اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909194799914508

ویژگی‌های گز خوب چیست؟

کد: 139909194799914508

https://bit.ly/3mmDLTe

، اصفهان , (اخبار رسمی): در متن حاضر سعی بر آن داریم تا ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی، میکروبی و تغذیه‌ای گز را بیان کنیم و به شما در مورد این که ویژگی‌های گز خوب چیست؟ اطلاعاتی ارائه دهیم.

ویژگی‌های گز خوب چیست؟
ویژگی‌های گز خوب چیست؟

ویژگی‌های گز خوب چیست؟

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی

در جدول زیر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی گز بدون گزانگبین آورده شده است.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی گز بدون گزانگبین (استاندارد ملی ایران شماره ۱۳۸۳،۳۰۲۳)

ویژگی‌هاشرح و حدود قابل‌قبول
رنگ و طعمرنگ و طعم
تردینرم بوده و چسبنده نباشد
رطوبت (گرم در ۱۰۰ گرم گز بدون مغز)۵-۸/۵
قند کل (گرم در صد گرم گز بدون مغز)حداقل ۵۸
ساکارز (گرم در صد گرم گز بدون مغز)حداقل ۳۱
خاکستر (گرم در ۱۰۰ گرم گز بدون مغز)

حداکثر ۱

مغزبر اساس درصد اعلام‌شده بر روی جعبه
میزان آفلاتوکسین موجود در انواع مغزهای مصرفی برحسب میکروگرم در کیلوگرم (PPB)مجموع آفلاتوکسین B1،B2،G1،G2 نباید از ۱۵ و نوع B1 آن نباید از ۵ بیشتر باشد.

ویژگی‌های میکروبی گز

ویژگی‌های میکروبی گز در استاندارد گز بدون گزانگبین آورده شده است. این ویژگی‌ها صورت کامل‌تر در استاندارد ملی فراورده‌های قنادی و شیرینی در دسته – فراورده‌های قنادی بر پایه شکر که پس از طی فرایند حرارتی مواد دیگری ازجمله مغزها به آن اضافه می‌شود – بیان‌شده است.

ویژگی‌های میکروبی گز (استاندارد ملی ایران شماره ۱۳۸۶،۲۳۹۵)

ویژگی‌هاحداکثر مجاز
آنتروباکتریاسه۱۰۰
اشرشیاکلی در گرم

منفی

سالمونا در ۲۵ گرم

منفی

کپک در گرم

۱۰۰

مخمر در گرم

۱۰۰

استافیلوکوکوس اورنوس کواگولاز + در گرممنفی

 

نکته: در اندازه‌گیری ویژگی‌های میکروبی در صورت استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی به‌جای انتروباکتریاسه، کلی فرم مورد آزمون قرار می‌گیرد و حداکثر مجاز آن ۱۰۲ است.

ویژگی‌های تغذیه‌ای گز

در جدول ذیل ارزش تغذیه‌ای انواع گز ارائه‌شده است.

ارزش تغذیه‌ای گز در ۱۰۰ گرم محصول

محصولاتانرژی (Kcal)کربوهیدرات (g)پروتئین (g)چربی (g)کلسیم (mg)فسفر (mg)آهن (mg)روی (mg)سدیم (mg)پتاسیم (mg)ویتامین آ mgویتامین سی (mg)
گز ۱۸ درصد پسته۳۵۲/۸۶۴/۹۶۴/۳۷۸/۷۲۵/۲۵۹۰/۹۳۱/۲۴۰/۲۵۱۳/۱۲۰۷/۱۹۴/۲۱/۳
گز ۱۸ درصد بادام۳۴۸/۷۶۱/۹۴/۴۵۸/۷۷۴۰/۹۳۶۹/۷۰/۶۱۰/۰۰۸۱۴/۱۸۵/۰۵-۰/۳
گز ۲۸ درصد پسته۳۸۰/۳۶۰/۱۱۶/۳۴۱۳/۵۴۳۸/۶۵۱۴۱/۱۹۱/۹۱۰/۳۸۱۲/۱۸۳۱۵/۱۶/۵۴۲/۰۲
گز ۲۸ درصد بادام۳۷۴/۰۵۵/۳۴۶/۴۷۱۳/۶۵۶۳/۰۴۱۰۸/۱۸۰/۹۴۰/۰۰۷۱۳/۷۳۱۲۵/۱-۰/۴۸
گز ۳۵ درصد پسته۳۹۹/۱۵۷/۱۱۷/۶۶

۱۶/۹۲

۴۸/۳۹۱۷۶/۷۷۲/۴۳۰/۴۸۱۰/۷۹۳۹۴/۴۲۸/۱۷۲/۵۲
گز ۳۵ درصد بادام۳۹۱/۲۵۱/۱۵۷/۸۲۱۷/۰۶۷۸/۸۷۱۳۵/۵۱۱/۲۱۰/۰۱۱۲/۳۷۱۵۶/۹۱-۰/۶
گز پسته شکلاتی

۴۱۵/۶

۴۹/۸۲

۵/۹۲۲۲/۸۲۵۶/۳۱۴۹/۵۱۲/۰۸۰/۶۳۲۴/۴۷۳۷۰/۲۳۳۴/۱۱۲/۵۸

مواد تشکیل دهنده گز اصفهان

گز اصفهان از متداول­ترین شیرینی­های قدیمی و سنتی ایران است که در اکثر گزهای مرغوب از گزانگبین، شکر سفیده تخم­مرغ و گلوکوز مایع(بادکا)، انواع مغزها همچون مغز پسته یا بادام فندق و… ، ترنجبین، گلاب یا عرق بیدمشک و شاید بتوان گفت تنها شیرینی در جهان است که در ترکیب آن از شیره ترنجبین و یا شیر خشت یا گزانگبین عسل یا انگبین علفی  و سرشار از منابع پروتئینی (سفیده تخم مرغ)، مواد آلی، ویتامین­ها و موادمعدنی (با توجه به انواع مغزهای استفاده شده در گز مانند بادام، پسته و خلال بیدمشک) و دارای یکی از طولانی­ترین  پروسه­های تولید (حدود ۹ ساعت) و از نظر ماندگاری و حفظ شرایط عالی بدون استفاده از هیچ گونه مواد غیر طبیعی و نگهدارنده در مقام بالایی قرار دارد (حدود ۴ ماه)

خرید اینترنتی گز اصفهان

در خرید اینترنتی گز معمولاً تصویری از بسته‌بندی گز قرار داده می‌شود. ولی در صورت نبودن عکس مربوط به برند گز، می‌توان توضیحات ارائه‌شده که شامل موارد ذکرشده در بالا است را مطالعه کرده و یا از پشتیبانی سؤال نمود.

فروشگاه به گز مرکزعرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. ازجمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گزمظفری , گزآنتیک , گزدردشتی , گزشیرین منش و...است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی