ های پرورش لید (تولید سرنخ یا مشتریان راغب) یا طراحی مجدد وب‌ سایت.

3. آژانس بازاریابی درونگرا

یک آژانس بازاریابی درونگرا، تاکتیک‌ها و استراتژی‌ های بازاریابی درونگرا را ارائه می‌دهد که با استراتژی‌ های سنتی برون‌گرا متفاوت است. بازاریابی درونگرا بر ایجاد و توزیع محتوایی متمرکز است که افراد را به وب سایت شما جذب می کند. آژانس های بازاریابی درونگرا یا inbound marketing به دنبال موقعیت آنلاین یک تجارت هستند که مشتریان بتوانند آنها را پیدا کنند، در طول زمان اعتماد ایجاد کنند و در نهایت به افزایش فروش منجر شود. استراتژی‌ های درونگرا می‌ توانند در طول زمان نتایج قابل‌ توجهی داشته باشند، اما معمولاً به گذر زمانی طولانی‌ تری (شش ماه تا یک سال یا بیشتر) قبل از افزایش فروش نیاز دارند.

4. آژانس سئو

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که در سئو (بهینه‌ سازی موتور جستجو) تخصص دارند به وب‌ سایت‌ ها و محتوای وب‌ سایت مشتریان خود کمک می‌ کنند تا در نتایج جستجو در موتورهای جستجو گر رتبه بالایی داشته باشند. آنها متخصصانی دارند که فعالیت های زیر را انجام می دهند:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آنالیز وب سایت
  • ایجاد بک لینک
  • تولید محتوای وب سایت و وبلاگ نویسی
  • ارزیابی متادیتاها (بررسی کیفیت URL، برچسب‌ های عنوان (تگ ها)، توضیحات متا و غیره)
  • بهینه سازی توضیحات ویدیو
  • لینک بیلدینگ

یک آژانس سئو از انواع تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارهای توسعه وب سایت مانند Google Analytics، Google Search Console، SEM Rush و SEO Moz استفاده می کند. آژانس‌های سئو همیشه از بهترین شیوه‌ های بهینه‌سازی موتور جستجو، از جمله پیروی از الگوریتم جستجوی گوگل، استفاده می‌کنند.

4. آژانس تبلیغاتی دیجیتال (PPC)

جستجوی پولی که به آن تبلیغات پولی نیز می گویند، راه دیگری برای ایجاد ترافیک به یک وب سایت تجاری است. برخلاف ترافیک ارگانیک رایگان، ترافیک پولی شامل صرف هزینه برای پیشنهاد کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو می شود. تبلیغات دیجیتال می توانند در وب سایت ها، صفحات نتایج جستجو (SERP) و کانال های رسانه های اجتماعی ظاهر شوند.

آژانس‌ های تبلیغاتی دیجیتال می‌ دانند چگونه تبلیغاتی با کلمات کلیدی پربازدید تولید کنند که با بهترین شیوه‌ های پلتفرم‌ های دیجیتالی که تبلیغات در آنها نمایش داده می‌ شوند مطابقت داشته باشد. ابزارهای رایج در این نوع تبلیغات شامل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب و حساب گوگل ادز (Google Ads Manager) است.

5. آژانس رسانه های اجتماعی

زمانی که شرکت ها برای ایجاد و حضور در رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارند به آژانس های رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند. آژانس‌ های رسانه‌ های اجتماعی می‌ توانند محتوای اجتماعی را مدیریت و تولید کنند و در پلتفرم‌ های اجتماعی مانند فیس‌ بوک و اینستاگرام تبلیغات ایجاد کنند. آنها همچنین خدمات مربوط به پاسخگویی و واکنش به تعاملات مشتری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ارائه خواهند داد. آنها همچنین ممکن است برای تبلیغات متقابل یا بازاریابی وابسته به اینفلوئنسرها کمک کنند.

6. آژانس طراحی وب

یک آژانس طراحی وب متشکل از طراحان خلاقی است که وب سایت ها یا صفحات وب سفارشی و بهینه سازی شده را برای مشاغل می سازند. طراحان وب، ظاهر و عملکرد صفحات را تنظیم می کنند، چه برای یک وب سایت کاملاً جدید، چه برای طراحی مجدد وب سایت و یا یک پروژه کوچکتر. خدمات متداول ارائه شده توسط آژانس های وب سایت شامل طراحی و تحقیق تجربه کاربری و رابط کاربری (UX/UI)، ایجاد و ذخیره سازی تصاویر، توسعه وب و میزبانی وب (وب هاستینگ) می باشد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاوران دیجیتال مارکتینگ دانش گسترده ای از بازاریابی دیجیتال دارند و می توانند به کسب و کارها در ارائه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک کنند. آن‌ها می‌ توانند نقاط ضعف استراتژی فعلی، زمینه‌ های بهبود و بهترین راه برای کسب بیشترین سود را شناسایی کنند. آنها همچنین ممکن است شبکه ای از متخصصان یا آژانس های بازاریابی دیگر داشته باشند که می توانند شما را برای کمک بیشتر به آنها ارجاع دهند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

