اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909164792114938

مزایا و معایب وایت برد هوشمند چیست؟

کد: 139909164792114938

https://bit.ly/36MKkd0

، اصفهان , (اخبار رسمی): انواع مختلفی از تخته وایت برد هوشمند امروزه به بازار عرضه شده است که متقاضیان می توانند متناسب با نیاز خود آن ها را خریداری کنند.

انواع تخته وایت برد هوشمند | مزایا و  معایب وایت برد هوشمند چیست؟
مزایا و معایب وایت برد هوشمند چیست؟

تخته وایت برد هوشمند معمولی
در این مدل، قابلیت نمایش تصاویر و فایل ھای کامپیوتری به وسیله دیتا ویدئو پروژکتور بر روی تخته وایت برد ھوشمند فراهم شده است.


تخته وایت برد هوشمند الکترومغناطیسی
قبل از وارد شدن انواع تاچ اسکرین به بازار، این نوع از تخته وایت برد هوشمند smart whiteboard ، رایج ترین مدل در بازار بود. در این مدل، کاربر برای انجام دستورات، با یک قلم مغناطیسی مخصوص یا ماوس کامپیوتر، صفحه نمایش را کنترل میکند.

تخته وایت برد هوشمند الکترونیکی یا لمسی
این مدل که هم اکنون محبوبیت ترین محصول در میان انواع تخته وایت برد هوشمند است، به کاربر اجازه میدهد تا با سهولت بالا کارهای خود را در دوران کرونا انجام دهد و حس استفاده از یک گوشی بزرگ را دارد. در این نوع تخته، به جای استفاده از ماژیک معمولی، از قلم ھوشمند استفاده می شود. این محصول همانند کامپیوتر، بر پایه سیستم عامل های ویندوز و لینوکس کار میکند.

تخته وایت برد هوشمند سرامیکی یا ضد خش
در تولید این مورد از محصول هوشمند سعی شده است در کنار هوشمند سازی به استحکام توجه بیشتری شود. این تخته وایت برد برای مراکزی که داوطلبان، سن کمی دارند و امکان آسیب به تخته زیادی است، گزینه بسیار مناسبی است.

صفحه ی نمایش این محصول ھوشمند کاملا مقاوم و ضد ضربه، ضد آب، ضد خش و ساییدگی، ضد حرارت و نسوز است. تخته ھوشمند ضدخش در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم بوده و هیچ گونه لک گرفتگی، رنگ پذیری و جذب باکتری ندارد.
مزایای بسیاری برای استفاده از تخته هوشمند لمسی در کلاس های آموزشی وجود دارد که در ادامه مهم ترین آنها که معلمان، دانشجویان و دانش آموزان در هنگام استفاده از این محصول از آن بهره مند می برند را شرح می دهیم:

مزایا تخته وایت برد هوشمند

  • این محصول تعامل گروهی ایجاد کرده و کلاس را از حالت خسته کننده خارج می کند.
  • افزایش نشاط و تقویت انگیزه یادگیری دانش آموزان
  • مدرس نیازی ندارد برنامه ها و نرم ‌افزارهای مختلف را از پشت سیستم اجرا کند و برای ارتباط موثر با دانش آموزان می تواند جلوی تخته ایستاده و مستقیما با آن ها در ارتباط باشد.
  • نرم‌ افزارهای تخته وایت برد هوشمند smart whiteboard قابلیت تغییر رنگ زمینه و رنگ قلم را دارند که معلم را از استفاده از گچ‌ های رنگی مختلف بی ‌نیاز می‌ کند.
  • امکان ضبط فرایند تدریس فراهم است و دانش آموزان یک پکیج کامل از کلاس را خواهند داشت که این مورد بسیار در دوران کرونا مفید است. در حالی که در حالت عادی اگر دانش آموز قسمتی از درس را از دست می داد، دیگر نمی توانست آن را متوجه شود.
  • به کمک تخته وایت برد هوشمند و نرم‌ افزارهای آموزشی داوطلبان می‌ توانند آزمایش‌ های مختلف را سر کلاس و به ‌صورت عملی انجام داده و نتیجه آن را مشاهده کنند.
  • تحقیقات نشان می دهد که تغییر شرایط کلاس و چرخاندن دائم موضوعات مختلف باعث می شود دانش آموزان تمرکز بیشتری داشته و لذت بیشتری از کلاس ببرد. در حال عادی مدرس برای این فرایند تنها می توانست مدتی کوتاه را با دانش آموزان حرف بزند و یا به آن ها استراحت بدهد اما الان به کمک این محصول هوشمند می تواند با اتصال به اینترنت، فیلم های آموزشی مرتبط را نشان دهد تا یادگیری چندین برابر شود.
     

معایب تخته وایت برد هوشمند

  • از این محصول اگر به ‌درستی استفاده نشود نه ‌تنها هیچ کمکی به یادگیری دانش آموزان نمی ‌کند، بلکه به فرایندهای تدریس آسیب می زند.
  • گاهی اوقات مدرسینی که مهارت ‌های فناوری و کار با تجهیزات هوشمند سازی را فرانگرفته ‌اند بیشتر درگیر راه ‌اندازی و چگونگی کارکرد دستگاه می ‌شوند که این امر می ‌تواند در روند تدریس اختلال ایجاد کرده و از اعتماد دانش آموزان به معلم بکاهد.
  • نوشتن بر روی تخته وایت بردهای هوشمند از نوشتن بر روی تخته ‌سیاه سخت ‌تر است و بر روی این مدل به ‌اندازه تخته ‌سیاه نمی ‌توان خوش ‌خط بود.
  • همچنین در هنگام استفاده از وایت برد هوشمند smart whiteboard نمیتوان به آن تکیه داد.
  • تعمیرات آن هزینه های سنگینی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شیدکو

برترین فروشنده تجهیزات آموزشی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]