اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910084837315736

تاثیر دوغ تکنفره بر روی دستگاه گوار

کد: 139910084837315736

https://bit.ly/2Ljlhqh

، مشهد , (اخبار رسمی): دوغ تکنفره از ارزش غذایی خوبی برخوردار است و خواص بسیار زیادی دارد. با توجه به این که دوغ از ماست به عمل می‌آید نیمی از خواص ماست را در خود دارد. به همین خاطر دوغ یکی از منابع مهم کلسیم به شمار می‌رود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که دوغ را نمی‌توان به طور کامل جایگزین شیر یا ماست کرد.

دوغ تکنفره
تاثیر دوغ تکنفره بر روی دستگاه گوار

دوغ تکنفره گازدار

دوغ تکنفره گازدار دارای دو نوع هستند که عبارتند از: دوغ‌هایی که هیچ کاری روی آن‌ها انجام نگرفته است و به طور طبیعی در اثر فرآیند تخمیر گاز دار شده‌اند. گاز در این نوع از دوغ‌ها به دلیل حرارت دیدن باکتری‌های موجود در دوغ و ماست و ظروف نگهداره آن‌ها که تخمیر می‌شوند تولید می‌شود. از آن جایی که این گاز کاملا طبیعی است منع مصرف ندارد و تمام افراد می‌توانند با خیال راحت از دوغ تکنفره گازدار طبیعی استفاده کنند.

دوغ‌هایی که در کارخانه و به صورت صنعتی به آن‌ها گاز اضافه شده است. هر چند این دوغ‌ها نیز بسیار خوشمزه هستند اما بهتر است افراد دارای ناراحتی‌های گوارشی با احتیاط مصرف کنند. دوغ تکنفره که در کارخانه گازدار شده است از همان ارزش غذایی دوغ گازدار شده طبیعی برخوردار است.

دوغ تکنفره کفیر

برای تولید دوغ تکنفره کفیر از قارچی به نام کفیر استفاده می‌شود. محل رشد این قارچ داخل شیر است. دوغ کفیر قدمتی دیرینه دارد اما ترکان منطقه قفقاز اولین قومی هستند که به استفاده از این دوغ شهرت دارند. واژه کفیر از کیف گرفته شده است و در زمان قدیم به این معنا بوده است که از نوشیدن این دوغ کیف می‌برند. نکته قابل توجه در ارتباط با مردم قفقاز این است که دارای طول عمر طولانی هستند. بیشتر افراد علت طول عمر بالای آن‌ها را مصرف دوغ کفیر می‌دانند. در حال حاضر دوغ کفیر به صورت دوغ تکنفره و دوغ خانواده در بازار موجود است. برخی از مهم‌ترین مزایای دوغ کفیر عبارتند از:

  • روی دستگاه گوارش تاثیر مثبت دارد. لوله گوارش را پاکسازی می‌کند.
  • زیبایی و سلامت پوست را افزایش می‌دهد.
  • از ایجاد سرطان ها جلوگیری می‌کند.

دوغ تکنفره گرمادیده

دوغ تکنفره گرمادیده نوعی دوغ است که از ماست پاستوریزه تهیه شده و سپس دوغ، مجدد پاستوریزه می‌شود. فرآیند پاستوریزه کردن باعث می‌شود دوغ یکنواخت شده و باکتری‌های موجود در آن از بین رود. یکی از خواص دوغ گرمادیده این است که حتی اگر در دمای معمولی هم قرار بگیرد فرآیند تخمیر در آن صورت نخواهد گرفت. به همین دلیل نیز گاز در آن تولید نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی