اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910064833215736

ماست موسیر، چاشنی مفید، محبوب و سنتی

کد: 139910064833215736

https://bit.ly/38JCgLn

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از چاشنی‌های بسیار محبوب در ایران موسیر است. ماست موسیر یکی از مفید ترین مواد غذایی هستند که پزشکان مصرف آن را توصیه می کنند. در طب قدیم نیز ماست موسیر جایگاه ویژه‌ای را در درمان بیماری‌ها داشته است.

ماست موسیر
ماست موسیر، چاشنی مفید، محبوب و سنتی

موسیر از خانواده سیر است و مانند سیر دارای خواص بسیار مفیدی است. برخی از مزایای ماست موسیر عبارتند از:

تقویت مو

 موسیر به دلیل داشتن مواد مغذی مانند ویتامین ب و پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. از طرف دیگر ماست نیز سرشار از پروتئین طبیعی هستند. به همین دلیل ماست موسیر برای رویش مو بسیار مفید است. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می‌شود.

مقابله در برابر میکروب

 موسیر یک منبع بسیار مهم از ترکیبات گوگردی است. به همین دلیل یکی از خواص بسیار مهم موسیر، ضدباکتریایی بودن است. از دیرباز ماست موسیر برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفلوانزا استفاده می‌شود.

استحکام بخشیدن به استخوان

 موسیر به دلیل داشتن  ویتامین C و A ،  فسفر و منیزیم به عنوان  یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ شناخته می‌شود. به همین دلیل خوردن ماست مو سیر به افرادی که از کمبود کلسیم رنج می‌برند توصیه می‌شود.

کمک به گوارش غذا

 موسیر سرشار از فیبر است. علاوه بر این که ماست مو سیر می‌تواند در انسان احساس سیری ایجاد کند بلکه به عملکرد روده‌ها نیز کمک می‌کند. افرادی که دارای گوارش حساس هستند می‌توانند به راحتی ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

پیشگیری از سرطان

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید موسیر یکی از مواد غذایی است که در پیشگیری بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان‌های گوارشی بسیار مفید است. همان طور که گفتیم موسیر سرشار از ترکیبات گوگرد است، به همین دلیل ماست گوگرد در پیشگیری از رشد تومور بسیار مفید است.

جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی

 با افزایش سن، رگ‌های خونی ضخیم می‌شوند و ممکن است خاصیت ارتجاعی و نرم خود را از دست بدهند. متاسفانه زمانی که چربی خون هم بالا شود، تصلب شرایین رخ می‌دهد که بسیار خطرناک است.

موسیر سرشار از فلاوونوئیدهاست که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. به همین دلیل ماست موسیر به رقیق و در جریان بودن خون کمک می‌کند. از طرف دیگر از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل به میزان قابل توجهی از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کند.

کاهش کلسترول خون

 موسیر حاوی منیزیم است و نقش موثری در کاهش کلسترول خون دارد. همچنین ماست موسیر در کنترل فشارخون و بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها  بسیار مفید است.

افزایش انرژی بدن

 متخصصان تغذیه در اغلب موارد ماست مو سیر را در رژیم غذایی افرادی قرار می‌دهند که متقاضی لاغری هستند. موسیر نه تنها میزان انرژی بدن افراد را افزایش می‌دهد بلکه در رشد و ترمیم بافت سلول‌ها تاثیرات مثبت فراوانی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی