اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002095109015430

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

کد: 140002095109015430

https://bit.ly/3eOHOps

، تهران , (اخبار رسمی): کشور مجارستان یکی از بهترین مقاصد تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در اروپا است.

تحصیل پزشکی در مجارستان
شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

علاقمندی به تحصیل در رشته پزشکی دلایل بسیاری دارد، از امنیت شغلی گرفته تا انگیزه های شخصی انسان دوستانه و حتی مالی. صرفا داشتن این انگیزه ها و اهداف از سختی های مسیر برای متقاضیان رشته پزشکی نمی کاهد و بهتر است پیش از هر اقدامی مسیر و امکاناتی را که به این هدف منتهی می شوند به طور کامل بررسی کرد. در سال های اخیر یکی از مسیرهایی که متقاضیان رشته پزشکی را به هدفشان نزدیک تر کرده و به رویای شان جامۀ عمل پوشانده، تحصیل پزشکی در مجارستان است.

تحصیل پزشکی در مجارستان، مسیر هموار ورود به اروپا است

مجارستان مهد برترین دانشگاه های پزشکی در اروپاست و در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در میان متقاضیان پزشکی در ایران یافته است. رقابت تنگاتنگ کنکور در ایران و نتایج غیر قابل پیش بینی و زمان گزافی که متقاضیان برای قبولی در رشته پزشکی هزینه می کنند، آن ها را به سمت راه های تازه تری سوق می دهد. تحصیل پزشکی در خارج از کشور یکی از این راه هاست که خیلی اوقات در مقابل اعتبار و امتیازاتی که هر دانشجو به دست می آورد سختی های این مسیر هموار می شود. کشور مجارستان در سال های اخیر راهگشای بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی بوده است. تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع دانشگاهی، هزینه پایین برای زندگی در مجارستان و کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای آموزشی اروپا، امکان ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر از دلایل عمده برای این تقاضا و خوش نامی است.

شرایط کلی تحصیل پزشکی در مجارستان چیست؟

مجارستان هم مانند بسیار دیگری از کشورهای اروپایی جهت تحصیل در رشته های پزشکی شرایط خاص خود را درد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. دارا بودن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (12 سال تحصیل در ایران)
  2. در بیشتر موارد در دانشگاه های اروپا، شرط معدل وجود ندارد. اما اینکه متقاضی تحصیلات متوسطه را با نمرات قوی شیمی و زیست شناسی به پایان رسانده باشد، نکته ای تعیین کننده است.
  3. شرایط سنی متقاضی که از بین 18 الی 25 سال در قوانین دانشگاه ها برای پذیرش دندانپزشکی اروپا در بیشتر کشورها لحاظ شده است.
  4. داشتن مهارت در زبان انگلیسی و حتی در بعضی کشور ها، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی جز شرایط پذیرش دندانپزشکی در اروپا است. از محبوب ترین و معتبرترین مدارک پزشکی در اروپا، مدرک تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS) است که مورد توجه بسیاری از دانشگاه های معتبر در سراسر دنیا است. برای مثال، مدرک معتبر زبان در ایتالیا، آیلتس (IELTS) با نمره 5/5 الی 6 است.
  5. نوشتن بیانیه شخصی برای عنوان انگیزه و هدف از تحصیل پزشکی در مجارستان از شرایط حائز اهمیت است.
  6. برخورداری از شرایط مالی مناسب. در این کشور سالانه تا سقف 22 هزار یورو شهریه پزشکی و هزینه های زندگی برآورد می شود.
  7. قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان جز مهمترین شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان است.

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت جهت تحصیل در مجارستان کدامند؟

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل پزشکی در مجارستان تعداد قابل قبولی است و متقاضیان برای گرفتن پذیرش پیش از هر ارزیابی ای باید این نکته بسیار مهم را در نظر بگیرند.

1- دانشگاه سگد (University of szeged)

دانشگاه سگد بالاترین رتبه را به لحاظ علمی در میان دانشگاه های کشور مجارستان دارد. این دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه 200 را از آن خود کرده است و در این لیست می درخشد. دانشگاه سگد از جمله دانشگاه های شناخته شده در بین ایرانیان جهت تحصیل پزشکی در مجارستان است.

2- دانشگاه سملوایز (Semmelwies university)

دانشگاه سملوایز قدمتی 400 ساله دارد و از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور مجارستان در شهر بوداپست است. این دانشگاه هر ساله پذیرای تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی بوده و به لحاظ علمی از اعتبار و رتبه حائز اهمیتی برخوردار است. دانشگا پزشکی سملوایز اولین مقصد ایرانیان جهت تحصیل پزشکی مجارستان است.

3- دانشگاه پچ (University of Pecs)

دانشگاه علوم پزشکی پچ با 642 سال قدمت قدیمی ترین دانشگاه مجارستان است که در مرکز شهر پج واقع شده است. اساتید این دانشگاه همگی از مجربترین اساتید دانشگاه های ایالات متحده و کانادا هستند و متقاضیان در صورت اتمام تحصیل در این دانشگاه می توانند برای گرفتن برد پزشکی خود در دانشگاه های ایالات متحده و کانادا درخواست آزمون بدهند.

4- دانشگاه دبرسن (University of Debrecen)

دانشگاه دبرسن در شهر دبرسن است که در شرق کشور مجارستان واقع شده. این دانشگاه دوره های آمادگی زبان انگلیسی ارائه می دهد و در چند رشته که یکی از آن ها پزشکی است رتبه 300 را در سطح جهانی کسب کرده است.

خودتان را برای آزمون ورودی پزشکی مجارستان آماده کنید!

در دانشگاه های پزشکی مجارستان متقاضیان رشته های علوم پزشکی ملزم به قبولی در آزمون ورودی هستند. این آزمون از دو بخش تشکیل شده است: آزمون کتبی و شفاهی. آزمون کتبی در قالب سوالاتی چند گزینه ای، تشریحی و محاسباتی صورت خواهد گرفت. لازم است بدانید که سوالات این آزمون ها از درس های زیست شناسی سلولی و مولکولی، ژنتیک، میکروبیولوژی، آناتومی، فیزیولوژی، شیمی عمومی، شیمی آلی، بیوشیمی و زبان انگلیسی طرح می شوند و هر دو آزمون کتبی و شفاهی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. در آزمون شفاهی تمرکز بر روی توانایی دانشجو در معاشرت و برقراری ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی است و همین طور نگرش حرفه ای متقاضی نیز برای تحصیل در رشته پزشکی ارزیابی خواهد شد.

راهکار موفقیت در آزمون ورودی پزشکی مجارستان چیست؟

اگر برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان در رشته پزشکی آمادگی ندارید یا برای تان مهم است که از بهترین دانشگاه ها در این کشور پذیرش بگیرید، بهتر است پیش از آزمون، به گذراندن دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی فکر کنید. دوره های پری مدیکال محتوایی غنی از درس های زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی، آناتومی و زبان انگلیسی عمومی و تخصصی را به متقاضیان رشته پزشکی ارائه می دهند. پس از پایان دوره های پری مدیکال یا فاندیشن متقاضیان برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان آماده می شوند و پس از قبولی در آزمون نهایی امکان ثبت نام رسمی در دانشگاه های پزشکی برای ایشان فراهم خواهد شد. گروه آریا ویزا با برگزاری دوره های آموزشی از جمله دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی در ایران متقاضیان را برای آزمون ورودی پزشکی مجارستان آماده می کند.

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی و بین المللی در مجارستان برای رشته های علوم پزشکی از 14 هزار یورو تا 18 هزار یورو در سال متفاوت است. همچنین طبق بررسی های انجام شده هزینه زندگی در مجارستان به طور کلی 10 درصد از زندگی در ایران گران تر است. اما امکانات با کیفیتی که ساکنان از آن برخوردار می شوند این درصد ناچیز را توجیه می کند. بخش مهمی از هزینه سالانه هر فرد در کشور مجارستان به مسکن و تغذیه متقاضی اختصاص دارد. هر دانشجو می تواند درخواست خوابگاه کند و خوابگاه هایی که در کشور مجارستان در اختیار دانشجویان می گذارند، از امنیت بالایی برخوردار است. به طور معمول هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان ماهانه حدود 500 الی 700 یورو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آریا ویزا

وب سایت "گروه آریا ویزا" به نشانی www.aryavisa.com با قرار دادن اطلاعات کامل بیش از 80 دانشگاه معتبر از 20 کشور جهان و معرفی شرایط پذیرش و تحصیل در هر یک بویژه در شاخه علوم پزشکی از جمله رشته های " پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی" به عنوان یک مرجع مطمئن نقش مهمی در تصمیم گیری صحیح علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی ایفا می کند. این مجموعه با همکاری "جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران" برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا (پریمدیکال یا فاندیشن)، آمادگی آزمون IMAT ایتالیا، ارائه دهنده کتاب های آموزشی یونی مد / UniMed جهت موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ها همراه با خدمات مشاوره تخصصی است. تحصیل در انگلستان، نیوزیلند، کانادا و استرالیا براساس سیستم NCUK در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، پذیرش دوره های زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی در اروپا، پذیرش دوره های دیپلم های بین المللی IB و A-LEVEL و پذیرش دوره های آمادگی آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی و فنی مهندسی از دیگر خدمات گروه آریا ویزا به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]