شرکت ها به دلیل تخصص در بازاریابی آنلاین با آژانس های بازاریابی دیجیتال همکاری می کنند. آژانس ها آخرین روندها، بهترین شیوه ها و بهترین ابزارها و استراتژی هایی را که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است، می شناسند. از معروف ترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در جهان می توان به آژانس دیجیتال مارکتینگ WebFX، Neil Patel و در ایران به ایران وب لایف، نوین، راتین، جورچین، رسپیناتک، دیما، وبیما و ... اشاره کرد. در ادامه نکاتی را می گویم که باید هنگام کار با یک آژانس بازاریابی دیجیتال انتظار داشت:

آژانس های دیجیتال مارکتینگ، ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما افزایش می دهند

هدف کلی هر تلاش دیجیتال مارکتینگ این است که ترافیک ارگانیک به وب سایت تجاری فرد ایجاد کند. متخصصان بازاریابی در آژانس های دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی درونگرا، سفر مشتری (مراحل مختلف سفر مشتری از مرحله ای که مخاطب با محصول یا خدمات شمار آشنا می شوند تا مرحله خرید از شما) و الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجو را می دانند. هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنید، ترافیک ارگانیک (ترافیک افرادی که وب سایت شما را به صورت آنلاین از طریق جستجوی موتور جستجو پیدا می کنند) به وب سایت شما افزایش می یابد. وب سایت شما با هزینه های کمتر، سرنخ های بیشتری را جذب می کند. این سرنخ ها همچنین سرنخ های با کیفیت بهتری خواهند بود که احتمال خرید آنها را افزایش می دهد.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ سرنخ های آماده (تولید لید) برای فروش ایجاد می کنند

متخصصان آژانس های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما، اهداف بازاریابی، قیف فروش و مخاطبان هدف ایده آل شما را می شناسند. علاوه بر این، آنها همچنین در تاکتیک‌ های مختلف بازاریابی درونگرا مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب و بهینه‌سازی موتورهای جستجو آگاه خواهند بود.
هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنید، می توانید پیام مناسب را از طریق رسانه آنلاین مناسب و در زمان مناسب برای هر سرنخ در قیف فروش خود دریافت کنید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا با جابجایی سرنخ ها از بالای قیف فروش خود به پایین، سرنخ های آماده فروش ایجاد کنید.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ دسترسی به برند شما را گسترش می دهند

از آنجایی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغ برندها به صورت آنلاین و ایجاد روابط آنلاین با مشتریان تخصص دارند، آنها می دانند که چگونه می توانند دامنه برند شما را به صورت آنلاین گسترش دهند. اگر از یک آژانس بازاریابی دیجیتال برای انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید، برند شما همچنین حضور آنلاین بیشتری در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به دست خواهد آورد.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همچنین نقاط ضعفی را در فعالیت های بازاریابی دیجیتال فعلی شما پیدا می کند. اگر تیم بازاریابی شما کوچک است، به احتمال زیاد تخصص لازم برای موثر بودن کمپین بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد خود را ندارید. به عنوان مثال، شما نیاز به طراحی وب، سئو، روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید. تیم شما ممکن است در همه این زمینه ها تخصص نداشته باشد.

بنابراین به طور خلاصه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات زیر را ارئه می دهد:

  • بهینه سازی موتور جستجو
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • خدمات روابط عمومی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تولید ویدئو

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم و در آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنیم؟

برای فعالیت در هر کدام از آژانس های دیجیتال مارکتینگ می بایست مهارت لازم را کسب نمایید. بسیار از آکادمی های فعال در ایران و دنیا مانند udemy.com، hubspot.com، coursera.org، آکادمی آغازینو، رهنما کالج، دی ام کورس، مدیر سبز، مای دی ام سی، رشدانا، ماهان در حال حاضر دوره دیجیتال مارکتینگ را به صورت حرفه ای در پکیج های جامع به علاقه مندان ارائه می کنند. برخی از این آکادمی ها نیز مانند آکادمی آغازینو دوره دیجیتال مارکتینگ را به صورت آنلاین برگزار کرده و امکان پرسش و پاسخ در طی دوره وجود دارد. شما با ثبت نام در دوره های جامع دیجیتال مارکتینگ می توانید استعداد و علاقه خود را کشف کرده و براحتی در این حوزه شروع به فعالیت کنید و در محبوب ترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ ایران استخدام شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی دیجیتال مارکتینگ آغازینو

آکادمی دیجیتال مارکتینگ آغازینو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش