اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001105071615430

شرایط تحصیل داروسازی در اروپا چگونه است؟

راهنمای گام به گام تحصیل داروسازی در اروپا

کد: 140001105071615430

https://bit.ly/2QRsyzZ

، تهران , (اخبار رسمی): آیا به تحصیل داروسازی در اروپا علاقه مند هستید؟ آیا در مورد مراحل پذیرش و مدارک مورد نیاز تحصیل داروسازی در اروپا، اطلاعاتی دارید؟ ما در این مقاله نهایت سعی خود را می کنیم که به این چنین سوالات و سایر سوالات متقاضی تحصیل داروسازی در اروپا پاسخ دهیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

راهنمای گام به گام تحصیل داروسازی در اروپا
راهنمای گام به گام تحصیل داروسازی در اروپا

گام اول: شرایط تحصیل داروسازی در اروپا

متقاضیانی که قصد تحصیل داروسازی در اروپا را دارند، باید حائز شرایط ورود باشد. دانشگاه های داروسازی در اروپا شرایط ورود متفاوتی دارند، اما ما به طور کلی تمام شرایطی که می تواند مد نظر کل دانشگاه های اروپا باشد را توضیح می دهیم.

گواهینامه پایان تحصیل دوازده ساله (دیپلم و پیش دانشگاهی) کشور مبدا که نشان دهنده واجد شرایط ادامه تحصیل متقاضی و جز اولین شرایط تحصیل در خارج از کشور است. معمولاً اکثر دانشکده های داروسازی نیاز به داشتن نمره خوب در رشته زیست شناسی و شیمی دارند. این دروس، دروس پایه برای بیشتر رشته های علوم پزشکی است.

داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 25 سال برای بیشتر کشور ها به غیر از ترکیه که محدودیت سنی ندارد و متقاضی تا 38 سال اجازه تحصیل دارد.

گواهی سلامت متقاضی از هر جهت که از شرایط لازم و ضروری تحصیل داروسازی در اروپا است.

داشتن توصیه نامه ای از جانب یک مقام دانشگاهی معتبر که در آن ذکر شده متقاضی حائز شرایط تحصیل داروسازی در اروپا است.

داشتن تسلط و مهارت در زبان انگلیسی از شرایط زندگی در کشوری اروپایی است. اما در بعضی کشور ها فقط اثبات مهارت انگلیسی کافی نیست و دارا بودن گواهینامه زبان انگلیسیIELTS) ،TOEFL و ...) لازم و ضروری است. به علاوه تحصیل داروسازی در اروپا مهارت های پیشرفته زبان لازم دارد. تمام سخنرانی های تحصیل داروسازی در اروپا، به زبان انگلیسی خواهد بود. بنابراین متقاضی باید مهارت های عالی زبان انگلیسی داشته باشد.

دریافت گذرنامه و ویزای تحصیلی از کشور مد نظر متقاضی برای اقامت تحصیلی که برای اروپا معمولا ویزای شینگن است. این ویزا معمولا به دارنده اش اجازه می دهد در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تردد کند.

هزینه های یک سال تحصیل داروسازی در اروپا به علاوه هزینه آزمون های ورودی، درخواست های اولیه، دوره های پیش پزشکی و ... که در صورت تعلق نگرفتن بورسیه تحصیلی، خود متقاضی باید بپردازد. برای این مورد اثبات تمکن مالی ضروری و لازم است.

شرکت در دوره های پیش پزشکی از جمله پری مدیکال یا فاندیشن و واجد شرایط شدن در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی که در گام های بعدی بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم. انتخاب دانشگاه داروسازی در اروپا با شهریه کم، غیرممکن نیست. این مورد کاملا به متقاضی بستگی دارد. دانشگاه های داروسازی در اروپا وام و بورسیه تحصیلی دانشجویی ارائه می دهند. با نمرات خوب و سطح درسی بالا، بورسیه تحصیلی می تواند به عنوان دانشجویی ممتاز به متقاضی تعلق بگیرد. درخواست بورس تحصیلی در اروپا بستگی به دانشگاه دارد. این مورد با پیگیری های لازم، قابل استعلام است.

