اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909244812715647

مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان

کد: 139909244812715647

https://bit.ly/3awZ95N

، تهران , (اخبار رسمی): مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان در چند دسته میتواند تقسیم بندی شود . در کل مزایای ازدواج های دانشجویی زیاد هستند که در ادامه به یکی از مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی برای جوانان یعنی داشتن زمان کافی برای تصمیم گیری اشاره می‌کنیم .

مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان
مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان

مزایای ازدواج دانشجویی از لحاظ مالی میتواند از مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی برای جوانان باشد

مزایای ازدواج دانشجویی به قدری زیاد هست که ارزش بررسی کردن موشکافانه را داشته باشد . در حال حاضر جامعه ما با کاهش آمار تعداد ازدواج رو به رو است . وقتی از جوانان میپرسیم که چرا ازدواج نمیکنید یا تمایل زیادی به این موضوع ندارید ممکن است پاسخ های زیادی دریافت کنیم .مثلا میگویند :دختر / پسر مناسب برای ازدواج را از کجا بیابیم ؟ دلیل دیگری که برای عدم ازدواج از افراد میشنویم این است که میگویند : تا کنون فردی که درک متقابلی با ما داشته باشد را نیافته ایم . جالب است که بدانیم این ها همه از نکات و مزایای ازدواج دانشجویی است . از مزایای ازدواج دانشجویی میتوان به این نکته اشاره کرد که افراد به دلیل حضور در یک فضای فکری میتوانند فردی همفکر با خود را بیابند . مشاوره ازدواج نیز می تواند در زمینه انتخاب بهتر به شما راهنمایی برساند.

مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان

مهمترین مزایای ازدواج دانشجویی برای جوانان در چند دسته میتواند تقسیم بندی شود . در کل مزایای ازدواج های دانشجویی زیاد هستند که در ادامه به یکی از مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی برای جوانان یعنی داشتن زمان کافی برای تصمیم گیری اشاره میکنیم .

امکان شناخت بهتر به دلیل حضور طولانی مدت و کافی در یک محیط در کنار هم .در این مدت دو طرف میتوانند با تمام ابعاد فرد مورد نظر برخورد داشته باشند . تقریبا مدت حضور دو تا چهار سال در یک محیط مدتی کافی برای شناخت نسبت به اکثر خلق و خوی طرف ما است .

در این مدت میتوان میزان صداقت طرف مقابل را به خوبی محک زد .

در این مدت میتوانیم به خوبی متوجه شویم که ابراز علاقه ای که از طرف مقابل نسبت به ما میشود واقعی و ماندگار است یا یک احساس زود گذر ؟

معایب و مزایای ازدواج دانشجویی

معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی  باید به صورت متعادل برسی شود . یعنی برسی ما به گونه ای نباشد که ما فقط مزایای ازدواج های دانشجویی مد نظر گرفته شود .  هر ازدواجی میتواند آسیب ها و منافع مختص خود را داشته باشد . گاهی دانشجوها به دلیل درگیری احساسی و ناپختگی معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی را خیلی ناقص و با سهل انگاری برسی میکنند . مثلا فرد به دلیلی متوجه میشود که خودش یا فرد مقابل مناسب تشکیل زندگی زناشویی نیست . ولی به دلیل وابستگی که دچار آن شده است به نحوی خود را گول میزند و این علت را نادیده میگیرد . اما این سهل انگاری عمدی میتواند آینده این ازدواج را تهدید کند .بهترین توصیه ای که در این موقعیت میتوانیم داشته باشیم این است که زوجین از خانواده ها یا یک مشاور باتجربه کمک بگیرند . آنها بهتر میتوانند معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی  را برای جوانان روشن کنند .

مزایای ازدواج دانشجویی از نظر روانشناسی

مزایای ازدواج های دانشجویی از نظر روانشناسی  را در فهرستی برسی میکنیم .

بالا رفتن اعتماد به نفس میتواند از جمله مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی از نظر روانشناسی باشد . .اعتماد به نفسی که میتواند هر دو دانشجو را در مسیر زندگی با انرژی و قدرت زیادی به سمت جلو حرکت دهد .

پیشگیری از بروز افسردگی و گوشه گیری نیز از دیگر مزایای ازدواج های دانشجویی از نظر روانشناسی میباشد که بسیار تعیین کنند خواهد بود .آسیب های تنهایی و عدم حضور فردی که رابطه احساسی با او داشته باشیم شاید در کوتاه مدت مشخص نشود ‌. ولی در بلند مدت این تنهایی و گوشه گیری میتواند زمینه ساز اختلالات روحی و روانی زیادی باشد .

یکی دیگر از مزایای ازدواج های دانشجویی جلوگیری از به وجود آمدن انحرافات جنسی میباشد . ازدواج در اوایل جوانی نیاز جنسی را که از مهمترین نیازهای دو طرف  در این دوره است از راه سالم برطرف میکند .

مزایای ازدواج های دانشجویی از لحاظ مالی

مزایای ازدواج دانشجویی از لحاظ مالی میتواند از مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی برای جوانان باشد . زمانی که دو فرد در زمان دانشجویی با یکدیگر قصد ازدواج دارند به احتمال زیاد فاقد استقلال مالی هستند  . این موضوع را خانوادهای هر دو طرف میدانند . بنابراین واضح است که بخصوص خانواده دختر باید خود را با شرایط ازدواج آسان  وفق دهند . اغلب پسرانی که در زمان دانشجویی قصد ازدواج دارند و یا ازدواج میکنند کار ثابتی ندارند . اگر هم  کار داشته باشند به صورت نیمه وقت یا پاره وقت در کار خود فعالیت میکنند . به همین دلیل توقع ازدواج با هزینه های سنگینی که آداب رسوم و شرایط عرف جامعه به جوانان تحمیل میکند غیر منطقی بنظر میرسد . مزایای ازدواج های دانشجویی از لحاظ مالی به دلیل  کم هزینه  ازدواج دانشجویی میتواند به فرهنگی تبدیل شود که نتیجه آن رواج ازدواج آسان جوانان باشد .

تشخیص نیت اصلی افراد برای ازدواج

جوانان باید دقت داشته باشند که هر کس برای رابطه به سمت آنها آمد را همان ابتدا به عنوان گزینه ازدواج در نظر نگیرند . گاهی در محیط دانشگاه با ابراز علاقه هایی رو به رو میشویم که اگر غفلت کنیم میتواند برای جسم و روح ما آسیب زا باشد . این موضوع برای دختر ها بیشتر اتفاق میافتد . برای مثال پسری که نقش یک عاشق را برای دختر بازی میکند ولی قصد اصلی او در واقع فقط سواستفاده است . این سو استفاده میتواند سو استفاده های جنسی مالی و... را در بر بگیرد .

پسری که واقعا با شما قصد ازدواج دارد  هیچ گاه از شما پول قرض نمیگیرد یا تقاضای رابطه جنسی قبل از ازدواج به این بهانه که همیشه باهم خواهیم بود را نخواهد کرد . این نکته را حتما مد نظر قرار دهید که حتما از فردی که به شما ابراز علاقه میکند بخواهید هر چه سریعتر موضوع را با در جریان قرار دادن خانواده ها رسمی کند .

درگیری ذهنی ازدواج در زمان دانشجویی

از مزایای ازدواج های دانشجویی میتوان  به این اشاره کرد این امر میتواند انگیزه را در دو طرف بالا ببرد و حس قشنگ عاشقی و رابطه زناشویی ،  آنها را بیش از پیش به سمت جلو حرکت دهد . رابطه عاطفی میتواند از جمله دلایل مهم برای تلاش کردن در پی ساختن زندگی بهتر باشد . این از جمله مهمترین مزایای ازدواج های دانشجویی برای جوانان است .از توصیه هایی که زوجین در روند مشاوره خانواده و روانشناسی قبل از ازدواج میشنوند فراموش نکردن تحصیلشان است  .

آنها باید مراقب از دست دادن تمرکز خود برای درس خواندن و ترقی که هدف اصِلی آمدن آنها به دانشگاه است  باشند  . بعضی افراد در در زمانی که در آستانه ازدواج و مراحل قبل از آن قرار میگیرند ناگهان از فعالیت  های مربوط به درس باز میمانند و نمیتوانند آن را مدیریت کنند . این میتواند عواقبی مانند افت تحصیلی ، نگرفتن نمره خوب یا حتی بازماندن کامل از درس را در پی داشته باشد .

فرهنگ مراجعه به مشاور

در بعضی از جوامع سنتی مثل جامعه ما بسیار به چشم میخورد که خانواده ها رفتن زوجین به نزد مشاور را منع میکنند . بعضی والدین گمان میکنند که فقط خود بهترین منبع انتقال اطلاعات لازم برای فرزند در شرف ازدواجشان هستند . این در حالی است که آنها باید بدانند هر زوجی نیازها و شرایط مختص خود را برای ازدواج دارد . بعضی از بزرگترها به این دلیل از مشاوره قبل از ازدواج ممانعت میکنند که فکر میکنند فقط افرادی که مشکلات و اختلالات روحی و روانی هستند به روانشناس مراجعه میکنند . در صورتی که یک روانشاس میتواند برنامه کامل و جامعی را  برای پیش برد مطلوب روند ازدواج و حتی بعد از ازدواج زوجین تدارک ببیند . مخصوصا این مشاوره برای زوجینی  که در دوران دانشجویی ازدواج میکنند واجب تر است . چون به دلیل تجربه کمتر ناشی از سن کم در ازدواج دانشجویی گاهی زوجین دچار سردرگمی میشوند .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره خانواده آویژه

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت