اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909094776715430

مشتاقان تحصیل پزشکی در ایتالیا بخوانند

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

کد: 139909094776715430

https://bit.ly/2VawLxA

، تهران , (اخبار رسمی): کشور ایتالیا، دارای دانشگاه های با رنکینگ بالای جهانی است. امکان تحصیل رایگان، هزینه و شرایط مناسب زندگی در این کشور و سهولت اخذ بورسیه تحصیلی باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای تحصیل پزشکی در اروپا به این کشور مهاجرت کنند. قبولی در آزمون IMAT (آیمت) جهت پذیرش تحصیل پزشکی در ایتالیا اهمیت دارد.

آزمون آیمت، آزمون ورودی پزشکی ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا- آزمون آی مت

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

ایتالیا، کشوری در جنوب اروپا است که از دیر باز مقصدی مناسب برای تحصیل در رشته های مختلف به ویژه در رشته های پزشکی بوده است. این موضوع، از آن جهت مورد استقبال قرار می گیرد که این کشور، دارای دانشگاه های رنکینگ بالای جهانی است. امکان تحصیل رایگان، هزینه های مقرون به صرفه تحصیلی و همچنین هزینه و شرایط مناسب زندگی در کشور ایتالیا و سهولت اخذ بورسیه در کشور ایتالیا باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای تحصیل پزشکی در اروپا به این کشور مهاجرت کنند. قبولی در آزمون IMAT که آزمون ورودی پزشکی ایتالیا است، جهت پذیرش تحصیل پزشکی در ایتالیا بسیار اهمیت دارد.

آزمون IMAT ایتالیا،آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا

آزمون IMAT (آزمون آیمت ایتالیا) معتبرترین آزمون برای دریافت مهاجرت تحصیلی در رشته های پزشکی از جمله گرایشات پزشکی و دندانپزشکی، جراحی و بقیه رشته های زیر مجموعه پزشکی در ایتالیا است. آزمون آیمت ایتالیا به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود. مرکز آموزش و پذیرش دانشگاه کمبریج و وزارت آموزش و تحقیقات عالی کشور ایتالیا (M.I.U.R) برای تدوین و ارائه آزمون بین المللی پذیرش پزشکی(International Medical Admissions Test) IMAT با یکدیگر همکاری می کنند. بهترین مسیر برای تحصیل پزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون IMAT و کسب موفقیت در آن است. آزمون IMAT جز آزمون های سه گانه معتبر(BMAT,IMAT,OET )  در ایتالیا است.

شرایط آزمون آیمت ایتالیا

آزمون آیمت ایتالیا که به عنوان آزمون ورودی پزشکی ایتالیا شناخته شده است، برای متقاضیان اروپایی و غیراروپایی شرایط مختلفی دارد. یعنی این آزمون برای افرادی که تابعیت در کشور های اتحادیه اروپا دارند، با دیگر افراد متفاوت است.

  • برای متقاضیان غیراروپایی، فرد بایست اقامت کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشد و همینطور هیچ اقامتی غیر از ایتالیا را نداشته باشد و در ایتالیا نیز زندگی نکند. در صورتی که متقاضی آزمون آی مت ایتالیا به عنوان یک دانش آموز اروپایی قصد شرکت در این آزمون را داشته باشد لازم است شهروند کشوری در اتحادیه اروپا باشد.  فرد متقاضی آزمون آی مت ایتالیا همچنین می تواند تابعیت ایتالیایی به همراه اقامت کشوری غیر از اتحادیه اروپا داشته باشد. فرد شهروند یک کشور غیر از اتحادیه اروپا باشد و برای حداقل یکسال در ایتالیا زندگی کند.  فرد شهروند یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته ولی یک دیپلم از مدارس ایتالیایی در خارج از کشور دارد.  دانش آموزان با گذرنامه بریتانیایی نیز جزء اتحادیه اروپا هستند و می توانند در آزمون IMAT ایتالیا شرکت نمایند.

جزییات شرکت کنندگان در آزمون IMAT ایتالیا

  • دانش آموزانی که دیپلم بین‌المللی دریافت کرده اند، از شرایط لازم برای شرکت در آزمون IMAT ایتالیا برخوردار هستند. متقاضیان شرکت در آزمون اگر دوره ۱۲ ساله تحصیلی را گذرانده باشند، می توانند در آزمون شرکت کنند، اما در صورتی که ۱۱ سال گذرانده باشند بایست یک سال تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشند تا مجاز به شرکت در آزمون آی مت ایتالیا شوند. دانش آموزان بریتانیایی باید دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنند و حداقل سه سطح  A در رشته های زیرمجموعه گروه پزشکی داشته باشند.  دانش آموزانی که دیپلم دبیرستانی خود را در ایالات متحده اخذ کرده اند باید حداقل ۳ APS را در گروه پزشکی و یا رشته های مرتبط پزشکی بگذرانند و یا ۲ سال تحصیلات دانشگاهی را گذرانده باشند و یا اینکه یکسال تحصیلات دانشگاهی همراه با 4 APS داشته باشند. برای شرکت در آزمون IMAT ایتالیا نیازی به مدرک زبان نیست و فقط تسلط به زبان انگلیسی کافی است. هرچند در صورت قبولی در آزمون و ادامه تحصیل پزشکی در ایتالیا مدرک زبان جز مدارکی است که بایست ارائه شود.

سوالات و منابع آزمون IMAT ایتالیا

مدت زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا، 100 دقیقه و همه سوالات به صورت پنج گزینه ای است. آزمون آی مت ایتالیا برای متقاضیان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و جراحی به زبان انگلیسی طراحی شده است. هزینه ثبت نام جهت شرکت در آزمون آیمت ایتالیا برحسب زمان و مکان آزمون متغیر است.

سوالات آزمون IMAT به دو بخش تقسیم می شود:

  • دانش عمومی شامل هوش ، استدلال،  تجزیه، تحلیل متن ها و نمودارها به صورت منطقی و تفکر انتقادی و توانایی حل مسائل است و دقت در جزییات مطرح شده بسیار مهم خواهد بود. اطلاعات عمومی در خصوص سیاست های اتحادیه اروپا و تاریخ نیز از دیگر مباحث این بخش است. از این بخش آزمون آی مت ۳۰ سوال طرح می شود که بین زبان ایتالیایی و زبان انگلیسی این بخش از آزمون تفاوت های بسیاری است.
  • دانش علمی در چهار موضوع شامل دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک سنجیده می شود. تعداد سوالات این بخش از آزمون آیمت ایتالیا نیز 30 سوال است و شمار سوالات برای هر موضوع متفاوت است. درس زیست شناسی و شیمی در آزمون بین ‌المللی IMAT و تحصیل پزشکی در ایتالیا تاثیر به سزایی دارد، چرا که از دروس پایه در رشته پزشکی است و بخش اصلی سوالات علمی را به خود اختصاص می دهد. به طور حتم از موضوعات زیست شناسی و شیمی تعداد سوالات بیشتری طرح می شود و زمان بیشتری نیز باید صرف این موضوعات شود. از دیگر سوالات در مبحث شیمی این آزمون شامل بیوشیمی و ژنتیک می شود.  قسمت ریاضیات که تعداد کمی از سوالات را به خود اختصاص داده معمولا از مباحث هندسه، آمار، معادلات و مثلثات همراه با جزییات آن ها است. سوالات ریاضیات و فیزیک تعداد کمتری دارند و سوالات فیزیک تنها ۶ سوال کمترین تعداد را در میان بخش علمی آزمون دارد. قسمت مربوط به درس فیزیک آزمون ورودی پزشکی ایتالیا نیز دارای تعادلی بین مکانیک و ترمودینامیک است و معمولا به عنوان آخرین گزینه در پاسخگویی انتخاب می شود.

نتیجه این آزمون در دو بخش که شامل مجموع کلی امتیازات و امتیاز به تفکیک در هر بخش گزارش خواهد شد. در این آزمون نمی ­توان از ماشین حساب و جدول تناوبی (برای درس شیمی) استفاده کرد.

شیوه امتیازدهی این آزمون با استفاده از فرمول زیر محاسبه می­شود:

  • 5/1 امتیاز برای هر پاسخ صحیح 4/0-  امتیاز برای هر پاسخ ناصحیح صفر امتیاز برای عدم پاسخ دهی حداکثر امتیازی که هر فرد می تواند کسب کند، 90 امتیاز است. حداقل امتیازی که توسط داوطلب در آزمون آیمت ایتالیا کسب می شود، حدود 37 می باشد. این امتیاز به صورت تخمینی است.