گام دوم: شرکت در دوره های پیش پزشکی یا پری مدیکال (فاندیشن)

برای پذیرش داروسازی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا، متقاضی باید دوره ای با نام دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال یا فاندیشن بگذراند. برگزاری کلاس های آموزشی در دوره پیش پزشکی به متقاضی کمک می کند تا آزمون پری مدیکال یا فاندیشن را با موفقیت پشت سر بگذراند. شرکت در دوره های پیش پزشکی به چند شیوه که در زیر توضیح می دهیم امکان پذیر است:

1- شرکت در دوره آموزشی پیش پزشکی در خارج از کشور در کشور ارائه دهنده این دوره های آموزشی، شیوه اول برای شرکت در این دوره ها است. این شیوه، یکی از پیشنهادات اصلی برای شرکت در این دوره ها و دریافت پذیرش برای تحصیل پزشکی در اروپا است. ژانویه و یا سپتامبر، زمان شروع این دوره است. MFP و IMAT نام مهم ترین این دوره ها است که در زیر توضیحاتی ارائه می دهیم:

  • دوره MFP: این دوره طی مدت 9 الی 12 ماه در کالج های بین المللی در اروپا برگزار می شود.  زبان این دوره ها، زبان انگلیسی است. این دوره برای آمادگی آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی ارائه داده می شود.
  • دورهIMAT: این دوره ها در کالج های بین المللی برگزار می شود و در 9 الی 12 ماه به زبان انگلیسی این دوره را برگزار می کند.

2- شرکت در دوره های پیش پزشکی در ایران با استاندارد کالج های اروپایی، راه پیشنهادی آریا ویزا است. گذراندن همان دوره ها در ایران، شاید برای دانشگاه انتخابی مد نظر قابل قبول نباشد. پس قبل از شرکت در این دوره ها که با قیمت بسیار ارزان تر و مناسب تر ارائه می شود پیگیری های لازم برای این موضوع انجام شود.

  • دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا (IMAT): در تهران و محل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، محل برگزاری این دوره است. شروع این دوره به زبان انگلیسی، آذر ماه است و زمان این دوره 6 ماه می باشد. محتوا و سیستم آموزشی این دوره مطابق با کالج های اروپایی ارائه خواهد شد.
  • دوره پری مدیکال (MFP) یا فاندیشن: زبان انگلیسی، زبان آموزشی این دوره است. دوره پری مدیکال یا فاندیشن، به دو صروت دوره فشرده و دوره جامع برگزار می شود. دوره فشرده 6 ماه و دوره جامع 9 ماه طول می کشد. این دوره نیز در شهر تهران و در محل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نیمه دوم شهریور(جامع) و در نیمه دوم دی (فشرده) قابل ارائه به متقاضیان دوره پری مدیکال است.

3- استفاده از پکیج آموزشی یونی مد (UniMed Package): یونی مد، دیگر راهکار های پیشنهادی آریا ویزا است. پکیج یونی مد، شامل کتاب های تخصصی شامل آناتومی، زیست شناسی مولکولی و سلولی، فیزیولوژی، شیمی، میکروبیولوژی و ایمنی شناسی، ژنتیک، شیمی آلی، بیوشیمی، مدیکال ترمینولوژی و سوالات آزمون بوده و روشی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. توضیحات و جزئیات پکیج آموزشی یونی مد در سایت آریا ویزا قابل مشاهده است.

 گام سوم: انتخاب کشور و دانشگاه داروسازی مناسب

به طور کلی، تحصیل داروسازی در اروپا، به زبان انگلیسی طی 5 سال، ارائه می شود و شهریه کمی دارد. تیم آریا ویزا به متقاصیان تحصیل داروسازی اروپا چند کشور و دانشگاه پزشکی واقع در آن کشور را پیشنهاد می دهد که در پایین به معرفی آن می پردازیم:

کشورهای و دانشگاه های منتخب جهت تحصیل داروسازی در اروپا

ردیفکشورتوضیحات
1مجارستان
  • دانشگاه سملویس در بوداپست
  • دانشگاه سگد در سگد
2اسلواکی
  •  دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا
3جمهوری چک
  • دانشگاه چارلز در کرالو
4لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی ورشو
  • دانشگاه علوم پزشکی گدانسک
5صربستان
  • دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد نووی ساد
6لتونی
  • دانشگاه ریگا استرادینز در ریگا
7ترکیه
  • دانشگاه آنکارا در آنکارا
  • دانشگاه حاجت تپه در آنکارا
8روسیه
  • اولین دانشگاه پزشکی مسکو

گام چهارم: اطلاع از هزینه تحصیل داروسازی در اروپا

دانشگاه های داروسازی در اروپا از نظر شرایط ورود و شهریه بسیار متفاوت هستند. از این رو، اگر متقاضی قصد تحصیل داروسازی اروپا را داشته باشد، فرصت ها و دانشگاه های زیادی برای انتخاب خواهد داشت. متقاضی می تواند کشورهای مختلف و رشته ای که ارائه می دهد، هزینه های زندگی و هر چیز دیگری که برای او، به عنوان دانشجوی داروسازی در آینده مهم است را بررسی کند.

متقاضی با تحصیل در خارج از کشور مجبور نیست شهریه بالای برخی از دانشگاه های داروسازی در خارج از کشور را تحمل کند. اگر می خواهد در اروپا به تحصیل داروسازی مشغول باشد، می تواند دانشگاهی را انتخاب کنید که کمترین شهریه را داشته باشد و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه دهد. بسیاری از کشورها در اروپا، از نظر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی، استانداردهای علمی بالایی را تعیین می کنند و به دلیل هزینه های کم زندگی مشهور هستند.

شهریه تحصیل داروسازی در اروپا به نسبت رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارزان تر است. در زیر اشاره ای به این هزینه ها کرده ایم:

       شهریه تحصیل داروسازی در اروپا در دانشگاه های مختلف

ردیفکشورنام دانشگاههزینه تحصیل برای هر سال
1مجارستاندانشگاه سملویس در بوداپست    12000 یورو
2مجارستاندانشگاه سگد در سگد11000 یورو
3اسلواکیدانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا7600 یورو
4جمهوری چکدانشگاه چارلز در کرالو8000 یورو
5لهستاندانشگاه علوم پزشکی ورشو11000 الی 12000 یورو
6لهستاندانشگاه علوم پزشکی گدانسک    10500 یورو
7صربستاندانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد نووی ساد4500 یورو
8لتونیدانشگاه ریگا استرادینز در ریگا8000 الی 9000 یورو
9ترکیهدانشگاه آنکارا در آنکارا600 الی 2000 دلار
10ترکیهدانشگاه حاجت تپه در آنکارا600 الی 1500 دلار
11روسیهاولین دانشگاه پزشکی مسکو6700 الی 7800 دلار

گام پنجم: شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های داروسازی اروپا

در شرایط تحصیل داروسازی در اروپا این موضوع قید شده است که متقاضیان باید طبق دانشگاه مورد نظر در آزمون های ورودی شرکت کنند. در واقع یکی از شرایط پذیرش داروسازی در اروپا قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است. بیشتر دانشگاه های اروپا مصاحبه ها و آزمون های ورودی مربوط به خود را دارند. در آزمون ورودی به طور معمول از مباحث و دروس علوم پایه پزشکی از جمله بیولوژی و شیمی و در برخی دانشگاه ها این دروس به همراه فیزیک و ریاضی در آزمون مطرح می شود.

گام ششم: اطلاع از  هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی

هزینه های زندگی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. این هزینه ها، در پایتخت ها و شهر های بزرگ نیز بیشتر از سایر شهر های آن کشور است. متقاضیان تحصیل داروسازی در اروپا باید حدودا از تمام قیمت ها و شرایط زندگی در هر کشور مطلع باشند تا با مد نظر قرار دادن شرایط خود با شرایط کشور مقصد گام در این مسیر بگذارند. در حالت کلی هزینه زندگی دانشجویی در اروپا به طور میانگیت 600 الی 800 یورو در ماه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آریا ویزا

وب سایت "گروه آریا ویزا" به نشانی www.aryavisa.com با قرار دادن اطلاعات کامل بیش از 80 دانشگاه معتبر از 20 کشور جهان و معرفی شرایط پذیرش و تحصیل در هر یک بویژه در شاخه علوم پزشکی از جمله رشته های " پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی" به عنوان یک مرجع مطمئن نقش مهمی در تصمیم گیری صحیح علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی ایفا می کند. این مجموعه با همکاری "جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران" برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا (پریمدیکال یا فاندیشن)، آمادگی آزمون IMAT ایتالیا، ارائه دهنده کتاب های آموزشی یونی مد / UniMed جهت موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ها همراه با خدمات مشاوره تخصصی است. تحصیل در انگلستان، نیوزیلند، کانادا و استرالیا براساس سیستم NCUK در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، پذیرش دوره های زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی در اروپا، پذیرش دوره های دیپلم های بین المللی IB و A-LEVEL و پذیرش دوره های آمادگی آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی و فنی مهندسی از دیگر خدمات گروه آریا ویزا به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]