زمان برگزاری آزمون آیمت ایتالیا و هزینه ثبت نام

آزمون آی مت جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا که به عنوان آزمون ورودی پزشکی ایتالیا مطرح است یک بار در سال برگزار می شود و فقط برای همان سال برای دانشکده های پزشکی معتبر، اعتبار دارد. این آزمون به طور معمول در ماه آوریل و یا سپتامبر در حدود 20 کشور جهان و در شهرهای بزرگ دنیا از جمله نیویورک، بارسلون، لندن، آتن، دبی و ... برگزار می شود. جزییات اطلاعات آزمون آیمت معمولا در ماه می منتشر می شود. هزینه ثبت نام آزمون بین المللی آی مت ۱۲۰ یورو یا ۱۶۴ دلار آمریکا است. ساده ترین روش پرداخت هزینه آزمون آیمت ایتالیا پرداخت آنلاین توسط یک کارت اعتباری بین المللی است.

قوانین برگزاری آزمون بین‌المللی IMAT ایتالیا

برای شرکت آزمون آی مت ایتالیا و تحصیل پزشکی در ایتالیا لازم است به برخی جزییات توجه کنید: -  شما برای شرکت در آزمون باید فقط یک قلم سیاه و یک بطری آب که شفاف باشد  به همراه داشته باشید و بطری آب باید روی میز باشد. -  تلفن همراه و ساعت هوشمند خاموش باشد و در محل مخصوص که مراقب امتحان به شما می گوید قرارگرفته باشد. -  وقتی وقت آزمون پایان می یابد بایست بلافاصله نوشتن را متوقف کنید. -  بدون سرو صدا منتظر اجازه ترک جلسه  توسط مراقب آزمون، بمانید. -  در روز آزمون تصویری از شناسنامه یا آی دی ملی و یا گذرنامه خود همراه داشته باشید. مدارک شناسایی عکس دار خود را هرگز بر روی میز قرار ندهید. - حتما تا قبل از پایان آزمون، پاسخ های خود را به پاسخ نامه انتقال دهید. -  در صورت نیاز امکان ترک جلسه آزمون به طور موقت برای امور بسیار ضروری وجود دارد، اما نمی توانید تا پایان آزمون، جلسه را ترک کنید. بدون اجازه مراقب آزمون، محل آزمون را ترک نکنید. -  در صورتی که دیر به جلسه آزمون برسید ،مجاز به ورود نیستید. -  به هیچ عنوان نام و یا موارد شناسایی از خود درون پاسخ نامه وارد نکنید. -  تقلب و یا هر عمل اضافی دیگر باعث رد صلاحیت شما برای شرکت در آزمون است. -  مزاحمت و یا سر و صدا  در محل آزمون یا در نزدیکی محل آزمون ایجاد نکنید. -  سیگار کشیدن و خوردن و آشامیدن در محل آزمون ممنوع است. شما فقط می توانید از بطری آب خود استفاده کنید. -  برگه های سوال یا جواب را خارج از اتاق آزمون دریافت نکنید.

دانشگاه های پزشکی ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا تمام دروس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و دانشجویان را با توجه به آزمون ورودی پزشکی ایتالیا مورد پذیرش قرار می دهند.

بهترین دانشگاه های پزشکی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا عبارتند از:

  • دانشگاه باری
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه بیکوکا
  • دانشگاه هومانیتاس
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه تورورگاتا رم
  • دانشگاه دوم ناپل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آریا ویزا

وب سایت "گروه آریا ویزا" به نشانی www.aryavisa.com با قرار دادن اطلاعات کامل بیش از 80 دانشگاه معتبر از 20 کشور جهان و معرفی شرایط پذیرش و تحصیل در هر یک بویژه در شاخه علوم پزشکی از جمله رشته های " پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی" به عنوان یک مرجع مطمئن نقش مهمی در تصمیم گیری صحیح علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی ایفا می کند. این مجموعه با همکاری "جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران" برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا (پریمدیکال یا فاندیشن)، آمادگی آزمون IMAT ایتالیا، ارائه دهنده کتاب های آموزشی یونی مد / UniMed جهت موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ها همراه با خدمات مشاوره تخصصی است. تحصیل در انگلستان، نیوزیلند، کانادا و استرالیا براساس سیستم NCUK در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، پذیرش دوره های زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی در اروپا، پذیرش دوره های دیپلم های بین المللی IB و A-LEVEL و پذیرش دوره های آمادگی آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی و فنی مهندسی از دیگر خدمات گروه آریا ویزا به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش